پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261583
مراکز رشد حرکتي جدي براي تقويت زير ساخت هاي پژوهشي دانشگاه هاي دولتي کشور
تاریخ انتشار : 1401/08/02 09:13:45
نمایش : 691
ياسر پير علي گفت: مراکز نوآوري حرکتي است که در استان هاي ديگر شروع شده و بعضي دانشگاه دولتي پرديس هاي فناوري و پارک فناوري ايجاد مي کنند ولي مرکز رشد ما بدليل نبود فضاي مناسب دچار مشکل جدي شده و جلوي رشد ما را گرفته است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، ياسر پيرعلي رئيس دانشگاه دولتي شهرکرد در گفتگو با خبرنگار جهانبين نيوز؛ در مورد زير ساخت هاي پژوهشي يکي از برترين دانشگاه هاي دولتي کشور اظهار کرد: در سطح وزارت علوم و تحقيقات به جز معاونت هاي پژوهشي که در گذشته بود، معاونت هايي به اسم معاونت هاي فناوري ايجاد شده است.

وي رويکرد دولت جديد را حرکت به سمت دانش بنيان و فناوري دانست و افزود: سياست کشوري بر رويکرد طراحي شده است که حرکت اصلي دانشگاه هاي کشور و بخصوص استان ها به سمت دانش بينان بودن باشد، در استان ما نيز مديريتي ذيل معاونت پژوهشي به اسم مديريت فناوري دانشگاه داريم.

پير علي گفت: زير ساخت هاي ما در حوزه پژوهش نسبتا زير ساخت مناسبي هستند و آزمايشگاه هاي مرکزي ما که به صورت يک شبکه اي مجازي بودند شکل فيزيکي به خود گرفته اند و تجهيزات پيشرفته اي را که مي توان از طريق آن طرح هايي را با بيرون همکاري کنيم و به مرحله اجرايي برسانيم، خريد ارزي شدن و در آزمايشگاه مستقر مي شوند.

رئيس دانشگاه دولتي شهرکرد تصريح کرد: مراکز نوآوري دانشگاه نيز از زير مجموعه هاي پژوهشي مي باشد که فعاليت خود را از يکي دوسال گذشته شروع کرده و مرکز رشد استان که بيشترين مشکل ما در اين حوزه را به خود اختصاص داده است از ديگر زير ساخت هاي پژوهشي ما مي باشد.

وي ادامه داد: در سال هاي گذشته و در دولت هاي قبل مرکز رشد استان از دانشگاه دولتي جدا شده است و تعداد محدودي از کارمندان استانداري در آنجا فعاليت دارند و فضاي فناوري و نوآروي ما محدود شده است.

پير علي بيان کرد: راه اندازي فضا هاي پژوهشي و فناوري در دانشگاه بخاطر اين تغيير رويه در استانداري دولت هاي قبلي مارا محدود کرده است يعني اگر ما در دانشگاه بخواهيم مرکز نوآوري راه اندازي کنيم وزارت مرکز رشد مارا توسعه يافته نمي داند.

وي افزود: مراکز نوآوري حرکتي است که در استان هاي ديگر شروع شده و بعضي دانشگاه دولتي پرديس هاي فناوري و پارک فناوري ايجاد مي کنند ولي مرکز رشد ما بدليل نبود فضاي مناسب دچار مشکل جدي شده و جلوي رشد ما را گرفته است.

پير علي وضعيت حال دانشگاه را در حوزه پژوهش و فناوري مناسب دانست و افزود: اساتيد نسبت با گذشته و در ارتباط با بيرون طرح هاي خوبي را ارائه داده اند و ارتباط آنها با جامعه بيشتر شده است، خيلي از اساتيد ما طرح ها و پروژه هايي مشترک را در خارج از کشور دارند که اين حرکت رو به جلو مي باشد.

وي با اشاره به وجود مرکز استارت آپ کوچک در دانشگاه بيان کرد: برج فناوري، پرديس فناوري و مراکز رشد در دانشگاه ما محدود است ولي ما مرکز استارت آپ دانشگاه را مدتي است راه اندازي کرده ايم و در حوزه پژوهشي رتبه خوبي را داريم و در رتبه بندي جهاني نيز به حد خوبي رسيده ايم.

رئيس دانشگاه دولتي نيز از راه اندازي مرکز نوآوري علوم مهندسي کامپيوتر افزود: دانشگاه دولتي شهرکرد در حوزه پژوهش همچنان نيازمند کمک مي باشد بطوري که فضاي لازم براي راه اندازي اين مرکز براي دانشجويان رشته کامپيوتر فراهم شده تا ضمن تحصيل در اين مراکز نوآوري در حوزه هاي هوش مصنوعي، نرم افزار، پويا نمايي و ... فعاليت کنند.

پير علي در آخر افزود: دانشجوياني که ايده اي دارند بايد به مراکز رشد مراجعه کنند و حمايت هاي 30 تا 50 ميليوني هم صورت مي گيرد اما فضاي موجود و امکانات در استان ما محدود است، لذا با توجه به شعار سال که به عنوان سال توليد دانش بنيان و اشتغال آفريني است ما قصد راه اندازي چنين مراکزي را در دانشگاه داريم در همين راستا بايد حرکت جدي صورت گيرد و دستگاه هاي دولتي و استانداري استان نيز پاي کار بيايند.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html