پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261670
بزودي برنامه هفتم توسعه هم تقديم مجلس مي‌شود/ ملت بزرگ ايران سربلند است که دشمن را ناکام گذاشت
تاریخ انتشار : 1401/10/21 15:45:13
نمایش : 696
رئيس‌جمهور گفت: ان‌شاالله بزودي برنامه هفتم توسعه هم تقديم مجلس مي‌شود. نسبت به برنامه هفتم هم دولت و هم مجلس اين نکته را مورد توجه قرار مي‌دهد که چه بخش‌هايي از برنامه‌هاي قبلي اجرا شده و اگر نشده، چرا اين اتفاق افتاده است؟

به گزارش  پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خبرنگار سياسي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ سيدابراهيم رئيسي رئيس‌ جمهور با حضور در صحن علني مجلس براي تقديم لايحه بودجه ۱۴۰۲ طي سخناني اظهار کرد: لايحه بودجه بخش اولش که مربوط به شرکت‌هاست اول آبان تقديم مجلس شد و آنچه از مسائل مربوط به شرکت‌ها بود که قانونگذار وقت بيشتري براي بررسي داشته باشد، اين بخش در زمان مقرر به مجلس ارسال شد.

 
وي افزود: پنج دي ماه هم لايحه بودجه تقديم مجلس شد و دو بخش شدن بودجه که يک بخش جداول و يک بخش تبصره و احکام بود قبلاً ارسال شد و با دومرحله‌اي شدن تصويب و تدوين بودجه که طبيعتاً بخش مربوط به جداول را امروز به مجلس تقديم مي‌کنيم.
 
وي يادآور شد: تمام تلاش اين بود که لايحه بودجه با سياست‌هاي ابلاغي رهبري براي برنامه هفتم توسعه تطابق داشته باشد. چون در دولت از تير تدوين لايحه بودجه شروع شد در ميانه تدوين لايحه سياست‌ها ابلاغ شد و البته هر جاي تدوين بودجه که باشد بايد از سياست‌هاي ابلاغي رهبري تاثير بگيريم که اين اتفاق هم رخ داد.
 

بزودي برنامه هفتم توسعه هم تقديم مجلس مي‌شود

 
رئيس‌جمهور ادامه داد: ان‌شاالله بزودي برنامه هفتم توسعه هم تقديم مجلس مي‌شود. نسبت به برنامه هفتم هم دولت و هم مجلس اين نکته را مورد توجه قرار مي‌دهد که چه بخش‌هايي از برنامه‌هاي قبلي اجرا شده و اگر نشده، چرا اين اتفاق افتاده است؟
 
وي تاکيد کرد: ما بناي‌مان اين است که برنامه تقديمي به مجلس همراه با اجرا باشد نه اين‌که مانند برنامه‌هاي قبلي تحقق ۳۰ درصدي پيدا کند.
 
وي با اشاره به گزارشي از سال جاري اظهار کرد: تلاش اين بود که ما در سال جاري کسري بودجه نداشته باشيم‌. هرچند ممکن است گله‌مند باشند اما پيگيري شد که تا جايي که ممکن است ما درگير کسري بودجه نشويم. در امر تورم هم همه ما نسبت به آن نگرانيم و در شرايط فعلي شاهد ۱۹ واحد درصد کاهش تورم هستيم و البته بايد با تصميمات به سمت کاهش بيشتر تورم برويم.
 

در وعده يک ميليون اشتغال نزديک به وعده عمل کرده‌ايم

 
رئيسي يادآور شد: ۸.۹ درصد نرخ بيکاري ما است و اين نشان‌دهنده تلاش دولت براي کاهش بيکاري و افزايش اشتغال است. ما در وعده به مردم در زمينه سالي يک ميليون اشتغال به گواهي آمارها نزديک به وعده عمل کرده‌ايم.
 
۶۶ درصد افزايش اخذ ماليات از کساني که فرار مالياتي داشتند
 
وي افزود: در سال جاري ما امر يازده‌ساله رتبه‌بندي معلمان را اجرايي کرديم و مسئله پاداش بازنشستگان لشکري و کشوري ۳۸ همت(هزار ميليارد تومان) پرداخت شد و اوراق مالي دولت متوسط ماهيانه ۱۵ همت پرداخت مي‌شود. اين فاکتورها را ما خرج نکرديم بلکه قبلاً خرج شده و ما داريم پرداخت مي‌کنيم تا اعتماد به دولت حفظ شود و در هر شرايطي آن را پرداخت کرديم.
 
رئيس‌جمهور با اشاره به انجام امور عقب‌مانده در زمينه اجرايي در کشور تاکيد کرد: فرار مالياتي و شناسايي موديان جديد مالياتي تا حدودي انجام شده و ۶۶ درصد افزايش اخذ ماليات از کساني که فرار مالياتي داشتند صورت گرفته و تلاش کرديم از تنخواه‌گردان بانک مرکزي و استقراض از اين نهاد استفاده نکنيم.
 
سه رويکرد بودجه ۱۴۰۲؛ رشد باثبات اقتصادي، عدالت‌خواهي و کارآمدسازي نظام حکمراني
 
رئيسي ادامه داد: تلاش دولت اين است با انضباط مالي هم کنترل درآمدها و هزينه‌ها را به درستي صورت‌بندي کند و نظارت بر نظام بانکي هم در همين راستاست.
 
وي با بيان اين‌که «رشد باثبات اقتصادي، عدالت‌خواهي و کارآمدسازي نظام حکمراني سه رويکرد بودجه ۴۰۲ است»، اظهار کرد: در بودجه تقديمي تقويت توليد و اشتغال، پيش‌بيني ۵۴۰ همت سرمايه‌گذاري شرکت‌هاي دولتي در اقتصاد کشور و ۳۲۷ همت بودجه عمراني دولت و پيش‌بيني ايجاد صندوق توسعه و پيشرفت در تمامي استان‌ها وجود دارد.
 

در بودجه ۴۰۲ از هزينه‌هاي غيرضروري و فاقد اولويت جلوگيري شده‌است

 
رئيس‌جمهور با تاکيد بر اين‌که «افزايش متوسط ميانگين رشد ۲۰ درصدي حقوق کارمندان و بازنشستگان در بودجه ۴۰۲ در نظر گرفته شده است»، گفت: در حوزه حمل و نقل تامين اعتبارات لازم، تامين ناوگان و تجهيزات قطار شهري و ناوگان ريلي و در حوزه سلامت پيش‌بيني ۶۹ همت براي يارانه دارو و نيز انجام پروژه پزشک خانواده و نظام ارجاع و در نهايت پيش‌بيني ۱۰ همت براي پوشش بيمه تکميلي ايثارگران انقلاب اسلامي را داريم.
 
وي تصريح کرد: همه امور قرار است به صورت شفاف پيش رود تا به صحت امور و پيشرفت کارها کمک کند. همچنين در بودجه ۴۰۲ از هزينه‌هاي غيرضروري و فاقد اولويت هم جلوگيري شده‌است. همچنين پيش‌بيني‌پذيري وضعيت اقتصادي براي فعالان اقتصادي را نيز در بودجه سال آينده به شدت مورد توجه قرار داده‌ايم.
 
رئيسي با اشاره به جايگاه ارتقاء معيشت مردم در لايحه بودجه ۱۴۰۲، اظهار کرد: پيش‌بيني منابع مورد نياز براي تحقق ۱۰۰ درصدي حق اولاد و ۵۰ درصدي حق عائله‌مندي قانون حمايت از خانواده، تامين يارانه براي پرداخت يارانه نقدي، نان و دارو و تجهيزات پزشکي نيز در لايحه بودجه در نظر گرفته شده است.
 

ملت بزرگ ايران سربلند است که دشمن را ناکام گذاشت

 
وي افزود: مجلس براي بررسي بودجه وقت زيادي خواهد گذاشت که از دقت و دلسوزي و دغدغه نمايندگان تقدير مي‌کنم. آن‌چه از اين بررسي حاصل مي‌شود بايد به عدالت، آرامش مردم، حل مشکلات و بهبود وضعيت جامعه منجر شود.
 
رئيس‌جمهور تاکيد کرد: با همه فتنه‌گري‌ها و توطئه‌چيني‌ها و جنگ ترکيبي دشمن که هم در جنگ رواني، رسانه‌اي و هم در جنگ سياسي و هم در جنگ اقتصادي عليه جمهوري اسلامي قرار گرفت اما امروز ملت بزرگ ايران سربلند است که دشمن را ناکام گذاشته و با رهنمودهاي رهبري، دشمن را مثل دفعات گذشته مفتضح کرده‌ است.
 
رئيسي در پايان يادآور شد: با اين شرايط، مسئوليت ما در برابر اين مردم خوب و دلداده به انقلاب چندبرابر شده و بايد همه تلاش کنيم که بيشتر به آنان کمک و گره‌هاي مشکلات مردم را باز کنيم.
 
سيد ابراهيم رييسي بعد از بيان اين توضيحات درباره ويژگي‌هاي لايحه بودجه ۱۴۰۲ ، اين لايحه را تقديم محمدباقر قاليباف رييس مجلس شوراي اسلامي کرد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html