پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261599
برنامه‌هاي صدا و سيما مشوق فرزندآوري نيستند/ شعار "فرزند کمتر زندگي بهتر" سنگ‌اندازي جريانات نفوذي است
تاریخ انتشار : 1401/08/10 11:27:23
نمایش : 761
يک استاد دانشگاه گفت: مجموعه‌هاي صدا و سيماي ما مشوق فرزندآوري نيستند و بايد يک مطالبه جدي صورت بگيرد و صدا و سيما چه در مرکز و چه در استان‌ها پاي کار بيايد و مسئله را به‌صورت جدي در دستور کار قرار دهند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ احمدرضا بسيج استاد دانشگاه با اشاره به احصاء مشکلات جواني جمعيت کشور اظهار کرد: موضوع جواني جمعيت يکي از مباحث پنهان جامعه است و گاهي مشکلات و مسائلي که پيرامون ما پديد مي‌آيد، اين موضوع را فراموش مي‌کنيم و به‌نوعي فرزندآوري در جامعه کم‌رنگ مي‌شود.

وي افزود: مجموعه‌هاي صدا و سيماي ما مشوق فرزندآوري نيستند و بايد يک مطالبه جدي صورت بگيرد و صدا و سيما چه در مرکز و چه در استان‌ها پاي کار بيايد و مسئله را به‌صورت جدي در دستور کار قرار دهند.
 
بسيج بيان کرد: هنوز هم مي‌شنويم که توصيه‌هايي مي‌شود مبني‌بر فرزند کمتر زندگي بهتر که علي‌رغم سياست کلي وزارت بهداشت که به‌نحواحسن اجرا مي‌شود، يک سري جريانات نفوذي سنگ‌اندازي مي‌کنند که بايد شناسايي شده و کنار گذاشته شوند.

وي تصريح کرد: در زمينه الگوسازي از خانواده‌هايي که تعداد فرزند بيشتري دارند بايد به‌نوعي براي جامعه الگو  قرار گيرند و از کارکنان ادارات و نهادهايي که فرزند بيشتري دارند تشويق انجام شود.

اين استاد دانشگاه گفت: اين موارد در موضوع جواني جمعيت اثر دارد و اثرات شايد قطره‌اي و کم باشد اما وقتي اين اثرات باهم جمع شوند مي‌تواند موثر باشد و نتيجه خوبي را رقم خواهد زد، الگوسازي از خانواده‌هاي پرجمعيت مي‌تواند اين موضوع را پررنگ‌تر از قبل نمايش دهد.

وي عنوان کرد: مقوله ازدواج هم يکي از مسائلي است که بايد بيشتر از قبل به آن توجه کرد، دانشجويان در زمان دانشگاه با درس دانش خانواده و جمعيت روبرو مي‌شوند و خيلي هم مورد استقبال قرار مي‌گيرد ولي در عمل و در مواجهه با ازدواج به دليل ترس از مخارج و معزلات ازدواج سرباز مي‌زنند.

بسيج ادامه داد: بايد زبان گويا داشته باشيم، درحال‌حاضر يک‌سري سالن‌هاي دولتي براي ازدواج مجاني است ولي تبليغ در اين راستا صورت نمي‌گيرد، خيريني هستند که در حال کمک به تسهيل در برگزاري مراسمات ازدواج براي جوانان هستند اما گفته نمي‌شود.

وي در انتها خاطرنشان کرد: در بحث مسکن، وام ازدواج، طرح‌هاي حمايتي فرزندآوري و قانون جواني جمعيت اتفاقات خوبي رخ داده است اما مي‌طلبد بيشتر از قبل همت شود و معضلات پيشِ روي جوانان رفع گردد، اطلاع‌رساني‌ها در اين حوزه‌ها بايد توسط دولت‌مردان بيشتر شود تا جوانان بتوانند بيشتر در اين مباحث وارد شوند و بخشي از مشکلات خود را مرتفع کنند.

انتهاي پيام/1030ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html