پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261740
قمار سوخته سجادي روي استقلال؛ باخت پشت باخت/ رجزخواني‌ بازند‌ه‌ها براي مديرعاملي!
تاریخ انتشار : 1402/01/14 08:41:48
نمایش : 623
اسامي عجيبي براي جانشيني علي فتح‌الله‌زاده بر سکان مديرعاملي باشگاه استقلال گمانه‌زني شده‌اند که حتي شايعه انتخاب آن‌ها هم حامل هيچ‌گونه پيام روشني نيست.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانا؛ پس از عدم موفقيت مديرعامل و مسئولان باشگاه استقلال در پرداخت بدهي‌هاي و معوقات ارزي من‌جمله مطالبات سنگين آندره‌آ استراماچوني، تيم فوتبال استقلال در آستانه حذف از ليگ قهرمانان آسيا قرار گرفت.

آبي‌پوشان که تا پايان مدت تعيين‌شده از سوي کنفدراسيون فوتبال آسيا نتوانستند بدهي‌ها را پرداخت و مدارک کامل را در سامانه صدور مجوز حرفه‌اي فدراسيون بارگزاري کنند، ديگر شانسي براي بقا در ليگ قهرمانان نخواهند داشت و بايد آن‌ها را بزرگ‌ترين حذف شده سال دانست.

علي فتح‌الله‌زاده که با افشاي اسنادي مربوط به دريافتي‌هاي ماهيانه بيش از ۵۰ ميليون توماني و اخذ طلب حدود ۶ ميليارد توماني از حساب نحيف باشگاه بلافاصله پس از مديرعاملي، نقشي غيرقابل‌انکار در اين فاجعه بزرگ داشت، در عين ناباوري از سمت خود استعفا کرده است.

در بيانيه‌اي که او براي استعفا در فضاي مجازي نوشت و حتي پيش از اعلام رسمي آن به وزير ورزش و جوانان اطلاع هم نداد، هيچ اشاره‌اي به حقوق‌هاي پرداختي در زمان وي نشده اما فقط و فقط به تنهايي استقلالي‌ها پرداخته شده، آن هم در شرايطي که پول‌هاي خوبي به حساب استقلال واريز شده بود.

هيات‌مديره باشگاه استقلال قرار شده تا امروز براي قبول يا رد استعفاي فتح‌الله‌زاده تشکيل جلسه بدهند اما مهم‌ترين نکته اين است که هم بلااثر بودن و ناتواني اعضاي فعلي هيات‌مديره به تمام کارشناسان ثابت شده؛ هم اسامي عجيبي براي جانشيني مديرعامل ناموفق سابق گمانه‌زني شده‌اند.

از امثال احمد سعادت‌مند و احمد مددي که بي‌ترديد نقش بسيار پررنگي در تشديد بدهي‌هاي ارزي و ريالي باشگاه استقلال داشته و همين‌طور حاشيه‌هاي زيادي را در زمان مديريت‌شان ايجاد کرده بودند، به‌عنوان ۲ گزينه مديرعامل باشگاه استقلال ياد شده است.

در شرايط بغرنج و استراتژيک آبي‌ها که هم بدهي‌هاي کلان ارزي و هم تعهدات ريالي زيادي وجود دارد، حالا که سيدحميد سجادي سرِ پا شده و ديگر مشکلي هم نيست، وزارت ورزش و جوانان بايد با درايت بيش‌تري به اوضاع نابه‌سامان و به‌شدت حساس باشگاه استقلال ورود کند.

اين که به حساب بورسي شدنِ اسمي باشگاه استقلال، وزارت ورزش و جوانان از تمشيت و مديريت اصولي آبي‌ها سر باز بزند، موضوعي است که هم در زمان مديرعاملي مصطفي آجورلو و هم در زمان علي فتح‌الله‌زاده رخ داده و تکرار آن اصلاً به صلاح وزارت‌خانه نيست.

حالا که هم‌چنان تيغ بُرنده استيضاح بر سر وزير ورزش و جوانان سايه افکنده، بهتر است مسئولان وزارت فارغ از تمايلات فردي و ارتباطات شخصي، به انتخاب فردي اصلح و مدبر براي رتق‌وفتق امورات باشگاه استقلال اهتمام بورزند تا حداقل مدل تقريباً موفق پرسپوليس براي آبي‌ها رخ بدهد.

از کنار اين مسئله هم نبايد به سادگي گذشت که اعضاي فعلي هيات‌مديره باشگاه استقلال به‌طور قطع هيچ اقدام مثبتي براي بهبود وضعيت آبي‌ها انجام نداده‌اند که همين موضوع، هشداري براي وزير است تا به فکر تغيير در اين ناحيه هم باشد.

به‌طور حتم هر گونه اشتباه ديگر از سوي سجادي و معاونانش و اعتماد به مهره‌هاي سوخته سابق، تبعاتي جبران‌ناپذير را براي شخص وزير و آينده باشگاه استقلال به همراه خواهد داشت که تحت هيچ شرايطي، به نفع فوتبال و تماميت ورزش ايران نيست.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html