پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261523
ذره‌اي از خطوط قرمز در موضوع هسته‌اي تخطي نمي‌کنيم
تاریخ انتشار : 1401/06/17 09:03:13
نمایش : 744
وزير خارجه کشورمان با اشاره به اينکه ذره‌اي از خطوط قرمز نظام در موضوع هسته‌اي تخطي نمي‌کنيم، گفت: خطوط ترسيم شده رهبر معظم انقلاب در بي اثر کردن تحريم‌ها به موازات ادامه روند مذاکرات، مورد تأکيد رئيس‌جمهور است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از دبيرخانه مجلس خبرگان رهبري، حسين اميرعبداللهيان وزير امور خارجه کشورمان با حضور در دهمين اجلاسيه مجلس خبرگان رهبري، گزارشي از آخرين تحولات سياسي و بين‌المللي و دستاوردهاي سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران در دوره يک ساله دولت مردمي ارائه کرد و به سوالات اعضاي مجلس خبرگان پاسخ گفت.

 

اميرعبداللهيان در اين نشست با اشاره به تغيير و تحول در کم و کيف بازيگران محيط بين‌المللي و افزايش کنشگران دولتي و غيردولتي در اين محيط گفت: همه تلاش‌هاي آمريکا به منظور ايجاد ترتيبات جديد سياسي و امنيتي در منطقه بدون حضور جمهوري اسلامي ايران به شکست انجاميده است.

 وي افزود: هيچ طرفي قادر نيست که در هرگونه ترتيبات سياسي امنيتي منطقه‌اي، جايگاه مهم و نقش جمهوري اسلامي ايران را ناديده بگيرد.

اميرعبداللهيان با ناپايدار خواندن شرايط کنوني محيط بين‌المللي و ماهيت بي‌ثبات و متغير نظام بين‌المللي و وجود کانون‌هاي متعدد بحران در مناطق مختلف جغرافيايي جهان، تاکيد کرد: در چنين شرايطي جمهوري اسلامي ايران يک کشتي آرام در اقيانوس متلاطم جهاني است.

وزير امور خارجه کشورمان با اشاره به اعتراف دوست و دشمن مبني بر نقش بي‌بديل مقام معظم رهبري در هدايت مدبرانه کشور در مسير درست و مديريت تحولات پيچيده سياسي بين‌المللي، افزود به يُمن رهبري حکيمانه رهبر معظم انقلاب، امروز در حوزه امنيت و ثبات، پيشرفت و اقتدار ملي بهترين وضعيت را داريم.

اميرعبداللهيان افزود: در عرصه اقتصادي نيز با برنامه توسعه پايدار اقتصادي دولت، مسير پيشرفت را به خوبي و با افتخار و در راستاي تأمين هرچه بيشتر رفاه ملت به پيش خواهيم برد.

رئيس دستگاه ديپلماسي کشورمان افزود: در حوزه اقتصادي نيز با توجه به رويکرد درست دولت آقاي رئيسي مبني بر سياست خارجي متوازن با اولويت همسايه‌محور و آسيامحور و نيز عدم گره زدن اقتصاد و معيشت مردم به برجام و مذاکرات رفع تحريم‌ها، روندي بسيار اميدبخش و رو به جلو را در روابط خارجي در حوزه‌هاي مختلف سياسي، اقتصادي، تجاري فرهنگي و امنيتي تجربه مي‌کنيم.

وزير امور خارجه کشورمان همچنين با تبيين دکترين سياست خارجي متوازن، ديپلماسي پويا و تعامل هوشمند دستگاه ديپلماسي، افزود: متوازن بودن سياست خارجي بدان معناست که ما روابط خارجي کشور را به يک‌ محور و منطقه خاص گره نزده‌ايم و به همه ظرفيت‌هاي موجود در پنج قاره جهان توجه کرده و تحقق منافع ملي دولت ايران را هوشمندانه دنبال مي‌کنيم.

اميرعبداللهيان ضمن تشريح سياست خارجي کشورمان در ارتباط با کشورهاي حوزه آفريقا، توجه به ظرفيت‌هاي گسترده موجود در روابط با اين قاره را مورد توجه قرار داد.

وي اظهار داشت: موفقيت چشمگير دولت در مديريت بحران‌هاي پيچيده منطقه‌اي و نيز تقويت و ارتقاي مناسبات با همسايگان حوزه خليج فارس بخش ديگري از بيانات وزير امور خارجه کشورمان در اين نشست بود.

اميرعبداللهيان همچنين توجه جدي‌تر دولت و دستگاه ديپلماسي در خدمت‌رساني به ايرانيان خارج از کشور را تبيين کرد.

تشريح روند مذاکرات رفع تحريم‌ها بخش پاياني اظهارات وزير امور خارجه کشورمان بود.

اميرعبداللهيان با اشاره به اينکه ذره‌اي از خطوط قرمز نظام در موضوع هسته‌اي تخطي نمي‌کنيم، گفت: خطوط ترسيم شده رهبر معظم انقلاب در بي اثر کردن تحريم‌ها به موازات ادامه روند مذاکرات، مورد تأکيد رئيس‌جمهور است و وزارت امور خارجه و تيم مذاکره‌کننده کشورمان با جديت و اقتدار کامل در اين مسير حرکت مي‌کنند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html