پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251419
اسلامي: آژانس انرژي اتمي اسير صهيونيست‌هاست/ توقف فعاليت ۱۷ الي ۱۸ دوربين فراپادماني
تاریخ انتشار : 1401/03/21 07:34:55
نمایش : 805
رئيس سازمان انرژي اتمي با بيان اين که آژانس بين‌المللي انرژي اتمي اسير صهيونيست‌هاست، گفت: باعث تاسف است که يک نهاد بين‌المللي توسط يک رژيم نامشروع مورد بهره برداري قرار گرفته و حيثيت آن را زير سوال برده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ محمد اسلامي رئيس سازمان انرژي اتمي در برنامه «صف اول» حضور يافت و به تشريح آخرين تحولات در حوزه هسته اي و مناسبات ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي و قطعنامه تصويب شده در شوراي حکام آژانس پرداخت.

در ساعات پاياني چهارشنبه (۱۸ خرداد ماه) قطعنامه پيشنهادي سه کشور اروپايي عضو برجام (آلمان، فرانسه و انگليس) به همراه آمريکا که به شوراي حکام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در خصوص برنامه هسته‌اي ايران ارائه شده بود با ۳۰ راي مثبت، دو راي منفي چين و روسيه و سه راي ممتنع ليبي، پاکستان و هند به تصويب رسيد. 

در همين خصوص محمد اسلامي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان انرژي اتمي با ذکر اين نکته که فناوري هاي پيشرفته امروزه جزو مولفه هاي قدرت است، اظهار داشت: در ۲۰ سال گذشته تمام شيوه ها و رفتارها و عمليات رواني و تحريم‌هايي که اعمال کرده و قطعنامه هايي که وضع کردند، در راستاي پيشبرد اين سياست بوده که جمهوري اسلامي ايران را متوقف کنند.

اسلامي در ادامه سخنانش با بيان اين که تمام تعهدات برجام مغاير با ضوابط آژانس است و با طرح اين سوال که چرا ايران برجام را پذيرفت؟ پاسخ داد: براي اينکه اعتمادسازي کند. ايران در همين راستا پذيرفت حرکت هسته‌اي خود را کُند کند. 

رئيس سازمان انرژي اتمي درباره ادعاي رژيم صهيونيستي درباره برنامه هسته‌اي ايران و پيروي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي خاطرنشان کرد: باعث تاسف است که يک نهاد بين المللي توسط يک رژيم نامشروع مورد بهره برداري قرار گرفته و حيثيت آن را زير سوال ببرد. 

وي با اشاره به حسن نيت و حسن ظن در برجام از سوي ايران خاطرنشان کرد: اين به هيچ وجه مورد توجه قرار نمي گيرد.

اسلامي گفت: ما عمليات هيجاني ماجراجويانه انجام نمي‌دهيم. ما رسما اعلام کرده‌ايم برنامه هسته‌اي ما چيست. براساس اساسنامه آژانس اين سازمان وظيفه دارد براي گسترش برنامه هسته اي به کشورها کمک کند.

معاون رئيس جمهور همچنين عنوان کرد: آژانس بين‌المللي انرژي اتمي اسير صهيونيست‌هاست.

وي درباره اقدام اخير سازمان انرژي اتمي و توقف فعاليت دوربين‌هاي فراپادماني آژانس نيز گفت: ما ضبط دوربين‌هاي برجامي را به عنوان باقيمانده حسن نيت نگهداشته بوديم، ولي الان که اتهامات واهي و غيرقابل قبول مطرح شد، تصميم اخير اتخاذ شد. به عنوان مثال در بحث مکان‌هاي ادعايي با اين که اعلام کردند موضوع جابرابن حيان بسته شده، هر سه ماه يک بار از جابر ابن حيان بازرسي مي‌کنند. صفحه اورانيوم فلزي که به دنبال آن بودند ديدند که در جابرابن حيان است.

توقف فعاليت ۱۷ الي ۱۸ دوربين فراپادماني/ گازدهي به سانتريفيوژهاي جديد

اسلامي بيان کرد: اراده اي در شخص مديرکل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي مشاهده نمي‌شود که قانع نشود. به فعاليت تعدادي از دوربين‌هاي فراپادماني آژانس خاتمه داديم و فردا هم به فعاليت بقيه خاتمه مي‌دهيم که کلا تعداد آنها ۱۷ الي ۱۸ تاست. ماشين‌هاي سانتريفيوژ جديد را نصب کرده و گازدهي را شروع کرديم. براي گازدهي ماشين‌هاي پيشرفته  بازرسان آژانس آمدند و بازديد کردند.

ما از اين هياهوها و جريانات سياسي تاثير نمي‌پذيريم

وي همچنين با ذکر اين نکته که فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي ما در محيطي فني، فوق‌العاده و متاثر از ضوابط آژانس ادامه دارد، خاطرنشان کرد: با عنايت خدا، هدايت‌هاي مقام معظم رهبري و همت دانشمندان جوان و حمايت همه دولت‌ها و روساي ادوار سازمان انرژي اتمي، فرصت بالندگي تحقيقاتي و صنعتي در حوزه هسته‌اي براي ايران فراهم شده است.

اسلامي همچنين گفت که در بحث تحقيق و توسعه هشت سال از برنامه جلوتر هستيم و افزود: در مذاکرات اخير محدوديت‌هاي ماشين را چهار سال کم کردند و به قول خودشان تخفيف دادند. الان ۱۲ معدن در دستورکار ماست و تعداد زيادي هم در دست مطالعه است و در پنج سال آينده در بحث فرآوري معدني متفاوت تر از قبل خواهيم بود.

رئيس سازمان انرژي اتمي به ساخت بيمارستان يون درماني اشاره کرد و گفت: ۱۷ راديوداروي جديد در پژوهشگاه ما در حال طراحي است. 

وي همچنين به اقدامات و همکاري هاي سازمان انرژي اتمي با دانشگاه‌ها نيز پرداخت.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html