پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251344
سياست وزير ورزش درباره نيمکت تيم ملي؛ من دخالت نمي کنم، حمايت مي کنم/ فدراسيون فوتبال تصميم گيرنده است
تاریخ انتشار : 1401/01/29 10:05:41
نمایش : 1113
وزير ورزش با يک نگاه حرفه اي اعلام کرده در حوزه تصميمات فني نظير انتخاب سرمربي ابدا در کار تخصصي فدراسيون ها دخالت نمي کند و آن را تمام و کمال به فدراسيون فوتبال واگذار مي کند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ وضعيت دراگان اسکوچيچ روي نيمکت تيم ملي کماکان با ابهام و ترديد روبروست. اتفاقي که از بدو حضور اين مربي کروات روي نيمکت تيم ملي وجود داشته و حتي صعود زودهنگام و مقتدرانه به جام جهاني نيز نتوانسته به اين حرف و حديث ها پايان دهد.

نکته عجيب تر اينکه فدراسيون فوتبال به عنوان متولي تيم ملي هنوز نتوانسته حکم محکم و قاطعي در اين رابطه داده و با موضع گيري قاطع و حمايت از سرمربي تيم ملي به تمامي شايعات خط بطلان بکشد.

در ميان انفعال فدراسيون فوتبال و ترديدها و شايعاتي که روز به روز پررنگ تر مي شود افکار عمومي و فوتبالدوستان چشم به وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولي ورزش کشور دوخته اند تا موضع دستگاه تصميم ساز ورزش و شخص وزير ورزش و جوانان در اين زمينه تکليف را روشن کند. در همين زمينه حميد سجادي وزير ورزش و جوانان طي روزهاي اخير در واکنش به پرسش رسانه ها در اين رابطه پاسخي هوشمندانه داشت و گفت: «در خصوص مربي تيم ملي فوتبال، ما قاطعانه از تصميات فدراسيون حمايت مي کنيم. فعلا تصميم فدراسيون حمايت از سرمربي تيم ملي است. البته اينها تصميم فدراسيون و کادر فني است که من براي‌شان آرزوي موفقيت دارم. حمايت از فدراسيون مبناي کار قرار گرفته و براي تحقق اهداف توسعه‌اي کنار تيم ملي هستيم و حمايت همه‌جانبه از تيم ملي و فدراسيون مي‌کنيم تا تيم را روانه جام جهاني کنيم و بازي خوب و باکيفيتي داشته باشيم.»

واکنش صريح وزير ورزش و موضع گيري منطقي او اتفاقي بود که پيش از اين نمونه آن را کمتر در سابقه وزارت ورزش و وزاري قبلي به ويژه وزير دولت دوازدهم سراغ داشتيم. اهالي ورزش هنوز از ياد نبرده اند که مسعود سلطاني فر وزير ورزش دولت قبلي چگونه با دستور شفاهي و کتبي به رئيس بي کفايت فدراسيون فوتبال وقت دستور داد تا براي جذب سرمربي تيم ملي و جانشين کارلوس کي روش اقدام به جذب سرمربي از کانال انجمن فرهنگي ايران و هلند کنند! تصميمي که شيادي چون مارک ويلموتس را به ايران قالب کرد تا با يک قرارداد ويلموتس چاي کاسب بلژيکي و دلالان براي فوتبال ايران کيسه دوخته و پول بادآورده اي را از بيت المال به جيب بزنند و البته چشم طمع به گرفتن چند برابر آن را داشته باشند. پرونده اي که هنوز مفتوح است و سرنوشت آن مشخص نيست. تصميمي که تبعات ويرانگر و زيانباري براي فوتبال ايران به همراه داشت و عجيب تر اينکه مداحان بادمجان دورقاب چين آقاي وزير در آن مقطع رسانه هاي منتسب به وزارت ورزش اعتقاد داشتند که تصميم سلطاني فر بهترين تصميم تاريخ ورزش ايران بوده!

برخلاف اين رويه، وزير ورزش دولت سيزدهم در کمال آرامش، منطق و نگاه حرفه اي حمايت تمام قد و همه جانبه خود را از تيم ملي فوتبال اعلام کرده و تاکيد نموده که در حوزه تصميمات فني نظير انتخاب سرمربي ابدا در کار تخصصي فدراسيون ها دخالت نمي کند و آن را تمام و کمال به فدراسيون فوتبال واگذار مي کند. يک تصميم اصولي و منطقي که از يک چهره ورزشي چون حميد سجادي انتظار مي رفت. وزير ورزش تصميمات فني و تخصصي را در حيطه اختيارات فدراسيون هاي ورزشي مي داند و براي خود در اين زمينه حق مداخله قائل نيست.   

با اين تاکيد، تکليف حالا کاملا مشخص است. توپ به زمين فدراسيون فوتبال افتاده و آنها در اين زمينه مسئوليت کامل دارند و بايد تصميم گيري کنند. تصميمي که تبعات آن تمام و کمال متوجه فدراسيون فوتبال خواهد بود و آنها در قبال هر گونه تصميم خود در آينده به خصوص پس از جام جهاني بايد پاسخگو باشند.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html