پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251478
کميابي و گراني گندم؛ شايعه‌پراکني جديد ضدانقلاب/ مسئول جهاد کشاورزي: نياز يک سال گندم کردستان در سيلوها ذخيره و مازاد به استان‌هاي ديگر ارسال مي‌شود
تاریخ انتشار : 1401/05/05 10:15:02
نمایش : 746
مسئول روابط عمومي جهاد کشاورزي گفت: حاشيه هاي ايجاد شده توسط ضد انقلاب در مورد گران يا کمياب شدن گندم در استان حاشيه هاي بي پايه و بي اساس است که فقط جهت تشويش اذهان عمومي توسط ضد انقلاب به راه افتاده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از کُردتودي، کانال هاي ضد انقلاب که اين روزها نيز مثل هميشه در جهت تشويش اذهان عمومي هستند اين بار با انتشار تصاويري جعلي از بار کردن کاميون‌ها در سنگبري‌ها آن را به سيلوهاي استان نسبت داده‌اند و اعلام کردند که گندم مرغوب کردستان در استان جايي ندارد و دولت درصدد گراني نان است، در حالي که فتحي مدير روابط عمومي جهاد کشاورزي استان کردستان در اين خصوص در گفتگو با خبرنگار کردتودي اظهار داشت: بسياري از روستايي ها به سيلوهاي گندم دسترسي ندارند و حمل بار همواره براي آنان هزينه بردار بوده به همين خاطر جهاد کشاورزي استان مراکز بيشتري را براي تحويل گندم از خريدار ارئه مي دهد تا کشاورز با کرايه بار کمتر به نزديکترين انبارهاي سيلو مراجعه و گندم خود را تحويل دهد.

فتحي در ادامه گفت: يک سري مراکز تعاون روستايي، سيلو نيستند و فقط براي مدتي کوتاه جهت نگهداري از گندم در اختيار کشاورزان قرار داده مي شود تا در زمان مناسب گندم با شرايط بهداشتي به سيلو ها منتقل شود.

وي در ادامه بيان داشت: وقتي 200 هزار تن گندم نياز استان را از کشاورز خريداري مي کنيم نياز يک سال خود را نگهداري و مابقي را به استان هايي که به اين محصول نياز آني دارند صادر مي کنيم.

مسئول روابط عمومي جهاد کشاورزي خاطر نشان کرد: حاشيه هاي ايجاد شده توسط ضد انقلاب در مورد گران شدن يا کمياب شدن گندم در استان حاشيه هاي بي پايه و بي اساس است که فقط جهت تشويش اذهان عمومي توسط يک سري ضد انقلاب به راه افتاده است.

وي گفت: دولت به گندم در حال سوبسيد دادن است و در اين باره فعلا هيچ تصميمي جهت قيمت گذاري بر روي قيمت نان صورت نگرفته است چرا که قيمت فعلي نان با گندم 4 هزار و 500 توماني بوده است.

فتحي افزود: مراکزي که گندم در آن خالي مي شود مراکز تعاوني روستايي هستند که مناسب نگهداري گندم نيست چرا که اگر به طور مثال در اين فصل بارش باران را داشته باشيم براي گندم هاي نگهداري شده در اين مراکز مشکل ايجاد خواهد شد.

وي گفت: گاهاً يک سري گندم هاي خاص هم براي آرد سفيد در استانهاي ديگر به استان کردستان صادر شده است و اين روال طبيعي است که هر ساله براي خريد، نگهداري و صادر شدن آن به استان هاي ديگر توسط جهاد کشاورزي استان کردستان صورت مي گيرد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html