پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261622
برگزاري مذاکرات ايران و آژانس در تهران تا پيش از پايان ماه جاري ميلادي
تاریخ انتشار : 1401/08/28 13:34:45
نمایش : 668
نماينده روسيه در سازمان‌هاي بين‌المللي گفت که انتظار مي‌رود دور جديد مذاکرات ايران و آژانس اتمي تا پايان ماه جاري ميلادي برگزار شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، ميخائيل اوليانوف نماينده دائم روسيه نزد سازمان‌هاي بين‌المللي در وين در گفت‌گو با شبکه روسيه۲۴ از برگزاري مذاکرات ايران و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي تا پيش از پايان ماه جاري ميلادي خبر داد.
 
اوليانوف اظهار داشت: انتظار مي‌رود که دور جديد مذاکرات ايران و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي تا پيش از پايان نوامبر در تهران انجام شود.
 
وي خاطر نشان کرد: مي‌بايست تا پيش از پايان ماه نوامبر دور جديدي از رايزني‌ها ميان کارشناسان آژانس اتمي و طرف ايراني انجام شود. قرار بر اين بود اين نشست در تهران برگزار شود که اميدوارم اين برنامه‌ها به قوت خود باقي بماند.
 
پيش از اين، حسين اميرعبدللهيان وزير امورخارجه ايران در تماس تلفني با جوزپ بورل مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا گفته بود که برنامه‌ريزي براي يک همکاري قوي و خوب ميان ايران و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در حال انجام است.
 
اين در حالي است که روز پنج‌شنبه يک قطعنامه ضد ايراني در شوراي حکام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي با ۲۶ راي موافق، ۲ راي مخالف و پنج راي ممتنع به تصويب رسيد که با استقبال آمريکا و تروئيکاي اروپايي مواجه شد.
 
در اين بيانيه که روز جمعه منتشر شد، آمده است: دول فرانسه، آلمان، انگليس و آمريکا از تصويب قطعنامه شوراي حکام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درخصوص ايران استقبال مي‌کنند. اين قطعنامه در پاسخ به همکاري ناکافي ايران با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درخصوص مسائل جدي و حل‌نشده مرتبط با تعهدات قانوني ايران ذيل توافق پادماني پيمان عدم اشاعه هسته‌اي تصويب شده است.
 
در ادامه اين بيانيه تصريح شده است: ايران بايد توضيحات معتبر فني براي وجود ذرات اورانيوم شناسايي شده در اماکن اعلام نشده در ايران ارائه کند و درخصوص مکان اين مواد هسته‌اي و يا تجهيزات آلوده شفاف‌سازي کند. اين قطعنامه بر حمايت قاطع از تلاش‌هاي مداوم آژانس بين‌المللي انرژي اتمي براي حل‌وفصل اين مسائل حياتي با ايران تاکيد مي‌کند.
 
هنچنين در پايان اين بيانيه آمده است: همانطور که شفاف ساخته‌ايم، اگر ايران اين کار را انجام دهد و مديرکل  آژانس اتمي بتواند گزارش دهد، همه مسائل پادماني حل‌نشده ديگر حل‌وفصل شده‌اند، در آن صورت شوراي حکام مي‌تواند به رسيدگي به اين مسئله خاتمه دهد. ما اميدواريم که ايران با حسن نيت از فرصت همکاري با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي جهت حل‌وفصل مسائل حل‌نشده استفاده کند تا ديگر لازم نباشد شورا در اين خصوص اقدامات بيشتري انجام دهد.

منبع: راه دانا
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html