پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251396
چه کساني در جشن تولد ملکه اليزابت شرکت کردند/ وقتي به ايراني ها اجازه ورود با خودرو به سفارت ندادند!
تاریخ انتشار : 1401/03/04 08:59:46
نمایش : 826
امروز "جشن تولد ملکه در سفارت انگليس در تهران" بود؛ ما هم به عنوان خبرنگار راهي سفارت شديم تا از حال و هواي جشن تولد ملکه در سفارت انگليس روايتي ارائه کنيم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خبرنگار  شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ تصور کنيد به ميهماني سفارت ايران در انگليس دعوت شده‌ايد؛ احتمالا به محض اينکه مقابل سفارت ايران در لندن برسيد با دو گروه مواجه خواهيد شد؛ نخست رسانه‌هاي ملکه با دوربين‌هاي زياد و سپس جريان ضدانقلاب! حال عصر امروز "جشن تولد ملکه در سفارت انگليس در تهران" بود. ما هم به عنوان خبرنگار راهي سفارت شديم تا از حال و هواي جشن تولد ملکه در سفارت انگليس روايتي ارائه کنيم.

به محض رسيدن پرچم برافراشته اوکراين در سفارت انگليس مقابل ما قرار گرفت! تا دست به گوشي برديم براي روايت؛ افرادي آنجا بودند که مانع ما شدند! يعني اساسا اجازه روايت را به ما نمي‌دادند؛ از همان ابتدا قهرگونه مقابل ما ايستادند و زماني هم که خود را به عنوان خبرنگار معرفي کرديم، اجازه اداي رسالت خبري‌مان را ندادند. کاش دستگاه‌هاي امنيتي اين افراد را شناسايي کند و بگويد چه کسي مانع ما شده است.

با همه تلاش ما و ممانت اين افراد، اما جشن تولد ملکه اليزابت عصر امروز در سفارت انگلستان آغاز  شد.

اينجا خيابان فردوسي، حوالي ساعت ۱۷:۰۰ است. خيابان شلوغ و درب هاي سفارت پر تردد است.
خودرو ديپلمات هاي کشور هاي مختلف با شيشه هاي دودي و پرچم هاي کشورهايشان يکي پس از ديگري وارد سفارت مي‌شوند؛ خودروهايي از بلژيک، کرواسي، پاکستان، افغانستان، لهستان، هند و... يکي پس از ديگري خيابان فردوسي را به طرف جنوب و به سمت درب سفارت طي مي کردند و بدون توقف با خودرو وارد حياط سفارت مي شدند.

تردد خودرويي تا ساعت ۱۸:۰۰ ادامه داشت اما بعد از آن به يکباره ورود خودروها به طور محسوسي متوقف شد و ورود مهمانان بدون خودرو به سفارت کليد خورد. خودروهايي مثل دنا، پژو ۲۰۶، پرشيا و تيبا با پلاک تهران جلوي سفارت توقف مي کردند و مسافران آنها که مهمانان ايراني بودند پياده شده و بدون خودرو وارد سفارت مي شدند!

يک زن جوان که سنش کمتر از چهل سال بود مسئول تاييد ورود مهمانان ايراني بود و قبل از ورود آنها با بررسي دعوت نامه که در اختيار داشتند به آنها اجازه ورود ميداد.

يک تويوتا آميکو به رنگ سفيد و سبز که دورتادور آن تبليغ نوشابه HYPE داشت و چهار زن ايراني سوار آن بودند نزديکه در سفارت شد؛ به آنها هم اجازه وزود داده نشد. به همين خاطر خودروي خود را کنار خيابان پارک کرده و بعد از آنکه دعوت نامه هايشان تاييد شد وارد سفارت شدند.

مسير ورودي سفارت با پرچم هايي  با نشانه آرم سلطنتي انگليس تزيين شده بود.  

هر چه به غروب نزديک‌تر مي‌شديم، ترددها و رفت‌وآمدها نيز قابل تامل‌تر مي‌شد؛ يک پيکان وانت سفيد تاج گلي اهدايي را جلوي در سفارت به کارمندان سفارت انگلستان تحويل داد. ساعت حدود ۱۹ و۳۰ ورود مهمانان متوقف شد و مراسم تا ساعت ۲۱ در داخل سفارت ادامه پيدا کرد.

ورود مهمانان تولد ملکه انگلستان  از خيابان فردوسي و روبروي خيابان منوچهري انجام شد با اين حال ماموران انتظامي جلوي درب هاي ديگر سفارت  از جمله در خيابان نوفل لوشاتو ايستادند و فضا را تحت کنترل داشتند.

اينکه ميهمانان ايراني اجازه ورود با خودرو نداشتند؛ اينکه همان عده‌اي که اجازه ورود با خودرو نداشتند، براي تبديل ظاهرشان شبيه به مدل‌هاي غربي آن قدر عجله داشتند که به درب‌هاي سفارت هم نمي‌رسيدند و اينکه اين سفارت همان کشوري است که از تحريم‌هاي امروز تا فتنه‌هاي ديروز در کارنامه دارد؛ براي من خبرنگار بيروني دردآور بود؛ اينکه چه طور هم‌وطن‌هاي من! باروي گشاده در اين جشن حاضر بودند برايم قابل درک نبود.

اينجا سفارت انگليس است؛ جشن تولد ملکه پايان يافته؛ افرادي به ما اجازه ندادند عکس بگيريم و گزارش‌مان را دقيق بنويسيم! انگليس در ايران به "روباه صفت" معروف است. نازنين زاغري سرکرده شبکه جاسوسي انگليس اخيرا آزاد و به انگليس برگشته است. من هم راهي خانه مي‌شوم...
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html