پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261798
شهروندان شهرکردي کدورت آب را با شماره 122 گزارش کنند
تاریخ انتشار : 1402/03/07 09:06:51
نمایش : 554
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه مناطقي چون مهديه، چالشتر، فرهنگيان و... بيشترين ميزان کدورت آب را داشتند که هم‌اينک رفع شده است، گفت: شهروندان کدورت آب را با شماره 122 درميان بگذارند تا آب سالم براي توزيع ارسال شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛علي حيدري در جمع خبرنگاران و فعالان فضاي مجازي چهارمحال و بختياري، اظهار کرد: در سال‌هاي 95 و 96 اعتباري بالغ بر 61 ميليارد تومان از پروژه انتقال آب بن به بروجن برگشت خورد که در همان زمان اگر جذب شده بود مي‌توانست باعث پيشرفت خوبي در پروژه شود.

وي افزود: در سال گذشته حدود يک هزار و 300 ميليارد تومان براي طرح انتقال آب به بروجن در نظر گرفته شد که 900 ميليارد تومان آن را دولت پرداخت کرد و 400 ميليارد تومان ديگر نيز بدهي بود.

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: براي جابه‌جايي آبگير طرح انتقال آب بن به بروجن 9 کيلومتر خط 1200 تغيير مکان داده شد که فرايندي سخت و زمان بر بود.

حيدري عنوان کرد: سال گذشته با اوج گيري مشکل تامين آب شرب در شهرکرد در فصل زمستان اولين خط پدافندي از زير آبشار کوهرنگ با ظرفيت 200 ليتر بر ثانيه اجرا شد، اين طرح در زمستان بسيار کمک کننده بود اما در حال حاضر همان آبشار هم گل‌آلود است.

وي خاطرنشان کرد: دومين خط پدافندي، خط انتقال آب سامان بود که فقط براي يک ساعت مي‌توانست آب تامين کند چراکه خط جوابگوي پمپاژ و انتقال آب نبود، خط با توسعه برق تقويت شد و ميزان آورد آن نيز افزايش يافت، در حال حاضر بين 20 تا 30 ليتر بر ثانيه آب از خط سامان مي‌توانيم دريافت کنيم اما بيشتر از آن جوابگو نيست و ممکن است خط اسيب ببيند.

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري اضافه کرد: خط پدافندي ديگر، خط انتقال آب عمان بود، برآورد، پيش‌بيني‌هاي اوليه اينگونه بود که اگر تصفيه‌خانه کشاورزان اصلاح شود مي‌تواند آلودگي‌هاي آب را بگيرد اما بعد مشخص شد خط نمي‌تواند آلودگي را جذب کند به همين دليل از خط عمان استفاده نشد.

حيدري بيان کرد: هم‌اينک از خط پدافندي فدک از ساعت 5 عصر تا 5 صبح 200 ليتر بر ثانيه آب به شهرکرد انتقال داده مي‌شود.

وي تاکيد کرد: چهار تصفيه‌خانه سيار در محل خط انتقال آب سامان مستقر شده است که از سال گذشته تاکنون در حال کار هستند، در طرح فدک هيچ هزينه مازاد که از آن استفاده نکرده باشيم نشده است.

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري يادآور شد: تصفيه‌خانه طرح انتقال آب بن به بروجن يک ابرپروژه است، اين تصفيه‌خانه توانايي تصفيه يک هزار و 750 ليتر بر ثانيه آب را دارد و پيش‌بيني مي‌شود تا چند روز آينده وارد مدار شود.

حيدري تصريح کرد: حتي با وارد مدار شدن تصفيه‌خانه بن به بروجن هم نمي‌توان از همه ظرفيت آن استفاده کرد چون توانايي پمپاژ و انتقال آب به اين تصفيه‌خانه وجود ندارد.

وي اظهار داشت: در روزهاي گذشته آب چشمه کوهرنگ از NTU 90 تا 280 متغيير بوده است، عملا هيچ کدام از آب‌هايي که از منابع ديگر تامين شد کدورت نداشت، اين اتفاق زماني رخ داد که آب چشمه کوهرنگ وارد مدار شد.

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري افزود: خط انتقال آب از چشمه ديمه 6 کيلومتر است که اجراي آن در ماه‌هاي اخير بنا به دلايلي مثل بارندگي و همچنين شرايط نامساعد بعد از آن متوقف شد.

حيدري ادامه داد: تصفيه‌خانه طرح بن به بروجن آب تا NTU1000 را مي‌تواند تصفيه کند اما اگر نياز باشد بيش از اين را تصفيه کند نيازمند مخازن بزرگ ديگري است که به اين منظور دو مخزن بزرگ ديگر در اين تصفيه‌خانه پيش‌بيني شد.
وي عنوان کرد: مخزن زباله در محل سد باباحيدر در حال جمع‌آوري و پاکسازي است.

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: طرح مطالعاتي و تامين اعتبار فاضلاب‌ روستاهاي اطراف زاينده رود در سفر رئيس جمهور به چهارمحال و بختياري تصويب شد و کار مطالعاتي مشاور شروع شده است.

حيدري با بيان اينکه مناطقي چون مهديه، چالشتر، فرهنگيان و... بيشترين ميزان کدورت آب را داشتند که هم‌اينک رفع شده است، گفت: شهروندان کدورت آب را با شماره 122 درميان بگذارند تا آب سالم براي توزيع ارسال شود.

انتهاي پيام/1031ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html