پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261645
مدارس استاندارد جايگزين مدارس کانکسي در چهارمحال و بختياري مي شود/ اعتبار در آموزش و پرورش هزينه نيست بلکه سرمايه گذاري است
تاریخ انتشار : 1401/09/23 11:38:25
نمایش : 833
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي چهارمحال و بختياري گفت: اولين مصوبه سفر رياست جمهوري در اين استان که جز مصوبات ماندگار است جايگزيني کليه مدارس کانکسي استان به مدارس استاندارد است، که حجم بسيار بالايي از اعتبارات را نياز دارد که لازم است در اين راستا از خيرين نيز کمک گرفته شود .
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، علي شهريارپور رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي چهارمحال و بختياري در گفتگو با خبرنگار جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: فلسفه آموزش و پرورش و تبيين اقدامات جهادي آن خلاصه مي شود در فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي  که رسالت معلمان را  تربيت نسل با هويت ملي براي تمدن ايران اسلامي برشمرده است.

وي با اشاره به اينکه تربيت نسل با هويت ملي و تمدن نوين اسلامي سه هدف عمده و رکن بسيار مهم و تاثير گذار است تصريح کرد: اقدامات جهادي و تبيين آن در نظام آموزشي را مي توان با رويکردهاي متفاوت بيان کرد.

شهريار پور ادامه داد: جهاد آموزش و پرورش در نظام آموزشي کشور متجلي مي شود.

وي با اذعان بر اينکه آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختياري و فعاليت فرهنگيان در سطح بسيار بالايي در آموزش کشور قرار دارد بيان داشت: از لحاظ فعاليت هاي فرهنگي ، آموزشي  و علمي، آموزش و پرورش اين استان جز رده هاي برتر در سطح کشور است.

شهريار پور با تاکيد بر اينکه نظام آموزش و پرورش اين استان از متوليان آموزشي خوبي برخوردار است گفت: نخبگان علمي، ورزشي، مذهبي و ... در سطح استان بسيار تاثير گذار بوده اند و در ارتقا نظام آموزشي کشور نقش خوبي را ايفا کرده اند.

وي يادآور شد: سند تحول آموزش و پرورش بايد در سطح استان تبيين شود و اين سند يکي از اسناد بالا دستي استان براي تصميم گيري هاي نظام آموزشي است که از اقدامات ماندگار و بسيار خوب اين استان به شمار مي رود.

شهريار پور به اعتبارات آموزش و پرورش نيز اشاره کرد و اظهار داشت:  اعتقاد ما بر اين است که اعتبار در آموزش و پرورش هزينه نيست بلکه سرمايه گذاري است و فرايند سرمايه گذاري را بهبود مي بخشد.

وي در ادامه بيان داشت: با همين رويکرد از کل اعتبار استان که حدود يک هزار ميليارد تومان است 162 ميليارد تومان به  حوزه آموزش و پرورش استان تخصيص داده شد، در واقع  نزديک به 20 درصد اعتبارات استان را شامل مي شود که اين جايگاه و اهميت آموزش و پرورش را در نظام تصميم گيري استان نشان مي دهد.

شهريار پور با اذعان بر اينکه در سفر رياست جمهور مصوبات خيلي خوبي براي آموزش و پرورش داشته ايم گفت: اولين مصوبه که جز مصوبات ماندگار است جايگزيني کليه مدارس کانکسي استان به مدارس استاندارد است.

وي خاطر نشان کرد: جايگزيني مدارس کانکسي به مدارس استاندارد حجم بسيار بالايي از اعتبارات را نياز دارد که لازم است در اين راستا از خيرين نيز کمک گرفته شود .

شهريار پور تشريح کرد: 210 ميليارد تومان اعتبار براي تکميل و بازسازي مدارس به صورت نقد در نظر گرفته شده است که لازم است از کمک هاي غير نقدي که از طريق بنياد برکت، ستاد اجرايي فرمان امام و بنياد مستضعفان است نيز استفاده شود.

وي ياد آور شد: استخر شهيد استکي جزو پروژه هاي اولويت دار آموزش و پرورش است و  تخصيص خيلي خوبي به آن داده مي شود تا هرچه سريعتر به بهره برداري کامل برسد.

 انتهاي پيام/1020ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html