پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261514
ايران به غربي‌ها اعتماد ندارد/ جمهوري اسلامي به دنبال اخذ تضمين براي توافق است
تاریخ انتشار : 1401/06/13 12:06:45
نمایش : 785
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينکه هرگونه معاهده بين المللي بدون تضمين فاقد ارزش است، گفت: با توجه به تجربه گذشته، غربي‌ها ثابت کردند که در اجراي تعهداتشان قابل اعتماد نيستند به همين دليل جمهوري اسلامي به دنبال اخذ تضمين براي توافق است، البته نمايندگان مجلس نيز بر لزوم اخذ تضمين حساسيت دارند و اصولا نبايد بدون اخذ تضمين قراردادي را امضا کرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ محمود عباس زاده مشکيني با بيان اينکه هرگونه معاهده بين المللي بدون تضمين فاقد ارزش است، گفت: با توجه به تجربه گذشته، غربي‌ها ثابت کردند که در اجراي تعهداتشان قابل اعتماد نيستند به همين دليل جمهوري اسلامي به دنبال اخذ تضمين براي توافق است، البته نمايندگان مجلس نيز بر لزوم اخذ تضمين حساسيت دارند و اصولا نبايد بدون اخذ تضمين قراردادي را امضا کرد.

 
 عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصريح کرد: هر توافقي که ايران را از امتيازات مورد نظر محروم و محدود کند مورد پذيرش ملت ايران نخواهد بود، جمهوري اسلامي در شرايط اقتدار قرار دارد لذا وزارت امورخارجه در ميدان ديپلماسي مي‌تواند با قدرت بيشتري عمل کند .
 
وي با توجه به اقدامات دولت سيزدهم در روند مذاکرات و مقابله با زياده خواهي غرب، گفت: برگ هاي برنده ايران در اين دور از مذاکرات کمک کرد تا تيم مذاکره کننده با اقتدار بيشتري براي حفظ منافع ملي ايران تلاش کنند، انسجام سياسي در کشور، رهبري هوشمند و  عبور از شرايط تحريمي وضعيتي را در عرصه بين الملل و صحنه مذاکرت ايجاد کرد که  آمريکا وادار به عقب نشيني شد.
 
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهارداشت با تحمل سختي ها براي حفظ عزت ايران و تکيه بر ظرفيت‌هاي داخلي  برخي از تحريم ها را خنثي و برخي را با خودکفايي بلااثر کرديم البته  اجراي قانون راهبردي مجلس هم  بخشي از دستاوردهاي از دست رفته  ايران  در بخش هسته اي بازتوليد کرد و اين برگ برنده اي بود تا بتوانيم با اقتدار اين دور از مذاکرات را به  پيش ببريم.
 
عباس زاده مشکيني توافق برد- برد را براي تامين منافع  ملي ايران مهم ارزيابي کرد و گفت: جمهوري اسلامي با اين منطق مذاکره مي‌کند البته غربي ها بيشتر از ايران به مذاکره نياز دارند ما با تمام قوا به دنبال پايان دادن به مذاکرات با توجه به اهداف مورد نظر هستيم و  اما اگر طرف غربي نخواهد توافق کند گزينه‌هاي ديگري بر روي ميز داريم و دست ايران در اين زمينه خالي نيست.
 

توافق گونه اي طراحي شود که ماشه دست ايران باشد

نماينده مردم مشکين شهر در پاسخ به سوالي که آيا حل مسائل پادماني تضميني براي رفع تحريم ها خواهد بود؟ گفت: اين کار يک مقدمه است و مي تواند ديوار خراب شده اعتماد بين ايران و غرب را ترميم کند و بايد به گونه اي طراحي شود که ماشه دست  ايران باشد.
 
عباس زاده  با اشاره به اقدامات دولت در تامين واکسن  کرونا بدون پيوستن به برجام اظهار داشت: در دنياي فعلي و کشورداري همه چيز به هم وابسته است ولي با تدبير و هوشمندي مي توان مسائل را حل کرد براي پيشرفت يک راه وجود ندارد  و ارتباط با غرب هم  تنها راه پيشرفت نيست و در برخي مقاطع ارتباط با غرب مانع پيشرفت است.
 
وي افزود: بزرگترين منبع براي توسعه کشور مردم هستند بايد ظرفيت مردم را به ميدان  آورد.اتکا به مردم ارزشمند تر و موثرتر از چاههاي نفت، برجام و ارتباط با غرب است اميدوارم دولت با درايت و هوشمندي و اتکا به ظرفيت‌هاي داخلي روند مذاکرات را پيش ببرد تا هيچ قدرتي نتواند در مقابل ملت ايران ايستادگي کند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html