پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261686
مجلس در بررسي بودجه ۱۴۰۲ نگاه واقع‌بينانه‌اي به حوزه کشاورزي داشته باشد
تاریخ انتشار : 1401/11/08 12:52:54
نمایش : 696
رئيس سازمان جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري گفت: از مجلس شوراي اسلامي درخواست دارم تا نگاه واقع‌بينانه‌تري نسبت به حوزه کشاورزي داشته باشد و متناسب با اين نگاه در لايحه بودجه ۱۴۰۲ پيش‌بيني‌هاي لازم انجام شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز;، حسين برزگر صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختياري، اظهار کرد: اين روزها که لايحه بودجه ۱۴۰۲ در حال بررسي است، به‌عنوان يک کارشناس کشاورزي ضرورت دارد مواردي در اين خصوص به‌ويژه در حوزه بودجه فصل کشاورزي مطرح کنم.

وي افزود: در ماه‌هاي اخير شاهد افزايش نرخ ارز بوديم، همچنين افزايش چند برابري قيمت نهاده‌هاي دامي در بازار جهاني بود که با اجراي طرح هدفمندي يارانه بيشتر از ساير اقلام خود را نشان داد.

رئيس سازمان جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري ادامه داد: ضرورت اصلاح الگوي کشت براي ارتقاء ضريب خودکفايي در محصولات راهبردي و استراتژيک، سازگاري با محدوديت منابع آبي، تغيير اقليم و در نهايت افزايش تقاضا براي غذا بعد از چندين سال، امسال در دستورکار قرار گرفت که به نظر مي‌رسد با اعتبارات قطره‌چکاني امکان‌پذير نيست.

برزگر عنوان کرد: پيش‌بيني‌ها در لايحه بودجه ۱۴۰۲مغاير با توقعاتي است که امروزه در حوزه اشتغال و توليد تصاعدي از بخش کشاورزي انتظار مي‌رود.

وي خاطرنشان کرد: از نمايندگان در مجلس شوراي اسلامي و برنامه‌ريزان در دولت توقع ايجاد اصلاحات ساختاري اساسي در بودجه فصل کشاورزي وجود دارد، توليدکننده در حوزه کشاورزي و دامداري، امروز در بيشترين فشارها است و پايداري توليد و اصلاح الگوي کشت نيازمند توجه حدي است.

رئيس سازمان جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري اضافه کرد: در بودجه ۱۴۰۲ بايد همراهي بهتري با کشاورزان و دامداران به‌عنوان بازوان تامين غذا داشته باشيم وگرنه ثمرات سوء آن‌را در بحث امنيت غذايي و پايداري منابع خواهيم ديد.

برزگر بيان کرد: ، با توجه به شرايطي که در حوزه غذا در سال ۲۰۲۲ در دنيا اتفاق افتاد و به نظر مي‌رسد چالش‌ها در حوزه انرژي و غذا در سال ۲۰۲۳ نيز همچنان پابرجا باشد، قانون‌گذاران و برنامه‌ريزان کشور بايد به فصل کشاورزي جدي‌تر توجه کنند.

وي تاکيد کرد: از مجلس شوراي اسلامي درخواست دارم تا نگاه واقع‌بينانه‌تري نسبت به حوزه کشاورزي داشته باشد و متناسب با اين نگاه در لايحه بودجه ۱۴۰۲ پيش‌بيني‌هاي لازم انجام شود.

انتهاي پيام/۱۰۳۱ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html