پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261702
سجادي: درباره سرمربي تيم ملي فوتبال با تاج صحبت مي کنم/ شرکت توسعه منحل نمي‌شود
تاریخ انتشار : 1401/11/27 12:01:04
نمایش : 740
وزير ورزش و جوانان گفت: دو مجموعه انقلاب و آزادي در راستاي جلوگيري از گران شدن ورزش، به وزارت ورزش منتقل خواهند شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حميد سجادي وزير ورزش در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران درباره انتخاب سرمربي تيم ملي فوتبال اظهار داشت: دو تعبير درباره اقدامات فدراسيون فوتبال در اين زمينه وجود دارد؛ يکي اينکه نمي‌خواهند عجله کنند تا سر فرصت انتخاب کنند و تعبير ديگر اين است که دارند به جمع بندي مي‌رسند. فردا جلسه‌اي تشکيل خواهد شد که مهدي تاج هم حضور دارد و در آن جلسه از نزديک درباره اين موضوع صحبت مي‌کنم.

وزير ورزش و جوانان در پاسخ به سوالي درباره مهم‌ترين اقدامي که در حال حاضر وزارت ورزش انجام مي‌دهد، تصريح کرد: ورزش پديده‌اي اجتماعي است و ما هم در همه مراحل چه قهرماني و چه همگاني در خدمت مردم هستيم. به طور مثال همين حالا دورخيز خوبي براي بازي‌هاي آسيايي داريم و براي سهميه‌هاي المپيک هم برنامه‌ريزي کرده‌ايم. به جد تلاش داريم تا پروژه‌هاي نيمه‌تمام را به پايان برسانيم. بيشتر از 4 هزار پروژه ناتمام داريم. همچنين اگر بتوانيم سرانه ورزش را افزايش دهيم بهترين خدمت را انجام داده‌ايم.

سجادي در خصوص مصوبه اخير دولت براي گرفتن حق بهره‌برداري و مالکيت عرصه و اعيان مجموعه ورزشي آزادي و اعيانات مجموعه ورزشي انقلاب از شرکت توسعه و نگهداري اماکن ورزشي کشور و انتقال آن به وزارت ورزش و جوانان و اداره کل ورزش و جوانان استان تهران گفت: ابتدا بايد تاکيد کنم در حال اصلاح اين مصوبه هستيم و قرار نيست اين دو مجموعه ورزشي به اداره کل ورزش و جوانان استان تهران منتقل شوند.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا با اين اتفاق قرار است در آينده شرکت توسعه و نگهداري اماکن ورزشي منحل شود، افزود: خير. مگر شرکت توسعه با دو مجموعه برپا است که بخواهد با انتقالش، بوي انحلال از آن بلند شود؟ تاکيد مي‌کنم قرار نيست شرکت توسعه منحل شود.

سجادي افزود: شرکت توسعه و نگهداري امکان ورزشي دو ماموريت مهم دارد که يکي از آن‌ها ساخت و ساز است. ديگري بهره‌برداري از امکاني که طبق قانون، مالکيت آن به شرکت توسعه واگذار شده است. در انبوهي از مکان‌هايي که توليت آن به شرکت توسعه واگذار شده، ما درخواست داديم که مالکيت دو مجموعه آزادي و انقلاب به وزارت ورزش منتقل شود و نه اداره کل وزش و جوانان استان تهران.

وي ادامه داد: به دنبال اصلاحيه اين مسئله در مصوبه هستيم. چون اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در حال حاضر مديريت ورزشگاه‌هاي تختي، حيدرنيا و چند مجموعه ديگر را دارد و ما در وهله اول بايد مطمئن شويم که اين اداره کل در اداره آن‌ها موفق است يا خير.

وزير ورزش و جوانان تصريح کرد: ديروز اصلاحيه‌اي تهيه کرديم و آن را به محمد مخبر معاون اول رئيس جمهور تقديم مي‌کنيم و اين درخواست در کميسيون مطرح مي‌شود تا تصميم‌گيري و بهره‌برداري دو مجموعه آزادي و انقلاب درنهايت به وزارت ورزش برسد. اما باز هم تاکيد مي‌کنم که اصلا بحث انحلال شرکت توسعه مطرح نيست.

سجادي در ادامه گفت: مي‌خواهيم امکانات اين دو مجموعه در دست وزارت ورزش و جوانان باشد و اختيارات‌مان بيشتر شود تا سرويس‌دهي راحت‌تري به هيئت‌هاي استاني و فدراسيون‌هاي ورزشي داشته باشيم.

وي تصريح کرد: وقتي مجموعه‌اي در اختيار داريم، مي‌توانيم براي اختصاص بهره‌برداري از آن به يک فدراسيون درخواست بدهيم. مثل کاري که درخصوص فدراسيون کشتي انجام داديم و مکاني که درحال حاضر در اختيار اين فدراسيون است، به مدت ۲۵ سال به طور رايگان در اختيار کشتي قرار گرفته است. کشتي در آن هزينه مي‌کند و ۲۵ سال بهره‌برداري مي‌کند.

سجادي تاکيد کرد: مي‌خواهيم اين مسير را جلو ببريم. اين به نفع ورزش، فدراسيون‌ها و هيئت‌هاست. از طرفي شرکت توسعه هم غريبه نيست ولي خودش به تنهايي نمي‌تواند چنين تصميماتي بگيرد چون قانون چنين اجازه‌اي به آن نمي‌دهد.

وزير ورزش و جوانان با تاکيد بر اين که هدف از اين کار ارزان کردن ورزش است، گفت: مي‌خواهيم در راستاي ارزان‌نگه‌داشتن ورزش و جلوگيري از گران شدن ورزش و اجاره بي‌رويه امکان ورزشي اقدام کنيم. اين درحالي است که قانون به شرکت توسعه مي‌گويد بايد اماکن دراختيارت را اجاره بدهي و وقتي در مزايده بالاترين قيمت پيشنهاد مطرح مي‌شود، شرکت توسعه مجبور است اين قيمت را در طول مدت اجاره در بياورد که حاصل آن گراني ورزش است.

وي در پايان خاطرنشان کرد: ما مي‌خواهيم اين مکانيزم را کنترل کنيم. مجلس و دستگاه‌هاي نظارتي هم از ما خواسته‌اند که ورزش گران نشود. در هيات دولت هم رئيس جمهور دستور داده‌اند که مراقب باشيد خدمات از جمله ورزش گران نشود. با اين مصوبه شرکت توسعه بيشتر به سوي مسئوليت اصلي خود که همان ساخت و ساز است، حرکت مي‌کند.

منبع: راه دانا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html