پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251383
استقرار 34 پايگاه امداد و نجات در چهارمحال و بختياري/ 242 آمار حادثه ديدگان در نوروز 1401
تاریخ انتشار : 1401/02/18 08:05:26
نمایش : 985
مديرعامل جمعيت هلال احمر چهارمحال و بختياري گفت: در اين استان 34 پايگاه وجود دارد که شامل 13 پايگاه ثابت، هفت پايگاه شهري، پنج پايگاه کوهستان، 6 پايگاه موقت بين شهري و سه پايگاه موقت کوهستان هستند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز; ايرج کياني مديرعامل جمعيت هلال احمر چهارمحال و بختياري پيش از ظهر امروز در نشست خبري با اصحاب رسانه اين استان، اظهار کرد: بيش از ۵۰ وظيفه حاکميتي و غيرحاکميتي برعهده جمعيت هلال احمر قرار دارد.
 
وي با اشاره به اينکه جمعيت هلال احمر شامل سه سازمان امداد و نجات، داوطلبان و جوانان است، افزود: وظيفه سازمان جمعيت اقدامات بشردوستانه و عام المنفعه است که از سن ۵ تا ۳۵ سالگي از طريق غنچه‌هاي هلال، کانون‌هاي دانش‌آموزي، دانشجويي، طلاب و... مي‌توانند عضو اين سازمان شوند.
 
مديرعامل جمعيت هلال احمر چهارمحال و بختياري ادامه داد: سازمان جوانان دروازه ورود به هلال احمر است و افراد بعد از سن ۳۵ سالگي مي‌توانند عضو سازمان داوطلبان يا امداد و نجات شوند.
 
کياني عنوان کرد: امداد و نجات يکي از وظايف ذاتي جمعيت هلال احمر است و داوطلبان مي‌توانند از سن ۱۸ تا ۵۰ سالگي در اين جمعيت عضو شوند و خدمت کنند، اين افراد بايد همه دوره‌هاي عمومي و پايه را گذرانده باشند.
 
وي با بيان اينکه در هفته هلال احمر بيش از ۵۰ عنوان برنامه اجرا مي‌شود که برخي از اين برنامه‌ها منوط به اين هفته نبوده و تا پايان سال ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت، گفت: شعار امسال هفته هلال "يک قرن، خدمت بي‌منت" است که اين نامگذاري به سبب يکصدمين سالگرد تشکيل جمعيت هلال احمر صورت گرفته است.
 
مديرعامل جمعيت هلال احمر چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: در هشت سال جنگ تحميلي وظيفه درمان و امداد برعهده اين جمعيت بود، بيش از ۲ هزار نفر امدادگر و ۳۱ آمبولانس از اين استان به جبهه اعزام شدند، همچنين مجروحيت ۶۴ امدادگر، شهادت ۱۵ امدادگر و يک نفر آزاده سرافراز از افتخارات اين جمعيت در استان است.
 
کياني با تاکيد بر اينکه وظيفه ديگر جمعيت هلال احمر رسيدگي به خانواده اسرا و مفقودين و پيگيري جهت آزادسازي آن‌ها بود، اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس ۲۵ هزار و ۴۳۸ نامه از اسرا به خانواده‌ها و ۳۶ هزار و ۲۸۰ نامه از خانواده‌ها به اسرا توسط جمعيت هلال احمر منتقل شد.
 
وي بيان کرد: از سال ۴۲ تاکنون ۱۴ هزار و ۳۰۳ حادثه در چهارمحال و بختياري رخ داده است، طي همين مدت ۲۲ هزار و ۷۵۲ تيم امدادرساني تشکيل شده است، 81 هزار و 128 نفر نيروهاي عملياتي در اين استان بودند، 842 هزار و 832 نفر کل حادثه ديدگان گزارش شد، 238 نفر از مصدومان توسط بالگرد به مراکز درماني منتقل و 42 هزار و 732 اسکان اضطراري شدند.
 
مديرعامل جمعيت هلال احمر چهارمحال و بختياري درخصوص پايگاه‌هاي امداد و نجات در اين استان، تاکيد کرد: در اين استان 34 پايگاه وجود دارد که شامل  13 پايگاه ثابت، هفت پايگاه شهري، پنج پايگاه کوهستان، 6 پايگاه موقت بين شهري و سه پايگاه موقت کوهستان هستند.
 
کياني با اشاره به وجود يک پايگاه آنست ( آموزش و نگه‌داري سگ‌هاي تجسس ) در چهارمحال و بختياري، افزود: در حال حاضر دو قلاده سگ از نژاد ژرمن در اين استان وجود دارد که در زمان زلزله، امداد و نجات در کوهستان و... از اين سگ‌ها استفاده مي‌شود.
 
وي ادامه داد: پايگاه امداد هوايي چهارمحال و بختياري در حال حاضر 90 درصد پيشرفت فيزيکي دارد، اين پايگاه شامل دو پِد، يک باند و يک آشيانه است، در حال حاضر بالگرد 15 روز در اصفهان و 15 روز در استان مستقر است، اما هر زمان نياز بود بالگرد بايد در محل حاضر شود و کار امداد و نجات را انجام دهد.
 
مديرعامل جمعيت هلال احمر چهارمحال و بختياري عنوان کرد: تلفن سه رقمي 112 (نداي امداد) براي اعلام حوادث و اتفاقات پيش‌بيني شده است، اين سامانه بدون آنتن دهي و حتي بدون سيم کارت هم جوابگو خواهد بود، سه نفر اپراتور سامانه تلفني 112 هستند که در سريع‌ترين زمان ممکن نيروهاي امداد و نجات به محل حادثه اعزام مي‌شود.
 
کياني با بيان اينکه کل حوادث در سال 1400 که جمعيت هلال احمر در آن‌ها عمليات امداد و نجات انجام داده است 712 مورد شامل 388 حوادث جاده‌اي و  94 حوادث کوهستان بود، مجموع کل حادثه ديدگان در سال گذشته نيز 11 هزار و 614 نفر گزارش شد، خاطرنشان کرد: در زلزله 12 مهرماه در شهرستان کوهرنگ نيز 496 خانوار اسکان اضطراري داده شدند و اقلام امدادي و بسته معيشتي در بين آن‌ها توزيع شد.
 
وي اضافه کرد: در سال گذشته همچنين 996 تيم عملياتي و 671 دستگاه آمبولانس به محل حوادث اعزام شدند.
 
مديرعامل جمعيت هلال احمر چهارمحال و بختياري تصريح کرد: در ايام نوروز از تاريخ 25 اسفندماه تا 14 فروردين دو طرح نوروزي توسط جمعيت هلال احمر در استان اجرا شد، همچنين در طي اين مدت 40 مورد حادثه به ثبت رسيد، 242 نفر حادثه ديده بودند، 58 تيم در قالب 170 نيروي عملياتي تشکيل شد، 36 دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند و 7 مورد نيز رهاسازي صورت گرفت.
 
کياني يادآور شد: در سال گذشته 13 هزار و 525 نفر به مراکز درماني وابسته به جمعيت هلال احمر مراجعه کردند، همچنين 58 هزار و 510 نفر نيز از خدمات داروخانه‌هاي اين جمعيت استفاده کردند و از داروهاي خاصي که در اين داروخانه‌ها تامين شده است، استفاده مي‌کنند.
 
وي با اشاره به اينکه بيش از چهار ميليارد تومان به بيش از 4 هزار نفر از بيماران صعب‌العلاج کمک بلاعوض پرداخت شده است، بيان کرد: افتتاح و راه‌اندازي خانه‌هاي هلال در سطح چهارمحال و بختياري ازجمله برنامه‌هاي جمعيت هلال احمر است، تاکنون 104 خانه هلال در اين استان افتتاح شده است و هدف ان ارتقا تاب‌آوري جوامع محلي است.
 
انتهاي پيم/1031ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html