پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261722
سال آينده در بحث دارو با مشکل مواجه خواهيم شد
تاریخ انتشار : 1401/12/21 12:24:48
نمایش : 632
رئيس کميسيون بهداشت و درمان مجلس، نسبت به تبعات ناکافي بودن بودجه دارو و تجهيزات پزشکي در سال آينده هشدار داد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ حسينعلي شهرياري رئيس کميسيون بهداشت و درمان مجلس، در بازديد اخير از تعدادي از داروخانه‌ها از کمبود و نبود برخي اقلام دارويي در کشور انتقاد کرد و گفت: متأسفانه مسئولان مربوطه آمار دقيقي از کمبودهاي دارويي ندارند و مطرح شد که به طور مداوم با کمبودهايي حتي در زمينه داروهاي معمولي مواجه هستيم.

وي با اشاره به طرح داروياري، افزود: هر چند قيمت دارو بر اساس مصوبه مجلس و با اجراي طرح داروياري نبايد نسبت به شهريور ۱۴۰۰ افزايش مي‌يافت اما متأسفانه اين اتفاق نيفتاد و قيمت بسياري از داروها به ويژه داروهاي بيماران ديابتي، قلبي عروقي و اعصاب و روان افزايش يافت و اجراي طرح داروياري هم تأثير چنداني در کاهش قيمت‌ها نداشت و پرداختي از جيب بيماران به شدت افزايش يافته است.

نماينده مردم زاهدان در مجلس يازدهم ادامه داد: مردم با توجه به افزايش قيمت‌ها براي تهيه داروهايي که تحت پوشش طرح داروياري قرار گرفتند هم با مشکل مواجه هستند و در بازديد اخيري که از تعدادي از داروخانه‌ها داشتيم تاکيد شد که برخي بيماران به علت عدم توان پرداخت پول تمامي داروها از خريد بخشي از داروها صرف نظر مي‌کنند در حالي که عدم مصرف کامل داروها سلامت آنها را در معرض خطر قرار مي‌دهد.

شهرياري با تاکيد بر اينکه دارو کالايي استراتژيک است و بايد در مورد آن با حساسيت برخورد کرد، گفت: منابع مالي پيش‌بيني شده توسط دولت در لايحه بودجه ۱۴۰۲ براي دارو به هيچ وجه جوابگو و کافي نيست و در سال آينده در بحث دارو و تجهيزات پزشکي با مشکل مواجه خواهيم شد.

وي افزود: کميسيون بهداشت و درمان به طور مداوم مسئله کمبود و قيمت دارو را از مسيرهاي مختلف پيگيري کرده اما متأسفانه مشکلات همچنان پابرجا است البته پيگيري‌هايمان را ادامه خواهيم داد تا مردم براي تأمين هزينه‌هاي دارو و درمان با مشکل مواجه نشوند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html