پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251467
کاداستر و سنددار کردن اراضي کشاورزي سرعت گيرد/ تامين معيشت مردم، وظيفه اصلي جهاد کشاورزي
تاریخ انتشار : 1401/05/01 07:51:01
نمایش : 931
رئيس سازمان جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري گفت: کاداستر و سنددار کردن اراضي کشاورزي بايد سرعت گيرد چراکه زيبنده کشاورز نيست براي اخذ تسهيلات بانکي نتواند از سند ملک خود استفاده کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز; حسين برزگر در آيين تکريم و معارفه رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان، اظهار کرد: قطعا راه، بهداشت و... مهم هستند اما معيشت مردم که بسيار مهم و اساسي است با مجموعه جهاد کشاورزي است.
 
وي افزود: از هزاران گونه گياهي، تنها ۹ گونه زارعي و باغي است که ۷۵ درصد غذاي بشر را تامين مي کند اين يعني ظرفيت هاي خدادادي بسياري وجود دارد و ما بايد توانايي شناسايي و استفاده از آن را داشته باشيم.
 
 رئيس سازمان جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري ادامه داد: وجود منابع و ظرفيت‌هايي همچون آب و هواي مناسب، اقليم، نيروي انساني مستعد و تحصيلکرده و... در اين استان مسؤوليت مديران و زيرمجموعه جهاد کشاورزي را دوچندان مي‌کند.
 
برزگر با اشاره به اينکه تشکيل کميته برنامه ريزي در بخش کشاورزي به جهت سياست‌گذاري کلان در بخش کشاورزي يک ضرورت است، عنوان کرد: توانايي مالي دولت محدود است و ريل‌گذاري بخش کشاورزي، بخش خصوصي و ساختارهاي غيردولتي است.
 
وي خاطرنشان کرد: کاداستر و سنددار کردن اراضي کشاورزي بايد سرعت گيرد چراکه زيبنده کشاورز نيست براي اخذ تسهيلات بانکي نتواند از سند ملک خود استفاده کند.
 
رئيس سازمان جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري با بيان اينکه زيرساخت عمومي بخش کشاورزي در استان ضعيف و نيازمند کمک است، اضافه کرد: فرآوري محصولات کشاورزي بايد مورد توجه قرار گيرد تا ارزش افزوده اين محصولات افزايش يابد.
 
برزگر مسئله آب را يک موضوع حياتي براي چهارمحال و بختياري و بخش کشاورزي آن عنوان و بيان کرد: در تنظيم بازار و نظارت بر آن بايد قوانين دست و پاگير حذف شود.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html