پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261707
معتقدم که با اتخاذ سياست‌هاي صحيح، بازار ارز قابل کنترل است
تاریخ انتشار : 1401/12/01 10:40:52
نمایش : 596
رئيس کميسيون اقتصادي مجلس گفت: با اتخاذ سياست‌هاي صحيح، بازار ارز قابل کنترل است اما دولت در حال طي کردن مسيري است که منجر به عدم کارايي در حوزه ارزي شده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ محمدرضا پورابراهيمي رئيس کميسيون اقتصادي مجلس در تذکري شفاهي در جلسه علني امروز (دوشنبه)مجلس خطاب به رئيس مجلس شوراي اسلامي بيان کرد: با مسيري که دولت در حوزه سياست ارزي پيش گرفته است شرايط بهبود نمي‌يابد. بنده معتقدم امکان کنترل بازار ارز وجود دارد اما به دليل اعمال تصميمات غلط و تکرار اشتباهات گذشته شاهد چالش‌ها در بازار ارز هستيم.

وي در ادامه اظهار کرد: مجلس شوراي اسلامي مکاني براي تصميم‌گيري است انتظار مي‌رود جلسه‌اي غيرعلني با حضور معاون اول رئيس جمهور که مسئوليت کنترل اين بازار را برعهده گرفته است و رئيس کل بانک مرکزي و وزير امور اقتصادي و دارايي پيرامون مسائل ارزي برگزار شود. ديگر امروز فرصت آزمون و خطا وجود ندارد و نمي‌توانيم تصميمات و سياست‌هاي قبلي را که منجر به عدم کارايي مي‌شود در حوزه ارز تکرار کنيم.

رئيس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در ادامه تصريح کرد: گزارش کميسيون اقتصادي در خصوص سياست‌گذاري ارزي در صحن مجلس قرائت و پيشنهاداتي نيز مطرح شد اما مسيري که دولت امروز دنبال مي‌کند اساسا نه کار علمي بوده و نه کار تجربي است. کميسيون اقتصادي اين آمادگي را دارد که در تصميمات ارزي با دولت همکاري کند. تعيين نرخ ارز ثابت، سياستي غلط است ما سياست ثبات قيمتي را داريم اما تعيين نرخ ثابت براي ارز را نداريم. اين سياست نوعي سرکوب طرف عرضه و تحريک طرف تقاضا است. سياست‌هاي غلط سال ۱۳۹۷ در حال تکرار است و با دنبال کردن اين مسير مشکلي حل نخواهد شد.

محمدباقر قاليباف در پاسخ به تذکر پورابراهيمي بيان کرد: در چند هفته گذشته و در پيک قبلي ارز در روز سه‌شنبه با حضور رئيس بانک مرکزي و وزير اقتصاد در خصوص مسائل ارزي بحث شد و در آن جلسه نيز به جمع‌بندي رسيديم اما متاسفانه نه به احکام دائمي و نه به قانون بودجه در خصوص ارز عمل نشده است.

رييس مجلس در ادامه تاکيد کرد: اين اشکال وجود دارد و امروز جلسه‌اي در اين زمينه قرار است برگزار شود و بنده مباحث را در اين جلسه منتقل خواهم کرد و در صحن مجلس شوراي اسلامي نيز موضوع ارز را دنبال مي‌کنيم چرا که مساله‌اي مهم و اساسي است. همانطور که گفته شد اگر واقعا مسير درست و صحيح را در حوزه سياست‌هاي ارزي طي کنيم حتما بازار ارز به ثبات مي‌رسد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html