پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251369
فعاليت 98 هزار کارگر در بيش از 7 هزار کارگاه در چهارمحال و بختياري/پرداخت به موقع حقوق کارگران، اولويت اصلي است
تاریخ انتشار : 1401/02/12 07:19:30
نمایش : 896
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري گفت: ۹۸ هزار کارگر در اين استان تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي بوده که در ۷ هزار ۵۰۰ کارگاه مشغول به کار هستند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محسن مولوي مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ ضمن تبريک يازدهم ارديبهشت به‌عنوان روز جهاني کار و کارگر اظهار کرد: براي هفته کار و کارگر و خصوصا امروز در سطح اين استان ۶۰ عنوان برنامه محوري و شاخص پيش‌بيني شده است.

وي با بيان اينکه امروز همايش تجليل از کارگران نمونه در مرکز استان برگزار مي‌شود يادآور شد: در اين همايش کارگران بخش‌هاي مختلف اقتصادي، فرهنگي و ورزشي تجلي خواهند شد.

مولوي افزود: برگزاري نشست‌هاي تخصصي تشکل‌هاي کارگري با استاندار و نماينده ولي‌فقيه، ديدار استاندار با خانواده شهيد ترکي که به‌عنوان شهيد شاخص کارگري در کشور و استان، عطرافشاني قبور مطهر شهداي کارگر و جبهه کار و صنعت هفشجان و... ازجمله برنامه‌هايي هستند که در طول هفته کارگر انجام شده است.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري گفت: ۹۸ هزار کارگر در اين استان تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي بوده که در ۷ هزار ۵۰۰ کارگاه مشغول به کار هستند.

وي با اشاره به اينکه برنامه‌ريزي شده که در سال ۱۴۰۱ از طريق بازرسي‌ها از کارگاه‌هاي مشمول قانون کار، هم حوادث ناشي از کار را کاهش يابد و هم قانون جديد کار را خصوصا براي پرداخت به موقع حقوق و مزاياي کارگران و پرداخت حق بيمه توسط کارفرما در کارگاه‌ها به اجرا گذاشته شود خاطرنشان کرد: کاهش مدت زمان رسيدگي به شکايت در اختلافات بين کارگر و کارفرما از ديگر برنامه‌هاي موردنظر است.

مولوي از اجراي طرحي براي کاهش آسيب‌هاي اجتماعي در کارگاه‌هاي بالاي ۵۰ نفر خبر داد و بيان داشت: در اين طرح با افزايش سواد، مهارت و دانش کارگران از انواع آسيب‌هاي اجتماعي که مي‌تواند دامن‌گير کارگران و خانواده آن‌ها شود پيشگيري مي‌شود.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري ادامه داد: در مباحث مربوط به نشاط اجتماعي و تکميل اوقات فراغت امسال سه پروژه ورزشي در شهرکرد، فارسان و لردگان به بهره‌برداري مي‌رسانيم و در اختيار کارگران قرار مي‌دهيم.

انتهاي پيام/1026ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html