پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251471
بستري ۱۰۱ بيمار کرونايي در مراکز درماني استان/ توصيه جدي، تزريق دوز يادآور واکسن کرونا است
تاریخ انتشار : 1401/05/02 07:38:51
نمایش : 866
سرپرست دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد گفت: در حال حاضر ۱۰۱ بيمار مبتلا به کرونا در بيمارستان ها و مراکز درماني اين استان بستري هستند، از اين تعداد پنج نفر در ICU بستري که حال يک نفر بد گزارش شده و مجبور به استفاده از دستگاه براي وي هستيم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ ارسلان خالدي فر ظهر امروز در ستاد استاني مقابله با بيماري کرونا در چهارمحال و بختياري، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۱ بيمار مبتلا به کرونا در بيمارستان ها و مراکز درماني اين استان بستري هستند، از اين تعداد پنج نفر در ICU بستري که حال يک نفر بد گزارش شده و مجبور به استفاده از دستگاه براي وي هستيم.
 
وي افزود: رنگ بندي کرونايي در چهارمحال و بختياري به سرعت در حال تغيير است، در حال حاضر چهار شهرستان شهرکرد، اردل، فارسان و کيار قرمز گزارش شده است، همچنين شهرستان بروجن در وضعيت نارنجي و شهرستان هاي سامان، بن، لردگان، خانميرزا و کوهرنگ در وضعيت زرد قرار دارند.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد ادامه داد: در حال حاضر در ۳۰۰ مرکز بهداشتي و درماني که به پزشک دسترسي دارند، واکسيناسيون انجام مي شود و در ۱۸ مرکز منتخب نمونه گيري کوويد انجام مي شود.
 
خالدي فر با تاکيد بر اينکه توصيه جدي همچنان تزريق دوز يادآور واکسن کرونا است، عنوان کرد: گونه جديد که در بين مردم شيوع پيدا کرده است همان اُميکرون BA5 است، همچنين گونه جديد BA275 در هند شناسايي شده است.
 
وي با اشاره به عادي انگاري ايجاد شده درخصوص رعايت پروتکل هاي بهداشتي در سطح جامعه، خاطرنشان کرد: در سطح شهر و بسياري ادارات استفاده از ماسک جدي گرفته نمي شود.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد با بيان اينکه با برگزاري مراسمات عروسي مواجه ايم و در ادامه نيز آيين هاي عزاداري ايام محرم را داريم، اضافه کرد: تهويه مدارس از همين الان بايد بررسي و مشکلات آن رفع شود.
 
خالدي فر بيان کرد: وضعيت کرونا در استان هاي ديگر به ويژه در استان هاي همجوار حادتر است لذا مسافران و گردشگراني که در مراکز اقامتي اين استان ساکن مي شوند بايد حداقل دوز سوم و حداکثر دوز يادآور را دريافت کرده باشند.
 
انتهاي پيام/۱۰۳۱ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html