پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261708
حق نداريم کم‌کاري خود را پشت حضور حماسي مردم پنهان کنيم
تاریخ انتشار : 1401/12/01 10:43:47
نمایش : 588
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: نيازمند تاکيد است که ما مسئولان حق نداريم کوتاهي و کم‌کاري خود را پشت اين حضور حماسي مردم پنهان کنيم و ناکارآمدي‌ها را نبينيم.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ محمدباقر قاليباف رئيس مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني امروز (دوشنبه اول اسفند ماه) مجلس شوراي اسلامي طي نطق پيش از دستور، اظهار داشت: در ابتدا وظيفه مي دانم از حضور حماسي و تاريخ‌ساز مردم بصير ايران اسلامي در راهپيمايي يوم الله ۲۲ بهمن صميمانه قدرداني کنم و در برابر ملت موقعيت‌شناس ايران سر تعظيم و احترام فرود مي‌آورم. پيام مشترک اين حضور حماسي آن بود که منافع ملي و آرامش و امنيت ملت خط قرمز تمام مردم ايران است و در سايه اين اتحاد، هيچ شخص و گروهي نمي‌تواند گزندي به ايران سرافراز برساند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: ملت ايران همچون گذشته دشمن‌شکن است و با تيزبيني نقشه‌هاي شوم دشمنان ايران و انقلاب اسلامي را مي بيند و با عمل به موقع خود آن را خنثي مي‌کند. نيازمند تاکيد است که ما مسئولان حق نداريم کوتاهي و کم‌کاري خود را پشت اين حضور حماسي مردم پنهان کنيم و ناکارآمدي‌ها را نبينيم؛ بر ما بيشتر از گذشته فرض است که با قدرداني از ملت سربلند ايران در راستاي برداشتن بار مشکلات از روي دوش مردم اقدام کنيم.

وي ادامه داد: اين روزها برادران مسلمان ما در ترکيه و سوريه با فاجعه بزرگ انساني ناشي از زلزله مهيب دست و پنجه نرم مي‌کنند. ده‌ها هزار نفر در اين حادثه جان باختند و از سرنوشت هزاران نفر ديگر هنوز خبري در دست نيست. اينجانب به نمايندگان از منتخب مردم ايران در مجلس بار ديگر اين مصيبت را به مردم اين کشورها تسليت مي گويم.

قاليباف اظهار داشت: البته مسئولان سازمان هلال احمر و برخي ديگر از گروه‌هاي جهادي براي کمک به مردم ترکيه و سوريه فعالان اقدام کرده اند و نوع دوستي تاريخي ملت مهربان ايران را به نمايش گذاشتند که وظيفه خود مي دانم از همه آنها تلاش کنم. در همين زمينه ضروري است کميسيون بهداشت و درمان مجلس در صورتي که سازمان هلال احمر جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه نياز به کمکي از جانب مجلس داشت، گزارش اقدامات مورد نياز را به مجلس ارائه کند تا اقدام فوري صورت گيرد.

احتمال زلزله‌هاي مهيب در ايران هنوز به صورت جدي مطرح نيست

وي گفت: همچنين لازم است به اين نکته توجه داشته باشيم که اين زلزله سهمگين بار ديگر نگراني‌ها را درباره ميزان آمادگي مديريت بحران دستگاه‌هاي مربوط در کشورمان زنده کرد. اگرچه احتمال زلزله‌هاي مهيب در ايران هنوز به صورت جدي مطرح نيست، اما بايد براي اين روز احتمالي که ممکن است حتي در آينده‌اي دور سر برسد، آماده بود.

قاليباف متذکر شد: تجربه زلزله اخير بايد همه ما را از خواب بيدار کند و خود را براي هر گونه بحران ناشي از بلاياي طبيعي آماده کنيم. در همين زمينه لازم است کميسيون‌هاي عمران و اصل ۹۰ مجلس اقدامات صورت گرفته براي مديريت بحران در سراسر کشور را به طور دقيق بررسي کرده و گزارش آن را به صحن علني مجلس ارائه کنند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد: همچنين لازم است به افزايش قيمت ارز در چند روز اخير اشاره کنم. مديريت قيمت ارز اهميت زيادي براي کنترل ثبات در همه عرصه‌هاي اقتصادي دارد. مجلس در جلسه نظارتي خود راه حل هاي زيرساختي و کوتاه مدت مديريت بازار ارز را ارائه کرده بود. ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته، از وزير اقتصاد و رئيس کل بانک مرکزي مي‌خواهم به آن توجه ويژه اي داشته باشند تا ما شاهد ثبات در قيمت ارز و اقتصاد ايران باشيم.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html