پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251429
غربي‌ها هر جا که بتوانند براي گسترش نفوذ خود تأمل نخواهند کرد
تاریخ انتشار : 1401/03/30 07:57:00
نمایش : 779
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ديدار رئيس‌جمهور قزاقستان فرمودند: در قضيه اوکراين مشکل اصلي اين است که غربي‌ها درصدد توسعه ناتو هستند و آنها هر جا که بتوانند براي گسترش نفوذ خود تأمل نخواهند کرد.
به گزارش شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر انقلاب اسلامي عصر امروز (يکشنبه) در ديدار «قاسم ژورمات توکايف» رئيس‌جمهور قزاقستان و هيئت همراه با اشاره به پيوندهاي عميق تاريخي و فرهنگي ميان ايران و قزاقستان، بر لزوم گسترش بيش از پيش همکاري‌هاي دو کشور در عرصه‌هاي مختلف به‌ويژه همکاري‌هاي منطقه‌اي تأکيد کردند.
 
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، هماهنگي در زمينه مسائل سياسي و اقتصادي را براي گسترش روابط ضروري خواندند و با تأکيد بر لزوم فعال شدن کميسيون مشترک خاطرنشان کردند: دو طرف بايد براي پيگيري توافق‌ها و اجرايي شدن آنها تلاش مضاعفي انجام دهند.
 
رهبر انقلاب اسلامي گسترش همکاري‌هاي فرهنگي ايران و قزاقستان را نيز مهم دانستند و افزودند: فارابي به‌عنوان يک فيلسوف و دانشمند اسلامي که اصالت قزاقستاني دارد و در ايران هزار سال درباره آثار او تحقيق و مطالعه شده است، مي‌تواند مبناي همکاري‌هاي فرهنگي و تشکيل يک کميته مشترک علمي ميان دو کشور شود.
 
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين در خصوص مسائل مربوط به اوکراين گفتند: در قضيه اوکراين مشکل اصلي اين است که غربي‌ها درصدد توسعه ناتو هستند و آنها هر جا که بتوانند براي گسترش نفوذ خود تأمل نخواهند کرد.
 
ايشان خاطرنشان کردند: بايد مسائل را با دقت رصد و بررسي کرد و مراقب بود زيرا امريکايي‌ها و غربي‌ها همواره درصدد گسترش دايره نفوذ خود در مناطق مختلف از جمله در شرق و غرب آسيا، و ضربه زدن به استقلال و اقتدار کشورها هستند.
 
در اين ديدار که رئيس‌جمهور کشورمان نيز حضور داشت، قاسم ژورمات توکايف رئيس‌جمهور قزاقستان گفت: مذاکرات بسيار خوبي با جناب آقاي رئيسي داشتيم و اسنادي که به امضاء دو طرف رسيد مي تواند زمينه‌ساز گسترش بيش از پيش روابط دو کشور باشد.
 
رئيس‌جمهور قزاقستان اشتراکات تاريخي و فرهنگي ايران و قزاقستان را عميق خواند و با استقبال از پيشنهاد رهبر انقلاب براي تشکيل کميته علمي در زمينه فارابي، ديدگاههاي خود را درباره مسائل منطقه و شرايط اوکراين بيان و توضيحاتي درباره شرايط کشورش بعد از تلاش ناکام براي کودتا در دي ماه سال گذشته، ارائه کرد.
 

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html