پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251359
همه ابعاد قانون رتبه‌بندي معلمان مورد توجه دولت است
تاریخ انتشار : 1401/02/06 09:43:55
نمایش : 1160
رئيس جمهور با تأکيد بر ضرورت حمايت عملي از فرهنگيان اظهار داشت: دولت مصمم است همه ابعاد قانون رتبه‌بندي معلمان را در راستاي ارتقاء شأن و منزلت فرهنگيان مورد توجه قرار دهد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ آيت‌الله سيدابراهيم رئيسي در نشست هم‌انديشي با جمعي از فرهنگيان و فعالان حوزه تعليم و تربيت کشور، بر ضرورت حمايت عملي از فرهنگيان تاکيد کرد و اظهار داشت: دولت مصمم است همه ابعاد قانون رتبه‌بندي معلمان را در راستاي ارتقاء شأن و منزلت فرهنگيان عزيز مورد توجه قرار دهد و به اين وسيله در راستاي ارتقاي کيفيت آموزش در کشور گام بردارد.

رئيس جمهور افزود: متأسفانه در خصوص رتبه‌بندي معلمان صرفاً بخش مالي برجسته شده اما از ابعاد مختلف ديگري که مي‌تواند جايگاه فرهنگيان را در جامعه ارتقاء دهد، غفلت شده است که اين به نوعي ظلم در حق اين قشر فرهيخته است.

رئيسي اجراي سند تحول آموزش و پرورش را يک ضرورت خواند و گفت: اين سند از اسناد بالادستي است و دولت حتماً آن را به عنوان مهم‌ترين سند پيگيري و اجرايي خواهد کرد.

رئيس جمهور همچنين با تاکيد بر لزوم پيگيري وضعيت صندوق ذخيره فرهنگيان، گفت: پيگيري وضعيت اين صندوق از مهم‌ترين دغدغه‌هاي فرهنگيان محترم است و ضرورت دارد، مسئولان مربوطه با جديت در اين زمينه اقدام کنند و در راستاي رفع نگراني معلمان عزيز گام بردارند.

آيت‌الله رئيسي همچنين با انتقاد از وجود سامانه‌هاي متعدد و پراکنده در حوزه تعليم و تربيت بر لزوم نظم‌بخشي به اين سامانه‌ها تأکيد کرد و از وزير آموزش و پرورش خواست هر چه سريعتر اين اقدام براي ساماندهي اين عرصه را آغاز کند.

رئيس جمهور در ادامه با تقدير از همت و تلاش دلسوزانه معلمان کشورمان در دوران کرونا که عرصه آموزش به دانش‌آموزان را رها نکردند، اظهار داشت: معلمان عزيز در دوره کرونا واقعاً مجاهدانه وارد عرصه شدند و با خلاقيت و ابتکار تلاش کردند تعليم و تربيت فرزندان‌مان دچار وقفه يا افت نشود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود مطالب مطرح شده در خصوص استفاده بهينه از فضاي مدرسه در جهت ارتقاء تعليم و تربيت را حائز اهميت دانست و گفت: ضرورت دارد تلاش کنيم استفاده بهتر و مناسبي از ظرفيت‌ها و امکانات موجود داشته باشيم تا بهره‌وري افزايش يابد.

آيت‌الله رئيسي در ادامه به اهميت جذب نيروي انساني کارآمد، جوان و انقلابي به بدنه آموزش و پرورش اشاره کرد و با يادآوري جايگاه مهم دانشگاه فرهنگيان در اين حوزه، گفت: امروز بايد اين دانشگاه هم در حوزه زيرساخت‌هاي آموزشي و هم نيروي انساني متعهد و متخصص، متحول شود.

رئيس جمهور در خصوص سخنان يکي از حاضرين، مبني بر ايجاد تحول در شوراي عالي آموزش و پرورش، گفت: ضمن احترام به همه پيشکسوتان و کساني که در حوزه آموزش و پرورش تلاش کرده‌اند، امروز ضرورت دارد که شوراي عالي آموزش و پرورش به عنوان اتاق فکر ايجاد تحول آموزشي در کشور نقش‌آفريني کند و با حضور نيروهاي تحول‌خواه ، نگاه نو و خلاقانه در آن حاکم شود.

وي افزود: نيروهاي باکفايت و متعهد فراواني در نقاط مختلف کشور حضور دارند که مي‌توانند منشأ تحول در حوزه‌هاي مختلف باشند و ضرورت دارد از اين ظرفيت استفاده شود.

رئيس جمهور در ادامه با اشاره به سخنان يکي از معلمان در خصوص نظام عادلانه پرداخت حقوق، تصريح کرد: دولت معتقد است که در همه حوزه‌ها بايد بر مبناي عدالت رفتار شود و لازم است عدالت در جذب نيرو، عدالت در بکارگيري، عدالت در ارتقاء و عدالت در پرداخت حقوق همزمان مورد توجه قرار بگيرد.

آيت‌الله رئيسي با تاکيد بر ايجاد فضاي رقابتي براي جذب نيرو به آموزش و پرورش، افزود: براي جذب نيروي متعهد به آموزش و پرورش بايد بستري فراهم شود که در رقابت عادلانه بهترين‌ها جذب آموزش و پرورش شوند، چرا که اين حوزه، جايگاه ويژه‌اي دارد و لازم است کساني در آن فعال باشند که نگاه انسان‌ساز و تربيتي داشته باشند. همچنان که خداوند براي تربيت انسان‌ها بهترين مخلوقات خود را فرستادند.

در اين نشست ۱۶ نفر از فرهنگيان و فعالان حوزه آموزش و پرورش کشور در سخناني ديدگاه‌ها و پيشنهادات خود را براي تقويت و ارتقاء تعليم و تربيت و رفع مشکلات فرهنگيان مطرح کردند.

افزايش سرانه فضاي آموزشي در مناطق محروم، حمايت از معلمان شاغل در مناطق محروم، تقويت معاونت پژوهشي، فرهنگ‌سازي در خصوص بازيافت کاغذ باطله و استفاده از آن براي مدرسه‌سازي، ارتقاء کيفيت برنامه‌هاي آموزشي معلمان قرآن، بهبود روش‌هاي تعليم قرآن در مدارس، تهيه و تکميل تجهيزات کارگاهي در هنرستان‌ها، توجه به انتصابات در حوزه آموزش و پرورش، برخورد با مافياي کتب درسي، رفع مشکلات و چالش‌هاي آموزش و پرورش عشايري، ارتقاء کيفيت مدارس دولتي و يک دست کردن مدارس در سراسر کشور، توجه به سيستم اياب و ذهاب دانش‌آموزان استثنايي، توجه به همسان‌سازي حقوق معلمان، تأکيد بر عدالت آموزشي، رفع مشکلات دانشگاه فرهنگيان، استفاده از مديران جهادي و انقلابي در حوزه آموزش و پرورش، خانه‌تکاني در شوراي عالي آموزش و پرورش، اجراي قانون جامع ايثارگران و نظم‌بخشيدن به سامانه‌هاي موجود در آموزش و پرورش از جمله محورهاي سخنان فرهنگيان در اين نشست بود.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html