پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261796
جشنواره ملي اقوام و عشاير ايران زمين در شهرستان فارسان برگزار مي‌شود
تاریخ انتشار : 1402/03/06 13:27:46
نمایش : 315
رئيس کميته فرهنگي و هنري جشنواره ملي اقوام و عشاير ايران زمين گفت: شهرستان فارسان ميزبان جشنواره ملي اقوام و عشاير ايران زمين است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار اسفنديار اميريان گفت: اين جشنواره ملي از ۳۰ خردادماه ۱۴۰۲ تا ۵ تيرامسال در سه بخش موسيقي و آيين اقوام، همايش‌ها و نمايشگاه برگزار مي‌شود.

وي تصريح کرد: در بخش هنري اين جشنواره اجراي نمادين آيين‌هاي اقوام و عشاير ايران زمين، اجراي موسيقي اقوام و عشاير، اجراي مسابقات ورزش‌هاي بومي و محلي و اسب دواني و در بخش همايش اين جشنواره نيز برگزاري همايش مفاخر و شهداي اقوام و عشاير، برگزاري همايش فرهنگ، آداب و رسوم اقوام و عشاير، برگزاري همايش زنان اقوام و عشاير، برگزاري همايش معتمدين، بزرگان و متنفذين اقوام و عشاير تدارک ديده شده و در بخش نمايشگاه غرفه‌هاي معرفي و فروش صنايع دستي و توليدات سنتي و غذا‌هاي محلي اقوام و عشاير ايران زمين به نمايش گذاشته مي‌شود.

اميريان با اشاره به اينکه دبيرخانه نخستين جشنواره ملي اقوام ايران زمين، در شهرستان فارسان است، گفت: اين جشنواره با هدف ترويج فرهنگ، آداب و رسوم ارزشمند اقوام ايران زمين، تکريم مقام شامخ شهدا و مفاخر اقوام و عشاير ايران زمين، ضرورت و تقويت اتحاد، وحدت بين اقوام و عشاير ايران زمين، ترويج روحيه نشاط و شادابي در بين اقشار مردم شهرستان، استان و گردشگران، معرفي مناطق تاريخي و فرهنگي و گردشگري برگزار مي‌شود.

انتهاي پيام/1020ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html