پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251476
هر کسي سرما خورد احتمال کرونا را بدهد/ توصيه ستاد کرونا به افراد بالاي 12 سال
تاریخ انتشار : 1401/05/05 10:04:32
نمایش : 836
وزير بهداشت گفت: امروزه هر کسي که سرما بخورد بايد احتمال کرونا را بدهد؛ بهتر است افراد در صورت ابتلا به سرماخوردگي در تجمعات حضور نيابند و ديگران را مبتلا نکنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ بهرام عين اللهي، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي امروز (سه شنبه، ۴ مردادماه) پس از حضور در کميسيون بهداشت و بهداشت درمان مجلس در جمع خبرنگاران، گفت: سلامت يکي از نياز‌هاي مهم مردم در تمامي نقاط کشور و وظيفه ما نيز تامين سلامت مردم است و براي اين کار نياز به امکانات بسيار زيادي از نظر فيزيکي يعني ساختمان ها، مراکز بهداشتي و تخت‌هاي بيمارستاني و همچنين از لحاظ تجهيزات مورد نياز بيمارستاني، سي تي اسکن، ام آر آي و آنژيوگرافي وجود دارد؛ در اين رابطه خوشحال هستيم که نمايندگان مجلس به اين مباحث توجه دارند و ما هم براي جوابگويي به سوالات در کميسيون حاضر مي‌شويم.

عين اللهي در مورد تدابير لازم بهداشتي توسط وزارتخانه براي ايام محرم، افزود: آخرين تصميمات گرفته شده در ستاد کرونا بيانگر اين است که يکي از مسائل مهمي که مي‌تواند از انتشار کرونا جلوگيري کند واکسيناسيون است بنابراين توصيه مي‌کنيم که افراد براي تزريق دوز يادآور اقدام کنند، زيرا با بي توجهي نسبت به واکسن، تعداد مبتلايان افزايش مي‌يابد.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي يادآور شد: کرونا مساله شخصي نيست و مردم در جامعه حضور مي‌يابند بنابراين نياز است اقدام به تزريق واکسن کنند؛ در ستاد مبارزه با کرونا از مردم خواسته شد که به شرطي که ۶ ماه از نوبت تزريق واکسن قبلي گذشته باشد نسبت به تزريق دز يادآور اقدام کنند.

وي افزود: مي‌طلبد مراسمات عزاداري محرم در محيط باز برگزار شود و در محيط بسته هم تهويه مناسب باشد تا از انتشار ويروس جلوگيري شود همچنين استفاده از ماسک در شرايطي که تجمع زيادي وجود دارد مي‌تواند جلوي انتشار بيماري را بگيرد.

عين اللهي ادامه داد: امروزه هر کسي که سرما بخورد بايد احتمال کرونا را بدهد؛ بهتر است افراد در صورت ابتلا به سرماخوردگي در تجمعات حضور نيابند و ديگران را مبتلا نکنند.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در مورد وضعيت واکسيناسيون افراد بالاي ۱۲ سال، گفت: به بازگشايي دانشگاه‌ها و مدارس نزديک مي‌شويم و بيماري‌ها وقتي در جمع زيادي از انسان‌ها قرار بگيرد انتشارش سريع‌تر است بنابراين در ستاد مبارزه با کرونا تصميم گيري شد که همه افراد بالاي ۱۲ سال براي تزريق واکسن به مراکز واکسيناسيون مراجعه کنند؛ ستاد کرونا به تمامي افراد بالاي ۱۲ سال توصيه مي‌کند واکسيناسيون را انجام دهند.

انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html