پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251360
تأييد عزل عزيزي‌خادم يا طرح ابهام؟ هشدار بابت فاجعه ورزشگاه مشهد يا ايجاد کارگروه؟/ واقعيت نامه فيفا به فدراسيون فوتبال چيست؟!
تاریخ انتشار : 1401/02/06 09:49:05
نمایش : 983
فدراسيون جهاني فوتبال در نامه‌اش به فدراسيون ملي به مسائلي اشاره کرده که هم‌اکنون براي بسياري از افکار عمومي شفاف نيست.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانا؛ شب گذشته و بنا بر ادعاي چند رسانه مختلف داخلي، شايعاتي مبني بر ورود فدراسيون فوتبال ايران به پروسه تعليق، کميته عادي‌سازي و يا جريان انتقالي منتشر شد که بسياري از هواداران تيم ملي در آستانه جام جهاني را به نگراني وا داشت.

ماجرا از اين قرار بود که فدراسيون جهاني فوتبال با ارسال نامه‌اي به فدراسيون ملي، نسبت به برخي مسائل اعلام هشدار و طرح پرسش داشت که اين موضوع به دخالت فيفا و کنفدراسيون فوتبال آسيا در روند اداره فوتبال ملي تعبير شد؛ مسئله‌اي که با وضعيت فعلي فوتبال و فدراسيون چندان بعيد هم نيست.

با اين حال عدم واکنش رسمي و موضع‌گيري به‌موقع و فوري از سوي فدراسيون فوتبال، باعث شد تا بدون انتشار متن نامه ارسالي از سوي فدراسيون جهاني، گمانه‌زني‌ها با تفسيرهاي متفاوت آغاز شود و حتي شايعه تعليق فعاليت فدراسيون ملي هم به گوش برسد.

با اعلام رسمي يکي از اعضاي حقوقي فدراسيون فوتبال؛ فيفا طي آن نامه به تأييد روند عزل موقت شهاب‌الدين عزيزي‌خادم از رياست فدراسيون فوتبال پرداخته و هم‌چنين درباره فاجعه ناگوار ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد در بحث ممانعت از ورود زنان به ورزشگاه به پرسش پرداخته.

البته تأييد روند عزل رئيس پيشين فدراسيون فوتبال با شرايط فعلي و بدون طرح ابهام از سوي فيفا چندان ممکن نيست؛ چرا که هنوز مفاد منجر به عزل از سوي کميته اخلاق به رئيس معزول فدراسيون ارائه نشده و وي هنوز به دفاع از خود نپرداخته که اين مسئله، به حاشيه‌ها دامن مي‌زند.

با اين حال شنيده هم شده که در اين نامه ضمن تبريک به فدراسيون بابت صعود به جام جهاني ۲۰۲۲ که نشاني از توسعه فوتبال است، اشاره شده براي توسعه هر چه بيشتر فوتبال طبق اساسنامه فيفا بايد به توسعه حضور بانوان نيز رسيدگي شود. از همين‌رو فيفا اعلام کرده کارگروهي سه جانبه با حضور فدراسيون فوتبال، فيفا و کنفدراسيون فوتبال آسيا (AFC) تشکيل خواهد شد تا حضور بانوان در بازي‌هاي داخلي و بين‌المللي با سرعت بيشتري پيگيري شود.

البته در پرسش خبرنگار دانا از اعضاي فدراسيون فوتبال؛ ادعا شده که متن و روح نامه ارسالي از سوي فيفا به فدراسيون ملي بسيار مثبت بوده و جاي هيچ نگراني نيست اما حواشي سرسام‌آور و متواتر در اين باره، از شدت ابهامات نخواهد کاست.

به طور حتم اگر فدراسيون فوتبال واکنشي رسمي و دقيق داشت و به نامه‌اي که از ۲۳ فروردين‌ماه در کارتابل فدراسيون وجود داشته و رؤيت شده بيانيه‌اي به‌جا و حساب‌شده انتشار مي‌داد، قطعاً چنين حواشي کبودي در شهر نمي‌پيچيد و عاشقان فوتبال ملي را سردرگم نمي‌ساخت.
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html