پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261613
توسعه خطوط مواصلاتي در اوراسيا موجب رونق همکاري‌هاي اقتصادي مي‌شود
تاریخ انتشار : 1401/08/22 13:14:38
نمایش : 762
رئيس‌جمهور کشورمان با استقبال از تمايل روسيه براي تقويت همکاري‌هاي اقتصادي با جمهوري اسلامي ايران، گسترش پيوندهاي زيرساختي از جمله تقويت و توسعه خطوط مواصلاتي در حوزه اوراسيا را موجب رونق همکاري‌هاي اقتصادي در منطقه دانست.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛آيت‌الله سيد ابراهيم رئيسي رئيس‌جمهور کشورمان عصر امروز شنبه در پاسخ به تماس تلفني «ولاديمير پوتين» رئيس‌جمهور روسيه از تمايل روسيه براي تقويت همکاري‌هاي اقتصادي با جمهوري اسلامي ايران استقبال کرد و گسترش پيوندهاي زيرساختي از جمله تقويت و توسعه خطوط مواصلاتي در حوزه اوراسيا را موجب رونق روابط تجاري و همکاري‌هاي اقتصادي در منطقه دانست.

رئيس‌جمهور با اشاره به افزايش رفت و آمدهاي ديپلماتيک و اقتصادي ميان دو کشور، رايزني‌هاي سياسي و اقتصادي را در ارتقاي سطح روابط و تقويت همکاري‌هاي فيمابين حائز اهميت دانست.

«ولاديمير پوتين» رئيس‌جمهور روسيه نيز در اين مکالمه تلفني با تأکيد بر جايگاه ويژه جغرافيايي ايران، کريدور شمال –جنوب را در کاهش زمان و هزينه‌هاي حمل بار مؤثر دانست و گفت: اين مسير ترانزيتي به مسيري جذاب براي اقتصاد و تجارت در جهان تبديل خواهد شد.

پوتين همچنين با اشاره به سفر هيئت ۱۰۰ نفره تجاري روسيه به تهران به‌ عنوان سفر سومين هيئت بزرگ اقتصادي روسي به ايران خاطرنشان کرد: ايران و روسيه ظرفيت‌ها و زمينه‌هاي فراواني براي گسترش تعاملات با يکديگر دارند.

رئيس‌جمهور روسيه با اشاره به حادثه تروريستي شيراز يک بار ديگر با دولت و ملت ايران ابراز همدردي و تروريسم را در هر شکلي محکوم کرد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html