پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261797
اتفاقات خوبي در برخورد با سلبريتي‌هاي متخلف رقم خواهد خورد
تاریخ انتشار : 1402/03/06 13:30:48
نمایش : 424
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در خصوص برخورد با رفتار برخي سلبريتي‌ها گفت: پيش‌بيني‌هايي در اين زمينه داشتيم که بر اساس آن اتفاقات خوبي رقم خواهد خورد که البته نمي‌توانم فعلا جزئيات آن را بيان کنم.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از راه دانا؛  محمدمهدي اسماعيلي بعد از ظهر امروز در شوراي فرهنگ عمومي اظهار کرد: به منظور ارتقاي فرهنگ در سطح کشور طرحي را آماده کرديم که براي ائمه جمعه سراسر کشور ارسال شده تا پس از اخذ نظرات آنان به تصويب نهايي برسد.

وي گفت: طرح ارتقاي شاخص‌هاي فرهنگي متناسب با فرهنگ و شرايط هر منطقه تدوين مي‌شود که در آن برش شهرستاني نيز تعريف شده است. 

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: براي اجراي نقشه مهندسي فرهنگي و تقويت بنيان فرهنگي، طرح لازم تهيه شده که در اين رابطه نقشه فرهنگي استان همدان هفته گذشته رونمايي شد.

وي افزود: به منطور اجراي برنامه‌هاي فرهنگي براي هر استان و شهرستان به دنبال ايجاد يک بودجه ويژه هستيم که لازم است متناسب با هر شهرستان بين آنان توزيع شود.

اسماعيلي در ادامه با بيان اينکه همدان يک استان ويژه است از ايجاد يک منطقه ويژه فرهنگي بين همدان و زنجان خبر داد و گفت: يکي از موضوعات مهم ديگري که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در حال پيگيري است، احداث جاده يا بزرگراه حکمت است که سهرورد در استان زنجان را به همدان متصل کند.

وي افزود: هدف از اين کار ايجاد يک منطقه فرهنگي است که فارغ از نگاه اقتصادي و گردشگري به مسائل فرهنگي توجه کند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از ايجاد يک زنجيره بزرگ کتابفروشي خبر داد و گفت: يکي از برنامه‌هاي وزارت ارشاد با هدف گسترش فرهنگ مطالعه ايجاد زنجيره بزرگ کتابفروشي در تمام شهرستان‌هاست که تامين کتاب آن همراه با تخفيف و يارانه با وزارت ارشاد خواهد بود.

وي تصريح کرد: طبق پژوهشي به عمل آمده سرانه مطالعه کتاب در کشور ۳۳ دقيقه در روز است که بايد با اجراي طرح شاخصاي فرهنگي اين رقم را افزايش داد.

اسماعيلي با بيان اينکه طبق تحقيقات به عمل آمده ۹۱ درصد جوانان موسيقي پاپ گوش مي‌کنند و ۵ ميليون نفر بالاي ۲۱ ساعت در هفته بازي‌هاي کامپيوتري انجام مي‌دهند گفت: امروز موسيقي پديده غالب در بين جوانان است که ما بر اين اساس کارهاي فرهنگي خوبي را در تهران انجام داديم و به موفقيت‌هايي نيز رسيديم.

وي افزود: طبق برآوردهاي صورت گرفته در دو سال  اخير ۴۰۰ هزار نفر در کنسرت‌هايي که در کشورهاي اطراف ايران برگزار شده بود اقدام به خريد بليط کرده و در کنسرت‌ها شرکت کرده بودند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينکه مي‌توان پديده‌هاي فرهنگي را مديريت کرد افزود: ما در يک مقطع ۲۰ روزه در تهران کنسرت‌هايي برگزار کرديم و طي اين مدت‌ يک ميليون بليط با متوسط ۵۰۰ هزار تومان در ايران فروخته شد که البته مکان برگزاري کنسرت‌ها کاملا از طريق دوربين کنترل شده بود و طي اين مدت‌ فقط در يکي از کشورهاي اطراف ما کنسرت با حضور يکي از خواننده‌ها برگزار شد.

وي با بيان اينکه ما آماده حمايت از آثار فرهنگي فاخر در سطح شهرستان‌ها هستيم اضافه نمود: گاهي اوقات در شهرستان‌ها موسيقي آثاري بوجود مي‌آيد که کل کشور و حتي  کشورهاي ديگر را تحت‌تأثير قرار مي‌دهد که نمونه آن اثر "سلام فرمانده" بود که در شهر لنگرود اجرا شد و پس از آن جهاني شد.

اسماعيلي در ادامه به بحث لايحه عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: ما در شوراي عالي انقلاب فرهنگي مصوباتي را در اين زمينه داشتيم و پس از مباحث زيادي که روي آن صورت گرفت گفته شد اين يک لايحه قضايي است و دولت نمي‌تواند در آن دست ببرد.

وي افزود: سرانجام پس از طرح مباحث مختلف دولت تصميم گرفت اين لايحه را با ديدگاه خود به مجلس بفرستد تا پس از تصويب به قانون تبديل شود.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در رابطه با ساير محصولات فرهنگي نيز عنوان کرد: برخي در رابطه با روند تهيه فيلم‌هاي نمايش خانگي به وزارت ارشاد انتقاد دارند در حالي که نمايش خانگي در اختيار وزارت ارشاد نيست و مربوط به صدا و سيماست.

وي در خصوص برخورد با رفتار برخي سلبريتي‌ها گفت: من بيشترين درگيري را با افراد متخلف و چهره‌هاي مشهور داشته‌ام و خوشبختانه پيش‌بيني‌هايي در اين زمينه داشتيم که بر اساس آن اتفاقات خوبي رقم خواهد خورد که البته نمي‌توانم جزئيات آن را در اين جلسه بيان کنم. 

اسماعيلي در ارتباط با فعاليت‌هاي قرآني گفت: اولويت اساسي ما کارهاي قرآني است و هر جا که فعاليت و برنامه قرآني انجام شود با تمام قدرت از آن حمايت خواهيم کرد.

وي در رابطه با تصويب روز نهاوند در تقويم گفت: طبق مصوبه فقط روز استان در تقويم ملي ثبت مي‌شود و روز شهرستان‌ها در تقويم استاني مي‌تواند لحاظ شود که در اين رابطه شوراي فرهنگ عمومي پيشنهاد خود را به استان اعلام کند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html