پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261629
جام جهاني فوتبال| پايان تلخ يک داستان شيرين؛ رؤياي صعود يوزها بر باد رفت!
تاریخ انتشار : 1401/09/09 12:33:14
نمایش : 831
ديدار تيم‌هاي ملي فوتبال ايران و آمريکا با شکست و حذف ملي‌پوشان کشورمان خاتمه يافت.

به گزارش خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانا از قطر؛ تيم ملي فوتبال کشورمان از ساعت ۲۲:۳۰ امشب (سه‌شنبه - ۸ آذرماه) در ورزشگاه الثمامه شهر دوحه و در چارچوب سومين، آخرين و مهم‌ترين مصاف خود در گروه B رقابت‌هاي جام جهاني ۲۰۲۲ قطر به مصاف تيم ملي فوتبال ايالات متحدۀ آمريکا، موردانتظارترين رقيب خود در اين مسابقات رفت.

يوزهاي سپيدپوش پارسي با کسب برتري ۲ بر صفر و ۳ امتياز مسابقه قبل مقابل تيم ملي ولز، خود را در جايگاه دوم گروه قرار داده و با يک امتياز اختلاف نسبت به يانکي‌هاي آمريکايي از شانس به مراتب بيش‌تري براي صعود به مرحله يک‌هشتم نهايي جام جهاني براي بار نخست و تاريخ‌سازي در ۸ آذري ديگر قرار گرفتند.
 
کارلوس کي‌روش نسبت به بازي گذشته مقابل تيم ملي ولز تنها علي‌رضا بيرانوند را به جاي سيدحسين حسيني درون ترکيب اصلي قرار داد. گرگ برهالتر اما چند تغيير نسبت به بازي قبلي در ترکيب آمريکايي‌ها ايجاد کرد و زيمرمن در خط دفاعي را به نيمکت فرستاد و سرجنت را به جاي رايت به زمين آورد. دو سرمربي پيش از بازي ديدار و خوش‌وبشي هم با يک‌ديگر داشتند.
 
 
نيمه نخست؛ يک گل و يک خوش‌شانسي
 
تيم ملي فوتبال کشورمان از همان دقايق ابتدايي نيمه نخست تحت آماج حملات يانکي‌ها قرار داشت و از اين رو، کاملاً در لاک تدافعي قرار گرفت و دل به ضدحملات بست. شاگردان گرگ برهالتر مصرانه قصد در تهديد دروازه تيم ملي داشتند و بارها مدافعان ايران را مورد آزار قرار دادند تا بالاخره توپ از خط دروازه بيرانوند توسط کريستين پوليسيچ گذشت.
 
پس از اين گل آمريکايي‌ها دست از حمله نکشيدند و باز هم پرس را بالا نگه داشتند. ايران روي چند موقعيت شانس تصاحب توپ را داشت اما بي‌دقتي کار دست شاگردان کي‌روش داد. در واپسين ثانيه‌ها تيموتي وه‌آ دروازه تيم ملي را به زيبايي روي يک ضدحمله گشود اما داور به آفسايد اعتقاد داشت و اين نيمه با برتري يک بر صفر يانکي‌ها پايان يافت.
 
 
نيمه دوم؛ پايان تلخ يک رؤياي شيرين
 
در اين نيمه ملي‌پوشان فوتبال ايران بسيار هجومي‌تر از نيمه نخست بازي را دنبال کردند و چند تعويض کارلوس کي‌روش هم براي تقويت قواي هجومي تيم ملي صورت گرفت. با اين حال يانکي‌ها باز هم در ضدحملات خطرناک ظاهر مي‌شدند و فرصت‌هايي داشتند. هر ۲ تيم به مانند نيمه نخست پراشتباه بودند.
 
آبي‌پوشان آمريکايي در اين نيمه قصد در مديريت بازي براي پيروزي و در نهايت صعود را داشتند اما کي‌روش تمام قواي هجومي‌اش را به زمين آورد. در اواخر بازي ايران يک موقعيت بسيار عالي داشت که توپ راهي به دروازه مت ترنر پيدا نکرد. در دقايق پاياني يک شان براي پنالتي وجود داشت که داور روي مهدي طارمي خطايي تشخيص نداد.
 
در پايان اين بازي تيم ملي با کسب سه امتياز از صعود به مرحله يک‌هشتم نهايي باز ماند و حذف شد. آمريکا و انگليس به مرحله بعد راه يافتند.
 
 
ايران صفر
گل: -
 
آمريکا يک
گل: کريستين پوليشيچ - ۳۸
 
 
ترکيب تيم ملي ايران: عليرضا بيرانوند،‌ رامين رضاييان، مجيد حسيني، ميلاد محمدي (۳+۴۵ - علي کريمي)، مرتضي پورعلي‌گنجي، احمد نوراللهي (۷۱ - مهدي ترابي)، سعيد عزت‌اللهي، احسان حاج‌صفي (۷۱ - ابوالفضل جلالي)، علي قلي‌زاده (۷۸ - کريم انصاري‌فرد)، سردار آزمون (۴۶ - سامان قدوس) و مهدي طارمي.
ترکيب تيم ملي آمريکا: مت ترنر، سرجينيو دست، تايلر آدامز، آنتون رابينسون، يونس موسي، وستون مک‌کني، کريستين پوليشيچ، تيم ريم، کامرون کارتر ويکرس، تيموتي وه‌آ و جاشوا سرجنت.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html