پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261664
توسعه گردشگري در بارده، در دستور کار است/ تقويت فعاليت‌هاي فرهنگي در پيست اين منطقه
تاریخ انتشار : 1401/10/17 15:25:19
نمایش : 787
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري چهارمحال و بختياري گفت: مشکل اصلي پيست بارده تنها تعريض جاده نيست بلکه مشکلات فرهنگي، عدم دسترسي سريع آتش نشاني و نيروهاي انتظامي به محل، محلي براي استراحت نيروهاي امدادي و انتظامي، سرويس بهداشتي و نمازخانه از مواردي است که بايد در محل احداث شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ علي حيدري صبح امروز در جلسه رفع مشکلات پيست و گردنه بارده، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها بدنه يک جامعه هستند اما عادت کرده‌ايم عدم انجام کارها را گردن يکديگر بيندازيم در صورتي که اگر کاري هست همه با هم بايد براي انجام و محقق شدن نتيجه تلاش کنيم.
 
وي افزود: چهار بانده کردن جاده پيست اسکي بارده امکان پذير نيست اما تعريض شدن در حدي که امکان پارک ماشين در اطراف ايجاد شود مانعي ندارد و به محض بهبود شرايط جوي انجام مي‌شود.
 
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري چهارمحال و بختياري با بيان اينکه جالب است چرا در سال‌هاي گذشته دستگاه‌هاي متولي هيچ توجهي به انجام طرح توسعه جاده نداشتند، ادامه داد: اين عمليات نياز به اعتبار زيادي ندارد و مي توانيم مانوري شبيه به مانور منظريه را در اين منطقه هم پياده کنيم.
 
حيدري توضيح داد: ايجاد سرويس بهداشتي، روکش و آسفالت، جايگاه پليس، استراحتگاه و ... طرح مطالعاتي دارند که بايد بررسي شود انجام اين کارها از طريق سرمايه‌گذار چگونه انجام خواهد شد.
 
وي بيان داشت: مشکل اصلي پيست بارده تنها تعريض جاده نيست بلکه مشکلات فرهنگي، عدم دسترسي سريع آتش نشاني و نيروهاي انتظامي به محل، محلي براي استراحت نيروهاي امدادي و انتظامي، سرويس بهداشتي و نمازخانه از مواردي است که بايد در محل احداث شود.
 
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه بارده منطقه گردشگري با پتانسيل بالا و فاصله کم به مرکز استان دارد، بيان داشت: سعي داريم که بودجه لازم را از اعتبارات امسال کنار بگذاريم تا عمليات ساخت و ساز در اين محل تا قبل از آغاز فصل بارش سال آينده به پايان برسد.
 
حيدري افزود: فعاليت‌هاي فرهنگي در منطقه پيست بايد تقويت شود که بهتر بود به مناسبت سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سليماني و دهه فاطميه تصاوير يا بنرهايي در محل نصب شود يا حداقل امکانات فراهم بود تا اذان در محل پخش شود که بايد براي اين فعاليت‌ها نيز برنامه‌ريزي کرد.
 
وي به طرح‌هاي توسعه گردشگري در روستاها اشاره کرد و گفت: يکي از ضوابط شهرداري و دهياري‌ها جذب سرمايه‌گذار در دهياري است، اگر دهياري آمادگي انجام طرح‌هاي گردشگري و توريستي را دارد از طرف دولت با تسهيلات کم‌بهره حمايت مي‌شود و مي‌تواند با اجراي طرح‌هاي جديد براي روستا درآمد ايجاد کند.
 
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري چهارمحال و بختياري بهره‌برداري از يک طبقه ساختمان فرمانداري تا پايان سال، آغاز عمليات اجرايي طرح جديد در گرداب بن و آغاز ساخت و ساز جبران خسارت سيل بعد از بهبود شرايط آب و هوايي را از دستورات اين جلسه دانست.
 
حيدري يادآور شد: واگذاري ۷ هزار متر از اراضي منابع طبيعي براي ايجاد سايت گردشگري براي تمام فصول سال، راه اندازي بازارچه صنايع دستي و گردشگري، کافي‌شاپ و آغاز مطالعات طرح احداث و توسعه با رعايت اصول فني و استاندارد پيست اسکي بارده در حوزه‌هاي خدماتي، فرهنگي، آموزشي در دستور کار قرار گرفت.

انتهاي پيام/1031ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html