پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251326
تفکري: هيأت‌رئيسه فدراسيون فوتبال، مجمع را ناديده گرفته/ «دايي» فخر فوتبال ماست/ در انتخاب يک نفر اشتباه کرديم!
تاریخ انتشار : 1401/01/20 09:20:02
نمایش : 901
عضو مجمع عمومي فدراسيون فوتبال گفت: ما اعضاي مجمع در انتخاب برخي از نفرات هيأت رئيسه کنوني فدراسيون اشتباه کرديم؛ مخصوصاً يک نفر!
اميرفرشاد تفکري، رئيس هيأت فوتبال استان يزد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانا پيرامون اقدام برخي رؤساي هيأت‌هاي استاني براي جمع‌آوري امضا اظهار داشت: زماني که اعضاي هيأت رئيسه پروسه عزل موقت شهاب‌الدين عزيزي‌خادم را به جريان انداختند، تنها به فکر منافع شخصي بودند و نه منافع فوتبال ملي که از آن صحبت مي‌کردند.
 
وي در ادامه بيان داشت: برخي سوداي پست رياست و سرپرستي فدراسيون فوتبال يا سازمان ليگ را داشتند که از آن ۴ نفر مدعي، همه دغدغه خودشان را داشتند و مي‌خواستند به اين کرسي تکيه بزنند، حتي موقت هم که شده.
 
تفکري درباره عزل عزيزي‌خادم عنوان داشت: طي ۱۱ ماه مگر چه کاري به‌جز ساختارشناسي و پرداختن به تيم ملي مي‌شد کرد؟ اگر اين اتفاق براي مني که يک سال است در هيأت يزد به رياست رسيده‌ام هم رخ بدهد، همين را مي‌گويم. مگر قرار به معجزه بود که به هواي مطامع شخصي، اين کار را انجام دادند؟
 
او در اين باره تصريح داشت: روال عزل جايگاه رئيس فدراسيون اصلاً حرفه‌اي نبود و هيأت رئيسه با علم به اين موضوع که مجمع عمومي در واقع رکن اصلي تصميم‌گيرنده در فوتبال ماست، حتي يک هماهنگي هم با رؤساي هيأت استاني نداشت! ۳۲ رئيس از اين اقدام خبر نداشتند و چرا اعضاي هيأت رئيسه در جلسه اصفهان با حضور همه اعضا، هيچ حرفي نزدند؟!
 
رئيس هيأت فوتبال استان يزد تأکيد داشت: من فکر مي‌کنم ما اعضاي مجمع در انتخاب برخي از نفرات هيأت رئيسه کنوني فدراسيون اشتباه کرديم؛ مخصوصاً يک نفر! هماني که قبل از ورود به فوتبال يک استان، حتي شبکه ورزش هم در تلويزيون خانه‌اش نداشت و مطمئنم يک فوتبال خارجي را هم از شبکه ۳ نديده بود!
 
وي در مورد فاجعه شرم‌آور ورزشگاه امام رضا (ع) اذعان داشت: همه در جريان اتفاقات رخ داده در مشهد هستند که کام ملت را تلخ کرد. وقتي يک کشتي به گل نشسته از اعماق دريا را برخي مي‌خواهند به تنهايي برگردانند و خودشان را در نقش ناجي جا بزنند، مشکلاتي از اين قبيل پيش مي‌آيد و بدتر هم خواهد شد.
 
تفکري در همين رابطه ابراز داشت: هيأت فوتبال استان اصفهان با آن همه تجربه هم برگزاري بازي ايران و لبنان را در استانش نپذيرفت اما با فشارهاي يک نفر در هيأت رئيسه، بازي به مشهد رفت و آبروي نظام، فوتبال و جامعه در رسانه‌هاي معاند وارد چالش‌هايي جدي شد. همان نفر در فکر اين بود که از اين نمد در فدراسيون براي خودش کلاهي ببافد!
 
او با اشاره به ترس از شرايط فعلي خاطرنشان داشت: منتظر گزارش ناظر بازي هستيم تا ببينيم چه محدوديتي براي‌مان تعيين مي‌شود اما ۲۳ نفر از اعضاي هيأت‌هاي استاني تاکنون بيانيه درخواست پاسخ‌گويي اعضاي هيأت رئيسه به فاجعه مذکور را امضا کرده‌اند. مگر مي‌شود بليت جعلي چاپ کنند؟ فقط ۲۰۰۰ بليت از سمت هيأت فوتبال استان به آشنايان برخي‌ها داده شد!
 
رئيس هيأت فوتبال استان يزد در مورد پيش‌بيني‌اش از مجمع ۱۰ خردادماه براي عزل دائم رئيس پيشين فدراسيون فوتبال گفت: آقايان در حال فرار رو به جلو هستند اما معتقدم تعداد موافقان عزل دائم عزيزي‌خادم به ۴/۳ اعضاي مجمع نخواهد رسيد و با اين تفاسير، احتمال تأييد عزل او و انتظار رسيدن به مدينه فاضله در فوتبال آن هم طي ۱۱ ماه اصلاً منطقي نيست.
 
وي در اين رابطه عنوان داشت: با باب شدن اين روال، ديگر در فوتبال سنگ روي سنگ بند نمي‌شود و کار براي رئيس بعدي هم سخت شده. مجمع تماماً در عزل موقت عزيزي‌خادم ناديده گرفته شد و اين اتفاق، نشان داد که اساس‌نامه فدراسيون فوتبال هم علي‌رغم همه تعريف‌ها و تمجيدهاي برخي، خيلي جاي کار و بحث دارد.
 
تفکري پيرامون شکاف فعلي در هيأت رئيسه فدراسيون تصريح داشت: اين احتلاف‌نظر از زمان رياست عزيزي‌خادم هم وجود داشت و ما افراد مستحکم و قدرت‌مندي را در هيأت رئيسه فدراسيون نداشتيم و نداريم. انشقاق و عدم اتحاد که مشخص است و اين ترکيب يک‌دست نبوده و نيست. ما هم بروز اختلافات جدي را شنيده‌ايم.
 
او درباره شايعه برکناري و يا استعفاي احسان اصولي پس از فاجعه غيرانساني مشهد از هيأت فوتبال استان خراسان رضوي گفت: اين خبر را هم شنيده‌ايم اما چيزي قطعي نيست. ببينيد فوتبال ما چه ضعيف شده که به جاي علي دايي، علي کريمي و مهدي مهدوي‌کيا، کسان ديگري در حال تصميم‌گيري‌هاي حياتي هستند.
 
رئيس هيأت فوتبال استان يزد تصريح داشت: ايراد ماست که علي دايي با آن وجاهت و ابهت بين‌المللي در کشورش بيگانه تلقي شده و اين مسير غلط بايد متوقف شود. معتقدم دايي فخر فوتبال ماست و بهترين گزينه براي رياست فدراسيون فوتبال.
 
وي که به علي کريمي در انتخابات سال ۱۳۹۹ فدراسيون رأي نداد، در اين باره اذعان داشت: من به عنوان نماينده فوتبال استان خواستم با او درباره مشکلات استان محرومم ارتباط بگيرم که ميسر نشد. بنابراين تصميم خانواده فوتبال استانم را به صندوق انداختم وگرنه کريمي هميشه براي من اسطوره فوتبال است.
 
تفکري در پايان گفت: در آستانه جام جهاني ۲۰۲۲ و اين گروه مهم، بايد ساختار مديريتي و اجرايي فوتبال‌مان درست شود. سهم‌خواهي‌ها و اين قبيل رفتار بايد برچيده شود تا فوتبال ملي به سعادت برسد.
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html