پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261749
تشريح جزئيات نشست چهارجانبه ايران، روسيه، چين و پاکستان از زبان اميرعبداللهيان
تاریخ انتشار : 1402/01/24 13:37:51
نمایش : 520
وزير امور خارجه کشورمان در خصوص دومين نشست چهارجانبه ايران، روسيه، چين و پاکستان درباره افغانستان در سمرقند جزئياتي را بيان کرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ ديدار و گفت‌وگوي حسين اميرعبداللهيان وزير امور خارجه کشورمان و وزير مشاور در امور خارجي پاکستان در حاشيه نشست همسايگان افغانستان برگزار شد.

پيش از اين ديدار نيز، وزراي امور خارجه جمهوري اسلامي ايران، چين، روسيه و پاکستان در حاشيه نشست همسايگان افغانستان در سمرقند ديدار کردند.

وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران به منظور شرکت در چهارمين نشست وزيران امور خارجه کشورهاي همسايه افغانستان(شامل جمهوري اسلامي ايران، چين، پاکستان، ازبکستان، ترکمنستان، تاجيکستان بعلاوه روسيه) که به ميزباني ازبکستان برگزار مي‌شود، شامگاه گذشته عازم سمرقند شد.

سين اميرعبداللهيان، وزير امور خارجه کشورمان پس از حضور در دومين نشست چهارجانبه ايران، روسيه، چين و پاکستان در سمرقند در مصاحبه‌اي درباره جزئيات اين نشست گفت: ما امروز صبح در حاشيه نشست وزراي خارجه همسايه افغانستان دور دوم نشست چهارجانبه ايران، پاکستان، روسيه و چين را برگزار کرديم.

وي ادامه داد: نگراني‌هايي که از وضعيت افغانستان وجود دارد را مورد توجه قرار داديم. اين نگراني‌ها شامل گسترش تروريسم در افغانستان، بحران‌هاي ناشي از تداوم تحريم‌هاي آمريکا عليه افغانستان و وضعيت معيشت بسيار سخت مردم افغانستان و نتيجه نامطلوب آن يعني افزايش فزاينده آوارگان و مهاجرين به سمت کشورهاي همسايه از جمله جمهوري اسلامي ايران را مورد توجه قرار داديم.

وزير امور خارجه کشورمان همچنين افزود: بحث مواد مخدر و ضرورت مقابله با قاچاق مواد مخدر از طريق مرزهاي همسايه از جمله جمهوري اسلامي ايران و اشاره به مسئوليت هييت حاکمه افغانستان در اين رابطه، به اضافه نگراني جدي ما از محروم کردن زنان و دختران افغانستاني از تحصيل و اعلام آمادگي ايران براي اينکه هم از طريق حضوري و هم با روش‌هاي مجازي اين خلايي که در افغانستان به وجود آمده را با همکاري هييت حاکمه از آن عبور کنيم و زنان و دختران مسلمان افغانستان از اين حق تحصيل و حق اشتغال محروم نباشند. 

اميرعبداللهيان همچنين با اشاره به برگزراي نشستي درباره افغانستان در دوحه گفت: در اين حال با توجه به اينکه در روزهاي آينده نشستي در سطح نمايندگان ويژه و کارشناسان ارشد کشورها در امور افغانستان قرار است در دوحه برگزار شود و سازمان ملل هم در اين نشست ايفاي نقش خواهند کرد، هماهنگي‌هايي براي اتخاذ رويکرد هماهنگ‌تر کشورهاي همسايه افغانستان در قبال اين نشست را هم مورد توجه قرار داديم.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html