پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261535
اجراي 50 عنوان برنامه محوري در هفته دفاع مقدس
تاریخ انتشار : 1401/06/30 10:59:10
نمایش : 909
فرمانده سپاه حضرت قمر بني‌هاشم (ع) چهارمحال و بختياري گفت: در هفته دفاع مقدس 50 عنوان برنامه با محوريت سپاه حضرت قمربني‌هاشم (ع) در نواحي، حوزه‌ها و پايگاه‌هاي مقاومت برگزار مي‌شود و پيش‌زمينه اجراي اين برنامه‌ها جلسات متعدد بوده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ سردار علي‌محمد اکبري فرمانده سپاه قمربني‌هاشم (ع) چهارمحال و بختياري پيش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه روزهاي هفته دفاع مقدس براي تبيين آنچه که بر مردم گذشت مي‌باشد.
 
وي با بيان اينکه ما در سايه ولايت هرچه داريم مديون شهداي دفاع مقدس، شهداي مدافع حرم و شهداي امنيت و سلامت هستيم تصريح کرد: دشمنان به خيال خام خود که ايران در ضعف کامل است و با بهانه‌هاي مختلف ازجمله اختلافات مرزي و تحريک ابرقدرت‌هاي شرق و غرب در 31 شهريور سال 59 حمله به ايران سراسري شد.
 
سردار اکبري يادآور شد: قبل از سال 59 و از اواخر سال 58 اين تحرکات مرزي آغاز شده و تا قبل از اعلام رسمي جنگ بيش از 31 هزار شهيد تقديم شد.
 
فرمانده سپاه حضرت قمربني‌هاشم (ع) چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه حضور همه‌جانبه مردم در دفاع مقدس رمز پيروزي ما بود خاطرنشان کرد: دشمنان با تحليل خود ايران را نظامي نوپا مي‌دانستند و از همين رو به خيال خام خود بهترين زمان را براي تجاوز به ايران ديدند غافل از قدرت ايماني که ايران را پيروز ميدان کرد.
 
وي يادآور شد: در آن دوران نيروهاي مسلح ما به دليل عدم همراهي برخي فرماندهان ارتش و فرار برخي از آن‌ها از کشور آمادگي کافي را نداشت، اين درحالي بود که در راس کشور بني صدر به‌عنوان رئيس جمهور قرار و نقاط ضعف بسياري وجود داشت و همين ضعف‌ها و عدم پشتيباني نيروها سبب شده بود، انسجام کافي در بين نيروهاي مردمي وجود نداشته باشد.
 
سردار اکبري ادامه داد: بعد از عزل بني‌صدر، وحدت ميان نيروهاي مسلح سپاه و ارتش ايجاد شد و بسياري از مناطق کشور از دست عراق خارج شد و در همين دوران بود که پيروزي‌هاي بسياري بدست آمد.
 
وي با اشاره به اينکه جمله معروف بني‌صدر درخصوص "زمين را بدهيم و زمان را بگيريم" خيانتي بود که باعث شد دفاع مقدس هشت سال به طول بيانجامد، افزود: دفاع مقدس آزموني بود براي مردم و نسل اول انقلاب که با سرافرازي و پيروزي از آن خارج شدند.

سردار اکبري بيان داشت: اگر سري به تاريخ ايران بزنيم خواهيم ديد در طول تاريخ بدون حمله و يا با حمله بخش‌هاي بسياري از کشور جدا شده است اما افتخاري که در هشت سال دفاع مقدس کسب شد، اين بود که ملت ايران در مقابل غرب و شرق ايستادند و اجازه ندادند وجبي از خاک کشور از دست برود.
 
فرمانده سپاه حضرت قمربني‌هاشم (ع) چهارمحال و بختياري معجزه دفاع مقدس را لشکرهاي امام حسين (ع) در مسير اربعين دانست و تاکيد کرد: روزي کمتر کسي فکر مي‌کرد مسيرهايي که روزي رزمندگان باز کردند محلي براي برپايي موکب و راهي براي رسيدن به کربلا باشد.
 
سردار اکبري اضافه کرد: امروز ديگر ابرقدرتي به نام شرق و غرب وجود ندارد چراکه مردم يران با هشت ايستادگي خود در دوران دفاع مقدس الگويي براي مردم سراسر دنيا شدند تا زير بار زود نروند و حتي در خود آمريکا نيز مردم در مقابل ظلم اين کشور مي‌ايستند و اجازه زورگويي به آن‌ها نمي‌دهند.
 
وي با اشاره به قرارگيري در آستانه هفته دفاع مقدس گفت: در اين هفته 50 عنوان برنامه با محوريت سپاه حضرت قمربني‌هاشم (ع) در نواحي، حوزه‌ها و پايگاه‌هاي مقاومت برگزار مي‌شود و پيش‌زمينه اجراي اين برنامه‌ها جلسات متعدد بوده است.
 
سردار اکبري يادآور شد: فضاسازي در نواحي، حوزه‌هاي مقاومت، پايگاه‌هاي مقاومت و مساجد، تجليل ز پيشکسوتان دفاع مقدس با حضور 10 هزار نفري رزمندگان و به‌صورت ارتباط تصويري با مقام معظم رهبري، رژه نيروهاي مسلح در روز 31 شهريور، غباروبي گلزار مطهر شهدا، ديدار با خانواده شهدا، جانبازان و ايثارگران دفاع مقدس، برگزاري پياده‌روي خانوادگي در مراکز شهرستان‌ها، برگزاري يادواره‌هاي شهدا و شهداي آبروي محله، تشريح عمليات‌هاي آفندي و پدافندي دوران دفاع مقدس، تجليل از خانواده فرماندهان شهيد، حضور بسيجيان و سپاهيان در مصلي‌ها نماز جمعه، ديدار با ائمه جمعه، پخش برنامه‌هاي زنده از صدا و سيماي استان در هشت قسمت را از مهم‌ترين برنامه‌هاي پيش‌بيني شده براي هفته دفاع مقدس هستند.
 
فرمانده سپاه حضرت قمربني‌هاشم (ع) چهارمحال و بختياري اضافه کرد: اهل قلم در راستاي تحقق جهاد تبيين که بسيار مورد تاکيد مقام معظم رهبري است حقايقي را که در هشت سال دفاع مقدس بر اين نظام و ملت گذشت، رشادت‌هاي رزمندگان، ايثارگران و شهدا را بيان کنند، 44 سال ايران در مقابل استکبار جهاني در جنگ‌هاي سخت، نرم، فرهنگي، اقتصادي و... ايستادگي کرد و پيروز ميدان شد، اما دشمنان از هر بهانه‌اي براي ضربه زدن به کشور بهره مي‌برند.
 
وي تاکيد کرد: استکبار جهاني بداند مردم پاي نظام و انقلاب ايستاده و خواهند ايستاد و ما امروز از نظر نظامي به جايي رسيديم که ابرقدرت‌ها نيازمند تجهيزات ما هستند.
 
انتهاي پيام/1026ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html