پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261589
بازي عجيب رئيس فدراسيون فوتبال با شأن تيم ملي/ خبري از حضور نکونام در جام جهاني نيست!
تاریخ انتشار : 1401/08/07 12:18:41
نمایش : 859
رئيس فدراسيون فوتبال به‌نظر بازي عجيبي را در تخريب شأن نيمکت تيم ملي آغاز کرده است.
 به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانا؛ پيش از بازگشت کارلوس کي‌روش به فوتبال ايران و در روزهاي پاياني حضور دراگان اسکوچيچ روي نيمکت تيم ملي، از جواد نکونام و يکي، ۲ گزينه ديگر به عنوان جانشين‌هاي ايراني احتمالي سرمربي کروات يوزهاي پارسي ياد مي‌شد که به‌نظر سرمربي تيم فوتبال فولاد از ساير گزينه‌ها شانس بيش‌تري داشت.
 
با انتخاب پيرمرد پرتغالي از سوي فدراسيون فوتبال به‌عنوان سرمربي جديد تيم ملي، باز هم شانس نکونام کم نشد و کي‌روش در اولين اقدام، از شاگرد و کاپيتان محبوب سابق خود به عنوان اولين و تنها گزينه دستياري‌اش در جام جهاني ۲۰۲۲ – قطر و احتمالاً جام ملت‌هاي ۲۰۲۳ در همين کشور ياد کرد.
 
با اين حال تاکنون هيچ پيشرفتي در روند مذاکرات فدراسيون فوتبال با مديرعامل و اعضاي هيأت مديره باشگاه اهوازي حاصل نشده اما مهدي تاج به عنوان رئيس فوتبال ايران، در هر مصاحبه‌اي از تکميل شدن روند مذاکرات و قطعي شدن حضور نکونام روي نيمکت تيم ملي در حالي ياد کرده که اين اظهارنظرها با موضع‌گيري قاطع حميدرضا گرشاسبي همراه بوده است.
 
مديرعامل باشگاه فولاد بارها صراحتاً اعلام کرده که به هيچ عنوان حاضر به آزادسازي سرمربي تيم خوزستاني حتي به‌شکل پاره‌وقت و موقت براي پيوستن نکونام به نيمکت تيم ملي نيست و خودِ جواد هم اين مسئله را به انحاي متفاوت اعلام کرده اما مشخص نيست که اظهارنظرهاي خلاف‌واقع تاج به چه علت رخ مي‌دهد.
 
شب گذشته هم براي بار چندم حميدرضا گرشاسبي عنوان داشت: " کارلوس کي‌روش اين رفتار را مي‌بيند چه فکري با خودش مي‌کند؟! ديشب هم با نکونام صحبت کردم که او گفت در فولاد مي‌ماند و ما هم مخالف حضور او در تيم ملي هستيم. "
 
به علت در پيش بودن مرحله يک‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا و حضور تيم فوتبال فولاد به عنوان تنها نماينده فوتبال باشگاهي ايران در اين دوره از مسابقات، گرشاسبي با پيوستن جواد نکونام به تيم ملي موافقت نکرده و حتي استفاده از واژه پاره‌وقت براي او را نوعي کسرشأن دانسته اما باز هم تاج بر اين موضوع اصرار عجيبي دارد.
اصرار عجيب کي‌روش؛ بازيِ عجيبِ تاج
در اين که فدراسيون مي‌بايست درخواست‌هاي سرمربي تيم ملي آن هم در اين برهه حساس را تمام و کمال پي‌گيري کند هيچ جاي شکي نيست اما به‌نظر اين صحبت‌هاي رئيس فدراسيون فوتبال به نوعي خلاف واقعيت و بازي با شأن تيم ملي باشد؛ آن هم در شرايطي که چيزي تا جام جهاني باقي نمانده.
 
اگر چه سابق کي‌روش در استفاده از مربيان ايراني کنار خودش در تيم ملي چندان روشن نيست و وي هرگز اعتقادي به اين امر نداشته، شايد اين گونه برداشت شود که پيرمرد باهوش پرتغالي با علم به يقين از اين که نکونام مربي آزاد نيست و پيوستنش به تيم ملي عملاً غيرممکن خواهد بود، چنين تصميمي را اتخاذ کرده باشد.
 
با اين حال اما نقش فدراسيون فوتبال در اين مسئله حياتي‌تر است و اگر باشگاه فولاد طبق قوانين تمايلي به رهاسازي سرمربي‌اش ندارد، ديگر نبايست به اين مسئله دامن زد. تداوم اين روند فرسايشي قطعاً به ضرر تيم ملي است که اکنون يک جايگاه بر روي نيمکتش خالي مانده و فرصتي هم براي پياده‌سازي تفکرات مربي بعدي نيست.
 
از طرفي راجر ده‌سا، مربي موزامبيکي و مورداعتماد سي‌کيو اکنون به مرد شماره يک تاکتيکي تيم ملي تبديل شده و تمام امور اعم از طراحي تمرين و مسائل فني با نظارت کارلوس کي‌روش، در دست او قرار گرفته که با اين تفاسير هم ديگر حتي خود جواد نکونام راضي به حضور در تيم ملي آن هم با يک پست فرماليته نيست.
 
جلسه مهم امروز هيأت رئيسه فدراسيون فوتبال هم به گفته نايب‌رئيس دوم اين فدراسيون در شرايطي برگزار خواهد شد که مسائل مالي و مديريتي، دستور دومين جلسه تيم جديد هيأت رئيس هستند و لااقل توسط قنبرزاده هيچ اشاره‌اي به تعيين تکليف صندلي بدون صاحب نيمکت تيم ملي نشده است.
 
شايد تاج در اين ميان براي دست‌يابي به اهداف فدراسيون و تيم ملي، به‌دنبال ايجاد يک بازي رواني در باشگاه فولاد باشد که البته با ۲ شکست پياپي، ضرر آن به باشگاه اهوازي رسيده. شأن و قداست نيمکت تيم ملي هم تنها فاکتوري است که توسط رئيس فدراسيون ناديده گرفته شده و قطعاً اين سناريو پايان خوشي نخواهد داشت.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html