پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261624
دشمن اقدامات جديدي را با شگردهاي جديد شروع کرده است
تاریخ انتشار : 1401/09/04 17:09:57
نمایش : 549
امام‌جمعه فارسان گفت: دشمن با فشار اقتصادي، فشار رواني و فشار عملي مي‌خواهد ملت ايران را به ستوه آورد. اتاق جنگ رسانه‌اي دشمن در کنار دشمني‌هاي اقتصادي و امنيتي که داشت اقدامات جديدي را با شگردهاي جديد شروع کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت و تسديد تقواي الهي دعوت مي‌کنم. متقين اهل رفتار منصفانه با دوستان و نزديکان هستند. مولانا اميرالمؤمنين عليه‌السلام در بخش ديگري از حکمت ۲۱۵ از حکم نهج‌البلاغه فرمود: انصاف داشتن باعث مي‌شود دوستان بسيار گردند. يکي از فضائل انسان که باعث مي‌شود دوستان شخص افزايش پيدا کنند، رفتار منصفانه است؛ و در مقابل بي‌انصافي باعث ريزش دوستان و اطرافيان مي‌شود، تفرقه و جدائي به وجود مي‌آورد.
 
وي افزود: به مناسبت هفته بسيج و پنجم آذر که روز تشکيل بسيج مستضعفان است عرض مي‌کنم. براي ما حرف‌هاي امامين انقلاب فصل الخطاب و در امور مختلف رهگشاست. امام باديد الهي که داشت پيش‌بيني‌هاي دقيق و درستي از اوضاع دنيا و رفتار قدرت‌ها داشتند همه يادتان هست قبل از فروپاشي شوروي خبرِ از بين رفتن کمونيست و افتادن در دام غرب را دادند. هنوز خبري نبود ولي ايشان خبر داد؛ حتي سفير فرستاد و پيام داد و به آن‌ها هشدار داد. موارد اين‌گونه زياد است که حالا بحث من اين نيست.
 
وي تصريح کرد: امام از همان روزهاي اول توجه به امنيت مردم پايه داشتند و براي همين بود که دستور تشکيل ارتش بيست‌ميليوني را دادند. امام پدر اين تفکر و تشکيلات است. انقلاب مردمي را بايد مردم حراست و از ارزش‌هاي آن دفاع کنند و همين هم شد و تا امروز در مقاطع مختلف و مسائل متعددي که پيش‌آمده مردم جانانه وارد ميدان شده‌اند و دفاع کرده‌اند و هزينه هم پرداخت کرده‌اند.
 
 
وي بيان داشت: در همين راستا امام درباره بسيج مستضعفين بياناتي دارند که بايد به‌دقت آن‌ها را بازخواني و کوتاهي‌ها را جبران کرد. ازجمله خطراتي که امام راحل احساس مي‏کردند، آن بود که مسئولان کشور از بسيجيان فاصله بگيرند و ازاين‌رو در سال ۱۳۶۷ در پيامي به بسيجيان خاطرنشان کردند: «اگر مسؤولين نظام اسلامى از شما غافل شوند، به آتش دوزخ الهى خواهند سوخت». فرمودند: «بار ديگر تأکيد مى‌کنم که غفلت از ايجاد ارتش ۲۰ ميليونى، سقوط در دام ابرقدرت جهانى را به دنبال خواهد داشت».
 
امام‌جمعه فارسان گفت: در بُعد جهاني هم فرمودند: «بايد بسيجيان جهان اسلام در فکر ايجاد حکومت بزرگ اسلامى باشند و اين شدنى است، چراکه بسيج تنها منحصر به ايران اسلامى نيست، بايد هسته‌هاى مقاومت را در تمامى جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ايستاد».
 
وي افزود: اگر در بيانات حضرت آقا دقت کرده باشيد در بياني فرمودند: «دشمن با فشار اقتصادي، فشار رواني و فشار عملي (آشوب سازي) مي‌خواهد ملت ايران را به ستوه آورد». در توضيح مطلب عرض مي‌کنم که اتاق جنگ رسانه‌اي دشمن در کنار دشمني‌هاي اقتصادي و امنيتي که داشت اقدامات جديدي را با شگردهاي جديد شروع کرد که لازم است به اين موارد توجه بيشتري شود.
 
وي بيان داشت: وقتي بانفوذ و اثرگذاري بر ادراک و باورهاي مسئولان و مردم جامعه، مسير حرکتي آنان را به سمت اميال خودشان دست‌کاري کردند و تغيير دادند، هک ادراکي صورت گرفته است؛ يعني مردم و مسئولين در مسيري حرکت مي‌کنند که آن‌ها مي‌خواهند. در هک ادراکي حب و بغض افراد هم‌تغيير مي‌کند؛ يعني شعار مرگ مي‌دهد يا شعار محبتي مي‌دهد؛ و آن‌چنان تحت تأثير عامل خود هستند کأن هيچ کلام ديگري را نمي‌شنوند يا اگر بشنوند به آن اعتماد ندارند.
 
 
حجت‌الاسلام ملک پور اظهار داشت: جهاد تبيين راه چاره مقابله با اين رسانه‌هاست. در طول دو سال گذشته ايران و جبهه مقاومت بيش از صدها بار هيمنه دشمن را در عرصه نظامي، اطلاعاتي، امنيتي، سايبري به چالش کشيده‌اند؛ و اين نشان داده ايران قوي است. ايران قوي است و به کوري چشم دشمنانش، همه خواهند ديد که از اين هم قوي‌تر خواهد شد.
 
وي تصريح کرد: اين نکته را هم توجه داشته باشيد در دفاع از تماميت کشور، گاهي جنگ لب مرز است و نيروها از مرزها دفاع مي‌کنند. گاهي براي دفاع از کيان کشور بايد در بيرون از مرزهاي خودي جنگيد مثل دفاعي که مدافعان حرم داشتند. گاهي براي اينکه قدرت و استقلال خود را حفظ کنيم بايد کمک کنيم تا شرايطي که به وجود آمده تا نظام تک‌قطبي جهان به هم بريزد و چندقطبي شکل بگيرد، تحقق پيدا کند، اينکه مي‌بينيد ايران به نهاده‌اي منطقه‌اي مثل اوراسيا و شانگهاي و امثال اين‌ها و همکاري نزديک با همسايگان پرداخته در همين راستاست.
 
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html