پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261712
استفاده از ابزار غير استاندارد در زمان خانه تکاني ممنوع/حوادث رخ داده ناشي از وسايل غير استاندارد
تاریخ انتشار : 1401/12/10 12:36:44
نمایش : 595
متخصص طب اورژانس گفت: عمدتا حوادثي که در منزل رخ مي دهد، ناشي از عجله کردن در منزل يا استفاده از وسايل غير استاندار در زمان خانه تکاني است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، دکتر مرداني طب اورژانس در گفتگو با خبرنگار جهانبين نيوز، اظهار کرد: عمدتا حوادثي که در منزل رخ مي دهد، ناشي از عجله کردن در منزل يا استفاده از وسايل غير استاندار در زمان خانه تکاني است.

وي تصريح کرد: هرسال هفته‌هاي پاياني سال ما شاهد افرادي هستيم که در اثر استفاده نا صحيح از نردبان يا اجسام ديگر دچار افتادن از ارتفاع شده و دچار  شکستي و در‌رفتگي مي‌شوند.

مرداني با اشاره به اينکه در بررسي‌هاي اوليه متوجه مي‌شويم افراد از ابزار غير استاندار و يا خيلي ساده استفاده کرده‌اند گفت:  استفاده از ابزار غير استاندار باعث مي‌شود فرد از ارتفاع سقوط کند و دچار شکستگي استخوان شود.

وي بيان داشت: به دنبال حوادث افتادن از ارتفاع گرفتگي عضلاني يا پارگي پاندوم نيز وجود دارد که علت آن بلند کردن اجسام سنگين و يا جابه جايي اجسام سنگين است که همواره در ماه‌هاي پاياني اينگونه حوادث را زياد مي‌بينيم که اين برمي گردد به مسئله اوليه خانه تکاني که بايد ابزار درست استفاده کنيم و براي خانه تکاني عجله نکنيم.

مرداني خاطر نشان کرد: صرف مدت کوتاهي در هر روز باعث مي‌شود که از حالت عجله کردن و استفاده نا صحيح هر روز اين حوادث رخ مي‌دهد.

وي با اشاره به اينکه همواره در زماني که قصد خانه تکاني داريد به گروه هاي آسيب پذير کمک کنيد گفت: زماني از مواد شوينده استفاده شود که کودکان در دسترس نباشند و يا در ساعت خواب آن ها باشند.

مرداني ادامه داد: همواره بخش کوچکي از خانه را براي خانه تکاني شروع کنيم و بقيه خانه به عنوان محل زندگي از ابزار و وسايل استفاده مي کنيم همواره يک نيرو کمکي داشته باشيم .

وي اذعان داشت: در مراجعات مکرر در بيمارستان شرح حالي مبني بر اينکه دو يا سه روز قبل اتفاق افتاده فرد تا الان سردرد يا سرگيجه دارد، علائم اوليه ضربات و علائم اوليه حادثه افتادن ممکن است دو يا سه روز بعد سردرد حالت تهوع يا تاري ديد داشته باشيم که بعد رخ دادن چنين حوادثي فرد تا چند روز بعد دچار اين مشکلات است و بايد حتما به پزشک مراجعات کند .

مرداني تاکيد کرد: فکر نکنيد اگر در خانه اتفاق افتاده مسئله اي نيست و نياز به پيگيري ندارد.

وي خاطر نشان کرد: در افرادي که داروهاي خاص مثل آسپرين استفاده مي کنند، يک حادثه کوچک مثل ضربات حادثه بدن يا پيچ خوردگي‌ها  ممکن است منجر به پارگي هاي ريز ماهيچه‌اي شود و کبودي‌هايي ايجاد شود که صرفا در معاينات در منزل متوجه آن باشد و اگر ناحيه کبودي هنوز روبه افزايش باشد، حتما پيگيري و مراجعه مي‌خواهد اما در غير اينصورت صرفا کمتر کار کردن با عضو مربوط و مراقبت پي در پي کمک مي کند اين حالت از بين رود.

انتهاي پيام/1020ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html