پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261632
هيدرودايناميک جايگزيني مناسب براي سوخت هاي فسيلي
تاریخ انتشار : 1401/09/12 11:46:46
نمایش : 762
ايده پرداز چهارمحالي گفت: براي جايگزين سوخت هاي فسيلي به يک سري راهکارها احتياج داريم ، يکي از راهکارها هيدرو دايناميک براي توليد سوخت هاي تجديد پذير است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مرضيه انصاري يک ايده پرداز چهارمحالي در گفتگو با جهانبين نيوز اظهار کرد: با توجه به محدوديت هايي که سوخت هاي فسيلي دارند مي توان از راهکارهاي ديگري براي مصرف سوخت استفاده کرد.

وي با اشاره به اينکه براي جايگزين سوخت هاي فسيلي به يک سري راهکارها احتياج داريم تصريح کرد: يکي از راهکارها هيدرو دايناميک براي توليد سوخت هاي تجديد پذير است.

انصاري ادامه داد : هيدرودايناميک از يک استاتور ثابت تشکيل شده و يک پلتي متحرک از جنس پلي اکتيو است که به خاطر مواد واکنش دهنده اي که داخل آن مي چرخد در برابر ضربه و حرارت محکم مي باشد.

وي بيان داشت : مواد واکنش دهنده را داخل فضاي بين رکاستاتور ميريزيم که يک سري حباب هايي تشکيل مي شود و فشارهايي که به وجود مي آيد باعث مي شود حباب ها متلاشي شوند و مرزهاي ملوکولوي مواد واکنش دهنده ما از بين رود و مواد ترکيب شود.

انصاري با بيان اينکه راکتورهاي معمولي که در توليد سوخت استفاده مي شود ممکن است يک يا دو ساعت واکنش نشان دهند گفت: اگر زمان طولاني شود به آن عملکرد بالايي که مي خواهيم نمي رسيم به خاطر همين از راکتورهاي شدت بخشي استفاده مي شود که در مدت زمان کوتاه کار انجام شود و بتوانيم به عملکرد بالا برسيم.

وي عنوان کرد: راکتورهاي شدت بخشي با سرعت خيلي زياد مي چرخد و باعث مي شود که يک گرماي موضعي به وجود آيد و ما احتياج به المنت براي گرما نداشته باشيم.

انصاري گفت: به طور کلي اين راکتور ممکن است براي تخليه پساب ها و واکنش هاي شيميايي که احتياج به گرم کردن داشته باشند استفاده شود .

وي در پايان خاطر نشان کرد: اين طرح براي توليد سوخت هاي زيستي استفاده مي شود.

انتهاي پيام/1020ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html