پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251207
ردِ پاي شومِ نزديکان سلطاني‌فر در بدهي جديد باشگاه پرسپوليس/ انصاري‌فرد به شنا و واترپلو هم رحم نکرد!
تاریخ انتشار : 1400/10/25 09:27:04
نمایش : 1148
مديرعامل پيشين باشگاه پرسپوليس در حالي که به عقد قراردادهاي پرحاشيه و مسئله‌دار معروف شده، در عدم تعهد به رشته‌هاي پايه هم تبحر بسياري داشت.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانا؛ انتقادي که اهالي ورزش هميشه به مديران باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس داشته‌اند، مبني بر اين بوده که چرا نماينده‌اي از اين باشگاه‌هاي بزرگ و پرطرفدار در ليگ‌هاي کم‌برخوردارتر مانند ورزش‌هاي پايه، آبي، رزمي و راکتي حضور نداشته و تلاشي هم براي رفع اين مشکل نيست.

علت اين مسئله با واکاوي‌ها زماني مشخص مي‌شود که معدود حضور نماينده‌هاي اين باشگاه‌هاي پايتخت‌نشين در ليگ‌هاي رشته‌هاي غيرفوتبالي، با حواشي و توليد بحران‌هاي بسياري مواجه شده که همه لاجرم عطاي اين حضور را به لقاي آن ببخشند و ورزش‌هاي پايه با تشنج و تلاطم مالي دست‌وپنجه نرم کنند.
 
در زمان صدارت محمدحسن انصاري‌فرد بر مسند قدرت باشگاه پرسپوليس، اين باشگاه به طريقي در رقابت‌هاي ليگ برتر شنا و واترپلو حضور يافت اما گستره ناکارآمدي‌ها و کارشکني‌هاي اين اقدام حتي با گذشت ۲ سال از اتمام رقابت‌ها، هنوز هم تداوم يافته و هيچ خبري از اراده‌اي جدي براي ترميم شکاف‌هاي موجود نيست.
 
از قرار معلوم باشگاه پرسپوليس براي شرکت در اين مسابقات، با ۲۰ شناگر و ۱۵ واترپلوئيست قرارداد بست اما بدون پرداخت هزينه ورودي و تأييديه‌هاي مرسوم و حتي بدون تسويه يک ريال از مطالبات ورزشکاران، به قهرماني در هر دو ليگ شنا و واترپلوي کشور رسيد و تمام توافقات اوليه را به هيچ انگاشت.
 
باشگاه سرخ‌پوش که صرفاً نام خود را روي يکي از تيم‌هاي ليگ برتري شنا و واترپلو گذاشت، مي‌بايست مبلغي در حدود ۶۰۰ ميليون تومان براي قرارداد، هزينه‌هاي جاري و رتق‌وفتق امور يک فصل تيم‌هاي خود پرداخت مي‌کرد اما تيم مديريتي محمدحسن انصاري‌فرد نه‌تنها تکاليف مالي‌اش در قبال فدراسيون را انجام نداده، بلکه حق و حقوق ورزشکاران و دست‌اندرکاران تيم تحت برند خود را هم پاي‌مال کرده.
 
به‌طور مثال تيم شناي باشگاه پرسپوليس در ليگ برتر پيشين که از حضور مهرشاد افقري، پديده شناي ايران در المپيک ۲۰۲۰ توکيو و دارنده چندين رکورد ملي بهره مي‌برد، حتي قرارداد ۸ ميليون توماني او براي يک فصل ورزشي را پرداخت نکرد. اين موضوع در حالي‌‎ست که رقم قراردادها از مبلغ يک تا ۱۵ ميليون تومان به حد بالاتري تجاوز نکرده بود.
 
کاوه احمدي، مديرکل اداره روابط‌عمومي و اطلاع‌رساني وزارت ورزش و جوانان و سرپرست پيشين فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو هم در زمان عهده‌داري کرسي سرپرستي فدراسيون به اين موضوع معترض بوده و مکاتباتي هم با مسئولين باشگاه پرسپوليس براي رفع اين مشکل داشته اما چوب لاي چرخ از جاي ديگري گذاشته شده.
 
پي‌گيري‌هاي خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانا نشان مي‌دهد که محمدحسن انصاري‌فرد در زمان مديرعاملي باشگاه پرسپوليس، بدون اخذ مصوبه و حتي اطلاع اعضاي هيأت‌مديره سرخ‌پوشان نسبت به حضور نماينده اين باشگاه در ليگ‌هاي برتر شنا و واترپلو اقدام کرده و پس از استعفايش از اين سمت، هيچ‌کس پاسخ‌گوي اين اقدام خارج از دايره عرف و قانوني او نيست.
 
اين رفتار از جايي مشکوک مي‌شود که ردپاي يکي از بستگان درجه يک وزير پيشين ورزش و جوانان را به راحتي مي‌توان در ماجرا يافت؛ عضوي از خانواده مسعود سلطاني‌فر که در نقش کارچاق‌کن به فدراسيون‌ها سرک مي‌کشيد و با استفاده از لابي‌ها و ارتباطات شخصي خود، بدون توجه به آينده باشگاه و ورزشکاران تنها به تأمين منافع شخصي خود و هم‌دستانش فکر مي‌کرد.
 
نکته جالب توجه آن که پس از اعلام شکايت ورزشکاران متضرر در اين ماجرا به مراجع قضايي، به علت پائين بودن ميزان خسارات، دادگاه اين شکايت‌ها را به شوراي حل اختلاف ارجاع داده و اين در حالي‌ست که محمدحسن انصاري‌فرد ضمن پرداخت نکردن قراردادهاي درشت بازيکنان خارجي، در عدم پرداخت قراردادهاي ريز و خرد هم اهتمام بسياري داشت.
 
حالا و با پي‌گيري‌هاي چندين ماهه فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو، قرار شده تا باشگاه پرسپوليس در شرايط کنوني مبالغ مطرح شده را در قالب هزينه‌هاي جاري و يا تن‌خواه‌گردان به شناگران و واترپلوئيست‌ها بازگرداند؛ اتفاقي که درصورت پاي‌بندي انصاري‌فرد به قوانين بديهي و عدم ورود افراد معلوم‌الحال به پرونده، خيلي زودتر از اين‌ها به سرانجام رسيده بود.
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html