پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251434
فرزندان محبت را از پدر و مادر مي‌آموزند
تاریخ انتشار : 1401/04/03 14:05:57
نمایش : 947
امام‌جمعه موقت فارسان گفت: بهترين همسران کساني هستند که به هم عشق بورزند. وقتي‌که زن و شوهر به هم عشق بورزند فرزندان آن‌ها نيز عشق و محبت را از آن‌ها مي‌آموزند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام مسلم رضايي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان به دهم تيرماه که مصادف با يکم ذي‌الحجه و سالروز ازدواج مبارک حضرت علي (ع) و حضرت زهرا (س) است اشاره داشت و گفت: ازدواج يکي از سنت‌هاي الهي است که بسيار روي آن تأکيد شده است در قران به مهم‌ترين اهداف ازدواج که آرامش است اشاره داشت.
 
وي به نکاتي در خصوص طلاق عاطفي اشاره داشت: نکته اول محبت کردن که عامل مهمي است در آرامش زندگي و همه مردم تشنه محبت هستند و احاديث فراواني در اين خصوص وجود دارد امام رضا (ع) همسري به همسرش ابراز عشق و محبت کند مهم‌ترين غنيمت است پيامبر اکرم (ص) بهترين همسران کساني هستند که به هم عشق بورزند وقتي‌که زن و شوهر به هم عشق بورزند فرزندان آن‌ها نيز عشق و محبت را از آن‌ها مي‌آموزند.
 
وي افزود: پيامبر در خصوص احترام مي‌فرمايند مواظب باش به همسرت توهين وبي احترامي نکني ناسزا و دشنام ندهي، بي‌اعتنايي نکني بر سر او داد نزني و در مقابل ديگران به او توهين نکني که او نيز متقابلاً توهين نکند که موجب بي‌احترامي شود و قلب‌ها مکدر مي‌شوند و کينه به وجود مي‌آيد.
 
حجت‌الاسلام رضايي اظهار داشت: خوش‌اخلاقي در زندگي نکته قابل‌توجهي است امام صادق (ع) مي‌فرمايند هيچ‌چيزي بهتر از خوش‌اخلاقي نيست بداخلاقي موجب بيماري‌هاي عصبي مي‌شود در بعضي موارد زن يا مرد بيرون از خانه و با دوستان خوش‌رفتار هستند اما متأسفانه در منزل بداخلاقي مي‌کنند که بيش از 70 در صد اختلافات خانوادگي به خاطر بداخلاقي است.
 
وي تصريح کرد: پيامبر اکرم (ص) به مسئله بخشش اشاره دارند و مي‌فرمايند: بدترين همسر کسي است که عذرخواهي همسرش را نپذيرد و از خطاي او چشم‌پوشي نکند انسان بايد سعي کند خطا و اشتباهي نداشته باشد و اگر اشتباهي کرد بايد طلب بخشش کند طرف مقابل نيز بايد سعي کند او را ببخشد.
 
امام‌جمعه موقت فارسان به گفت: هفته اول تير به مناسبت شهادت اولين ريس قوه قضاييه جمهوري اسلامي و 72 نفر از ياران انقلاب به نام هفته قوه قضاييه نمامگذاري شده است.
 
وي افزود: شايسته است در اين هفته به بيان اصول و شاخص‌هاي قوه قضاييه تراز انقلاب پرداخت و فاصله بين وضعيت موجود و شرايط مطلوب را بررسي شود.
 
وي بيان داشت: با روحيه تحسين‌برانگيز حجت‌الاسلام اژه‌اي رِييس قوه قضاييه در طول يک سال گذشته نسبت به اصلاح وضع موجود و حرکت به‌سوي قوه قضاييه مطلوب نظام جمهوري اسلامي، اميد به نيل به اين هدف مهم دوچندان شده است.
 
وي به انتظارات مقام معظم رهبري در ديدار سال 1400 هفته قوه قضاييه اشاره داشت و گفت: مقام معظم رهبري در سال گذشته شش اولويت را براي اجراي سياست‌هاي قوه قضاييه برشمرد.
 
وي بيان کرد: بايد سازوکار ويژه‌اي براي نظارت و اجراي سياست‌هاي مربوط به قوه قضاييه و تبديل اين سياست به برنامه عملياتي، تدارک ديده شود، نظارت بر عملکردها اعم از عملکرد قضات و عملکرد مديران، لزوم عدم تأخير در اجراي احکام، کادر سازي و جانشين پروري، پيگيري از جرم، افزايش همکاري به قوه در مسائل درون دستگاهي و مسائل کلان کشور
 
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html