پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261726
مسئولين پاسخ متناسبي به تخفيف 70 درصدي قبوض گاز بدهند
تاریخ انتشار : 1401/12/26 16:22:05
نمایش : 457
امام‌جمعه فارسان گفت: بعد از داستان قبوض گازي که براي مردم صادرشده بود و اعتراضات که به اين نحوه محاسبه شد رييس محترم جمهور دستور دادند 70 درصد بخشيده شود ولي ظاهراً به اين دستور عمل نشده که از مسئولين درخواست مي‌شود پاسخ متناسبي بدهند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: غايت روزه، رسيدن به گوهر تقوا است. به همين جهت بهترين عمل هم در اين ماه ترک گناه است. روايت، گناهان را سمّ مهلك و كشنده خوانده است و عمل خير را مُنجى و رهايى‌بخش. از گناهان دورى كنيد. روحتان را به گناه، آلوده نكنيد. شخصيت انسانى‌تان را تنزّل ندهيد. مقام والاى ايمانتان را به‌وسيله گناه و هواى نفس، خدشه‌دار نكنيد. گناه، در دنيا اثر دارد؛ در آخرت اثر دارد؛ در شخص انسان اثر مى‌گذارد؛ بر فرزندان انسان، اثر سوء دارد.
 
وي افزود: گناه در جامعه بشرى، در كشت‌ها و زراعت‌ها و باغ‌ها و صحراها و درياها اثر دارد. گناه، انسان را پيش فرشته‌ها مفتضح مى‌كند و مقام او را پايين مى‌آوَرَد. به‌هرحال ماه رمضان ماه تمرين ترک گناه و تمرين تقواست
 
امام‌جمعه فارسان به توافق ايران و عربستان اشاره داشت و گفت: هر سه کشور چين، ايران و عربستان به‌نوعي به اين توافق نياز دارند و هرکدام با نگاه به منافع ملي خود به اين توافق ورود پيداکرده است بدون ترديد اين رويداد، يک توافق مهم براي نظام و يک پيروزي سياسي بزرگ براي دولت آقاي رئيسي به شمار مي‌آيد که برخلاف سخنان و مواضع مغرضانه ورشکستگان سياسي اين توافق محصول پيروزي بزرگ در ميدان سياست داخلي و خارجي و هماهنگي مطلوب ميدان و ديپلماسي است.
 
وي تصريح کرد: البته در تحليل اين رويداد بايد بدون بزرگ‌نمايي و ذوق‌زدگي مواجه شد. واقعيت قضيه اين است که در طول ماه‌هاي آينده و با مراقبت دولت بايد تعهدات عربستان راستي آزمايي شود و متناسب با اقدامات دولت عربستان مسير حرکت طي گردد.
 
وي افزود: برخلاف برخي تحليل‌ها و اخبار کذب ايران اسلامي در سطح حاکميتي و با حضور دبير شوراي عالي امنيت ملي با اين موضوع مواجه شده است و با صبر راهبردي خود در فرصت مناسب دست به اين اقدام زده و بدون کوتاه آمدن از مواضع اصولي خود با اطلاع‌رساني و مشورت خواهي از هم‌پيمانان منطقه خود به اين عرصه ورود کرده است.
 
وي اظهار داشت: بيشترين خسارت و زيان در اين شرايط بهره رژيم مفلوک صهيونيستي و آمريکا و مخالفان و براندازان وامانده در داخل و خارج است که اکنون و پس از شکست در آشوب سازي‌ها و خشونت‌هاي بي‌رحمانه خود روياهاي آشفته‌شان تبديل به کابوس شده است.
 
 
امام‌جمعه فارسان به لبه پرتگاه بودن رژيم صهيونيستي اشاره داشت و بيان داشت: اين روزها شرايط سياسي و امنيتي سرزمين‌هاي اشغالي به وضعيت پيش از وقوع زلزله‌اي ‌مي‌ماند که به‌محض رخ دادن همه‌چيز را به ويرانه تبديل خواهد کرد. درحالي‌که بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي با استناد به توانمندي ارتش اين رژيم مدعي است که با قدرت روزافزون ايران و گروه‌هاي مقاومت مقابله خواهد کرد اما همين ارتش اکنون در مقابل دولت او قد علم کرده است.
 
 
وي تصريح داشت: اگرچه نتانياهو قصد دارد با کمک نيروهاي ارتش و پليس، مخالفان را از کف خيابان‌ها جمع کند، اما در روزهاي اخير علاوه بر شهروندان صهيونيست و مقامات سابق، تعدادي از ژنرال‌هاي اسرائيلي هم براي پيوستن مردم به اعتراضات فراخوان داده‌اند. فرماندهان ارتش بر اين باورند که حضور تندروها در کابينه به فروپاشي انسجام اجتماعي منجر شده و ضربات جدي به اقتصاد اسرائيل خواهد زد و اعتبار جهاني رژيم در عرصه‌هاي متعدد را زير سؤال خواهد برد.
 
 
حجت‌الاسلام ملک پور به مسائل اقتصادي که اين روزها جامعه هم اشاره‌اي داشت و افزود: براي همه روشن است که وضعيت چگونه است و سختي معيشت و گرفتاري‌هايي که وجود دارد را همه توجه داريم؛ اما بايد متوجه حيله‌هاي دشمنان براي از بين بردن روحيه اميدواري باشيد. همه نقشه‌ها و فشار حداکثري که دارند براي اين است که گمان مي‌کنند مي‌توانند به اين وسيله تاب‌آوري مردم را بشکنند و البته تا الان نتوانستند.
 
وي افزود: مردم ما به‌شدت و باقدرت در همين مسئله اقتصادي پوزه دشمن را به خاک ماليدند. خيلي زحمت کشيدند و به‌زحمت و سختي افتادند. تحمل شديد اين قصه‌ها سخت است. همه با اين موارد يک‌جور مواجه هستيم و اينکه قسمتي از ساختارهاي اقتصادي ما ريشه‌اي خراب است و بايد اصلاح بشود را کسي انکار نمي‌کند.
 
امام‌جمعه فارسان گفت: براي همه ما پيش‌آمده و آن اينکه بعد از داستان قبوض گازي که براي مردم صادرشده بود و اعتراضات که به اين نحوه محاسبه شد رييس محترم جمهور دستور دادند 70 درصد بخشيده شود ولي ظاهراً به اين دستور عمل نشده که از مسئولين درخواست مي‌شود پاسخ متناسبي بدهند.
 
 انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html