پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261976
گردش چرخ توليد در کارخانه فولاد توان‌آور آسيا
تاریخ انتشار : 1402/10/03 16:27:07
نمایش : 513
در سال‌هاي اخير صنعت در چهارمحال و بختياري پيشرفت بسياري داشته است و صنايع فولاد هم از اين پيشرفت عقب نمانده و توانسته جايگاه خوبي در استان براي خود فراهم سازد.
به گزارش  پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز»، صنعت در کنار نيروي انساني از مولفه‌هاي اساسي براي پيشرفت يک کشور محسوب مي‌شود و گسترش آن علاوه‌براينکه در اشتغال‌زايي اهميت بالايي دارد، مي‌تواند در خودکفايي کشور نقش بسزايي داشته باشد.
 
در سال‌هاي اخير صنعت در چهارمحال و بختياري پيشرفت بسياري داشته است و صنايع فولاد هم از اين پيشرفت عقب نمانده و توانسته جايگاه خوبي در استان براي خود فراهم سازد.

کارخانه فولاد توان‌آور آسيا يکي از واحدهاي صنعتي تاثيرگذار در چهارمحال و بختياري است که در سال ۱۳۶۶ با مجوز لاستيک‌سازي کليد خورد، سپس به‌صورت نيمه‌تمام تا سال ۱۳۸۲ رها شد و بعد از آن طي اين سال‌ها تغيير کاربري داده و به ورق قلع‌اندود تبديل شد، به اين ترتيب سال ۸۸ کارخانه راه‌اندازي گرديد.

اين واحد توليدي در سال ۱۳۹۲ توسط صندوق بازنشستگي نيروهاي مسلح خريداري و ارديبهشت امسال به فولاد مبارکه واگذار شد.

از آنجايي که رسانه مي‌تواند با قرار گرفتن در کنار صنعت توليدکنندگان را در معرفي اقدامات صورت گرفته در اين بخش، اميدآفريني در جامعه، بيان مشکلات حوزه صنايع و... کمک‌کننده باشد سازمان بسيج رسانه چهارمحال و بختياري هم‌زمان با سراسر کشور اقدام به برگزاري اردوهايي تحت‌ عنوان «راويان پيشرفت»، مي‌کند، در اين بازديدها رسانه در واحدهاي صنعتي حضور يافته و از نزديک شاهد تلاش آن‌ها است.



اردوي «راويان پيشرفت» ادامه‌دهنده همان راه اردوي راهيان نور است

احسان ربيعي در حاشيه اردوي «راويان پيشرفت» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اولين مرحله از اين طرح در کارخانه فولاد توان‌آور آسيا حاضر شديم تا از نزديک اقدامات صورت گرفته در اين کارخانه را شاهد باشيم.
 
وي تصريح کرد: آنچه در اردوي «راويان پيشرفت» دنبال مي‌شود اين است که اصحاب رسانه و فعالان فضاي مجازي از فعاليت‌هاي انجام شده در حوزه توليد بازديد داشته و از نزديک آن را ببينند و راويان فعاليت‌هاي انجام شده در صنعت باشند.
 
مسئول سازمان بسيج رسانه چهارمحال و بختياري با اشاره به نام‌گذاري سال ۱۴۰۲ توسط مقام معظم رهبري تاکيد کرد: توليد دغدغه مهم مقام معظم رهبري است و اردوي «راويان پيشرفت» ادامه‌دهنده همان راه اردوي راهيان نور است و روايت‌گر حماسه‌ها و جهاد در بخش اقتصادي است.
 
ربيعي يادآور شد: امروز بسيج و سپاه کنار دولت و صنعت قرار گرفته و در سنگر توليد اميدآفريني مي‌کند، در حال حاضر سنگر اقتصادي جايگزين سنگر نظامي شده است و ما در اردوي «راويان پيشرفت» به دنبال انعکاس داشته‌هاي صنعت و اقدامات در اين حوزه هستيم.
 
وي تاکيد کرد: رسانه در کنار صنعت آمده براي انعکاس مجاهدت‌هاي اقتصادي و از همين جا اعلام مي‌کنيم آمادگي داريم براي اينکه دغدغه فعالان اين عرصه را به گوش مسئولان برسانيم و زبان گوياي توليدکنندگان و صنعتگران باشيم.
 
مسئول سازمان بسيج رسانه چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه امروز اولين مرحله از اردوهاي «راويان پيشرفت» انجام شد و اين روند ادامه‌دار است اضافه کرد: دشمن جنگ ترکيبي عليه جمهوري اسلامي راه انداخته و چندين سال است که از هر فرصتي استفاده مي‌کند تا در زمينه‌هاي مختلف اقتصادي، سياسي، فرهنگي و... به اين کشور و ملت ضربه بزنند.



رايزني‌ها براي واردات مواد اوليه کارخانه فولاد توان‌آور آسيا انجام شده است
 
عليرضا وکيلي در حاشيه بازديد از کارخانه فولاد توان‌آور آسيا در جمع خبرنگاران با بيان اينکه ظرفيت اسمي اين کارخانه هنوز محقق نشده و تلاش ما بر اين است که به اين ظرفيت برسيم، اظهار کرد: نياز کشور ۳۰۰ هزار تن است که بخشي از آن از خارج وارد مي‌شود و در صورت تحقق ظرفيت اسمي اين کارخانه، مشکل تا حدودي رفع مي‌شود.

وي با اشاره به محدوديت‌هاي موجود در تأمين مواد اوليه به دليل تحريم‌ها يادآور شد: اين بدان معنا نيست که کار متوقف شده است، چهارمحال و بختياري پتانسيل‌هاي بسياري دارد و هدف ما اين است که تجربياتمان را در زمينه فولاد در اين استان پياده‌سازي کنيم.

مديرعامل فولاد توان‌آور آسيا گفت: مشکل اصلي در اين کارخانه بحث مواد اوليه است و براي رفع آن اقدامات اوليه واردات انجام شده که از بهمن‌ماه اين مشکل نيز رفع مي‌شود.

وکيلي با اشاره به اينکه مشکلي براي سفارش نداريم خاطرنشان کرد: مسئولين اين استان همگي اتفاق نظر بر فعال شدن واحدها را دارند و تعاملات خوبي با استان صورت گرفته است.

وي تاکيد کرد: در اين کارخانه اولويت اول، نيروي انساني بوده، چراکه خروجي کارخانه منهاي پرسنل صفر است، از همين‌رو چارت سازماني در حال بازنگري بوده و طبقه‌بندي مشاغل در دست انجام است.

مديرعامل فولاد توان‌آور آسيا اذعان داشت: در مباحث مالي و بومي تغييري اعمال نشده و سياست ما اين است که روند قبلي استفاده شود، ما به دنبال توسعه و رشد منطقه‌اي که در آن هستيم، مي‌باشيم.

وکيلي با بيان اينکه ۲۵۰ نفر در اين کارخانه مشغول به کار هستند بيان داشت: کل ايران در سطح کلان و مزايا و امکانات استان بايد ديده و نياز صنعت تأمين شود.

 
به گزارش «جهانبين نيوز»، با گسترش اين صنايع عده بسياري از جوانان چهارمحال و بختياري مشغول به کار شدند و در استاني که روزگاري مردان براي تامين مايحتاج خانواده‌هايشان مجبور به ترک شهر و ديار و خانواده خود و تحمل درد غربت و دوري از خانواده بودند امروز شاهديم صنعت چطور نقش‌آفريني کرده و خانواده‌ها را در کنار هم آورده است، به اين ترتيب به دنبال رفع مشکلات اقتصادي مشکلات اجتماعي و خانوادگي نيز رفع شده است.
 
بنابراين لازم است دولت براي پيشرفت هر چه بهتر صنعت در اين استان سياست‌هاي حمايتي بيشتري را در پيش بگيرد و اجازه ندهد تحريم‌هاي ظالمانه عليه کشور همانطور که در گذشته نتوانسته خدشه‌اي به توليد وارد کند، در ادامه راه نيز عرصه را بر توليدکنندگان تنگ نکند.
 
انتهاي خبر/1026ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html