پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251211
آغاز اجراي طرح الزام قيمت کارخانه‌اي بر روي کالا در چهارمحال و بختياري
تاریخ انتشار : 1400/10/28 07:41:08
نمایش : 1017
معاون بازرسي و نظارت سازمان صمت چهارمحال و بختياري گفت: نظارت بر درج قيمت کارخانه‌اي روي کالا از بخش توليد در استان آغاز شده است و کالاهاي مشمول اين طرح به بازار مصرف رسيده است اما به دليل وجود کالا در انبارها، هنوز تاثيرات اين نظارت در بازار استان مشهود نيست.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، غلامرضا قائداميني معاون بازرسي و نظارت سازمان صمت چهارمحال و بختياري  در گفت‌وگو با جهانبين نيوز، در تشريح اجراي طرح الزام قيمت کارخانه‌اي بر روي کالا اظهار کرد: به‌منظور جلوگيري از گران‌فروشي و عرضه کالا با تخفيف‌ها و قيمت‌هاي غيرواقعي، سازمان حمايت از حقوق مصرف کنندگان و توليدکنندگان در ابلاغيه جديد خود، توليدکنندگان چند کالا را ملزم به نصب برچسب قيمت واقعي و فروش آن براساس قيمت مزبور کرده است.
 
وي افزود: در بخش نخست از مرحله اول اجراي اين طرح، چهار کالا شامل توليدکنندگان آب معدني، ماءالشعير، نوشابه و نوشيدني‌ها و در بخش دوم توليدکنندگان پوشک بچه، دستمال کاغذي، پودر لباسشويي، غذاساز، نوشيدني ساز، يخچال فريزر، چرخ گوشت، مايکروويو، ماشين لباسشويي، جارو برقي، رب گوجه، ماکاروني، لنت ترمز، انواع ترشيجات و شوريجات و روغن موتور ملزم به درج قيمت بر روي کالاي خود شدند.
 
معاون بازرسي و نظارت سازمان صمت چهارمحال و بختياري  ادامه داد: پس از درج قيمت کارخانه بر روي کالاهاي مزبور، توزيع کننده ملزم به افزايش سه درصد و خرده فروش به جز آب معدني که مشمول ۲۰ درصد در سطح خرده فروشي است، ملزم به افزايش تنها ۱۰ درصد به قيمت اين کالا است تا سود قانوني خود را از فروش اين کالا داشته باشد.
 
قائداميني بيان کرد: با اجراي اين طرح فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي ديگر قادر به انعقاد قراردادهاي اجباري با توليدکنندگان يا بعضا تباني براي درج قيمت دلخواه بر روي کالاها نخواهند بود و فقط سود قانوني خود را از محل فروش کالاها خواهند داشت.
 
وي اظهار داشت: نظارت بر درج قيمت کارخانه‌اي روي کالا از بخش توليد در استان چهارمحال و بختياري آغاز شده است و کالاهايي همچون آب معدني، نوشابه، آبميوه، دستمال کاغذي و پوشک به بازار مصرف رسيده است اما به دليل وجود کالا در انبارها، هنوز تاثيرات اين نظارت در بازار استان مشهود نيست و به‌زودي اثرات آن بعد از اتمام موجودي انبارها و توليد کالاهاي جديد مشاهده خواهد شد.
 
انتهاي پيام/1031ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html