پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251217
همکاري ايران و روسيه براي احداث واحدهاي ۲ و ۳ نيروگاه بوشهر در جريان است
تاریخ انتشار : 1400/11/02 08:37:26
نمایش : 978
سخنگوي سازمان انرژي اتمي گفت: همکاري ايران و روسيه براي احداث واحدهاي۲ و ۳ نيروگاه اتمي بوشهر در جهت برنامه ايران براي توليد حداقل ۱۰ هزار مگاوات برق با استفاده از انرژي هسته‌اي در جريان است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ همزمان با سفر آيت‌الله سيد ابراهيم رئيسي رئيس جمهوري اسلامي ايران به مسکو و ديدار با ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه، بهروز کمالوندي معاون و سخنگوي سازمان انرژي اتمي ايران در مصاحبه با پرس تي‌وي اعلام کرد: مذاکره ايران و روسيه به منظور ساخت واحد‌هاي جديد نيروگاه اتمي بوشهر که به عنوان بخشي از تلاش‌هاي طرفين براي ارتقاي همکاري‌هاي راهبردي دوجانبه در زمينه انرژي و فناوري هسته‌اي محسوب مي‌شود، در حال انجام است.

 
بهروز کمالوندي گفت: ارتقاء و توسعه همکاري‌هاي راهبردي هسته‌اي دو کشور يکي از مهمترين موضوعات مورد بحث روز چهارشنبه دکتر رئيسي و ولاديمير پوتين بود و طرفين به بررسي و چگونگي گسترش روابط عالي ايران و روسيه در بخش انرژي هسته‌اي پرداختند.

کمالوندي در ادامه ضمن تشريح فعاليت‌هاي سازمان انرژي اتمي ايران در حوزه انرژي هسته‌اي و همکاري با کشور روسيه، اظهار داشت: فعاليت‌هاي صلح آميز هسته‌اي به دو بخش انرژي (energy-related) و غيرانرژي (non-energy-related) تقسيم مي‌شود؛ در هر دو زمينه همکاري‌هاي بين دو کشور خوب پيش مي‌رود و ما از راديو ايزوتوپ‌ها براي تامين راديودارو و مقاصد پزشکي، صنعت، کشاورزي و ساير زمينه‌هاي صلح آميز هسته‌اي استفاده مي‌کنيم.

سخنگوي سازمان انرژي اتمي ادامه داد: دکتر رئيسي و ولاديمير پوتين در ديدار روز چهارشنبه راهکارهاي ارتقا و توسعه روابط عالي ايران و روسيه در بخش انرژي هسته‌اي را در کنار ديگر موضوعات مورد بررسي قرار دادند.

وي خاطرنشان کرد: همکاري دو کشور براي احداث واحدهاي۲ و ۳ نيروگاه اتمي بوشهر در جهت برنامه جمهوري اسلامي ايران براي توليد حداقل ۱۰هزار مگاوات برق با استفاده از انرژي هسته‌اي در جريان است و فرآيند اجراي اين پروژه علي‌رغم تاخير در پرداخت‌هاي مالي بر اساس برنامه و تقريبا بدون تاخير در حال انجام است.

کمالوندي با اشاره به برنامه ايران براي توليد حداقل ۱۰ هزار مگاوات برق هسته‌اي گفت: طرف روسي مي‌تواند براي تحقق اين امر و توليد ۱۰ هزار مگاوات برق هسته‌اي در ايران نقشي مهم ايفا کند. اين موضوع توسط روساي جمهور دو کشور بررسي مي‌شود و انتظار داريم که در آينده نزديک براي اجراي پروژه‌هاي جديد در ايران، گروه‌هاي فني ايران و روسيه همکاري‌هاي لازم را شروع و تبادل اطلاعات داشته باشند.

کمالوندي افزود: هر يک از پروژه‌هاي نيروگاه‌هاي اتمي به تنهايي داراي ۵ ميليارد دلار ارزش است و بدين ترتيب همکاري در اين حوزه بخش مهمي از روابط اقتصادي دو کشور را در بر مي‌گيرد.

معاون سازمان ضمن اشاره به فعاليت و بهره‌برداري از نيروگاه هزار مگاواتي بوشهر، تصريح کرد: عمليات تعمير، نگهداري و بهره‌برداري از نيروگاه بوشهر توسط متخصصان و مهندسان ايراني انجام مي‌‌شود و هم‌اکنون دو واحد جديد هر يک با ظرفيت هزار مگاوات در نيروگاه اتمي بوشهر در حال ساخت است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html