پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261965
نيمه دوم دي، زمان اعلام نتايج نهايي بررسي صلاحيت داوطلبان مجلس
تاریخ انتشار : 1402/09/27 09:36:53
نمایش : 526
معاون سياسي امنيتي استاندار چهارمحال و بختياري نيمه دوم دي را زمان اعلام نتايج نهايي صلاحيت داوطلبان نمايندگي مجلس شوراي اسلامي در هيئت نظارت استان اعلام کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حسين ميرزايي در گفتگو با خبرنگار «جهانبين نيوز»، اظهار کرد: برابر قانون نتايج نهايي بررسي صلاحيت داوطلبان در هيئت نظارت استان نيمه دوم دي ماه اعلام خواهد شد.

وي تصريح کرد: چهار واژه داوطلب، نامزد يا کانديدا، منتخب و نماينده در ادبيات انتخابات رايج است که در قانون جديد يک واژه متقاضي داوطلبي نيز وجود دارد و مربوط به مرحله پيش ثبت نام مي‌باشد.

وي افزود: قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي، محدوده زماني و روش تبليغات را بصورت صريح و شفاف مشخص نموده و هرگونه تبليغات از نوع مستقيم يا غير مستقيم خارج از تصريح قانون ممنوع است.

رئيس ستاد انتخابات استان اظهار کرد: برابر قانون برنامه‌اي براي تبليغات در صدا و سيما، فضاي مجازي و ديگر فضاهاي تبليغاتي براي نامزدها در نظر گرفته مي‌شود. و زمان و روش اين تبليغات بايد منطبق بر قانون باشد. همچنين فعاليت احزاب قوانين مشخصي دارد که احزاب بر اساس آن عمل مي‌کنند.

معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري افزود: قانون شفافيت و نظارت بر تأمين منابع مالي تبليغات انتخابات در سال ۹۸ به تصويب رسيده است. بر طبق اين قانون کليه فعاليت‌هاي تبليغاتي در سامانه مالي انتخابات ثبت، ضبط، پايش و نظارت مي‌شود. از ۱۵ ديماه پيامکي از طرف وزارت کشور براي نامزدها ارسال خواهد شد که با يک نام کاربري و رمز بتوانند وارد اين سامانه شوند و در آن‌جا کليه امور مربوط به انتخابات در حوزه مالي، مشخص است.

حسين‌ميرزايي بيان داشت: بر طبق قانون شفافيت، هزينه‌ها در چهار محور هزينه راه اندازي ستاد انتخابات، هزينه تجمع عمومي، هزينه تبليفات مجاز و هزينه حق الزحمه عوامل اجرايي دسته بندي مي‌شوند، بر اساس ماده ۷ قانون شفافيت يک حساب وارد مي‌شود که مربوط به تبليغات انتخاباتي است و با ورود دقيق همه اطلاعات مالي در سامانه، پايش به صورت مداوم صورت گرفته و تخلفات بلافاصله گزارش خواهند شد.

رئيس ستاد انتخابات استان اظهار کرد: بر اساس قانون، حداقل هزينه هر نامزد در حوزه انتخابيه مي‌بايست توسط وزارت کشور تعيين شده و در هيئت مرکزي نظارت تأييد شود. با تدابيري که برابر قانون صدا و سيما اتخاذ نموده و همچنين ساير بسترهاي قانوني براي تبليغات انتخاباتي همه اين‌ها کمک مي‌کند که هزينه تبليغات کاهش يابد و عدالت انتخاباتي در تبليغات صورت بگيرد.

معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري در پايان گفت: بنده مکرر عرض کرده‌ام و مجدداً تاکيد مي‌کنم تمام کساني که در امر مهم برگزاري انتخابات نقش دارند با نصب العين قرار دادن تقوا و عمل به مر قانون با رعايت بي طرفي کامل از رأي مردم به عنوان حق الناس صيانت نمايند و همچنين داوطلبان فعلي و نامزدهاي آتي رعايت جدي موارد قانوني را سرلوحه کار خود قرار دهند.

انتهاي خبر/1020ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html