پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261591
بانک اطلاعاتي «تاريخي - فرهنگي - آموزشي» در استان تشکيل شده است
تاریخ انتشار : 1401/08/07 12:21:54
نمایش : 706
عباس قنبري گفت: از زمان راه‌اندازي بنياد استان تاکنون ۱۰ بانک اطلاعاتي در حوزه‌هاي مختلف ايجاد شده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ عباس قنبري رئيس بنياد ايران شناسي چهارمحال و بختياري در يکصد و سي‌و‌چهارمين جلسه‌ علني شوراي اسلامي شهرکرد اظهارداشت: اين بنياد در حال حاضر در ۱۷ استان کشور فعال و فعاليت در قلمرو فرهنگ و هنر هر منطقه ازجمله‌ رسالت‌هاي آن مي‌باشد. 
 
وي با بيان اينکه يک نقشه راه براي اين بنياد تهيه شده است، افزود: تاکنون بانک اطلاعاتي از مشاهير و مفاخر و بزرگان تهيه و با بزرگان صاحب انديشه مصاحبه شد. 
 
رئيس‌ بنياد ايران شناسي چهارمحال و بختياري بيان کرد: تاکنون بانک اطلاعاتي از مشاهير و مفاخر، اسناد تاريخي، مديران‌ استان، بانک اطلاعاتي نويسندگان، بانک اطلاعاتي صوتي و تصويري، بانک اطلاعاتي انتخابات در حوزه‌هاي مختلف، مراکز آموزشي و فرهنگي و گويش و زبان تهيه شده است.
 
مهم‌ترين مشکل بنياد نداشتن ساختمان مستقل است
 
قنبري گفت: يکي از مشکلات اين بنياد نداشتن ساختمان مستقل مي‌باشد و تاکنون در دانشگاه شهرکرد و مجتمع مهر ميرآباد مستقر شده است. 
 
وي افزود: از ۴۴ شهردار استان درخواست شده است که اطلاعات فرهنگي و هنري و تاريخي خود را در اختيار اين بنياد قرار دهند که تعدادي از آن‌ها همکاري لازم را به عمل آوردند. 
 
رئيس بنياد ايران‌شناسي چهارمحال و بختياري با بيان اينکه مساجد استان با قدمت ۷۰ سال شناسايي و کار پژوهشي انجام و آماده چاپ مي‌باشد، تصريح کرد: بسياري از مردم شهرکرد تاکنون بافت قديم شهرکرد را نديده‌اند و بايد بتوانيم استان و مرکز استان را در کشور معرفي کنيم.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html