پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251204
عدم جذب و بازگشت اعتبارات، جفايي در حق جوانان اين استان است
تاریخ انتشار : 1400/10/25 09:21:46
نمایش : 981
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: جذب تسهيلات مختلف خود يک فرصت است که مديران بايد جذب آن را پيگيري کنند، موانع برطرف و تسهيلات جذب شود، به هيچ عنوان قابل قبول نيست هيچ اعتباري از استان بازگردد و اين مسئله جفايي در حق جوانان اين استان است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ شوراي اداري شهرستان سامان با حضور استاندار چهارمحال و بختياري و ديگر مديران استاني به جهت پيگيري و تصميم گيري درخصوص مشکلات اين شهرستان تشکيل شد. 
 
اين جلسه به دنبال سفرهاي شهرستاني استاندار چهارمحال و بختياري صورت گرفت، غلامعلي حيدري هر پنجشنبه به يکي از شهرستان هاي ده گانه اين استان سفر کرده و از نزديک در جريان مشکلات آن ها قرار مي گيرد. 
 
ضعف زيرساخت هاي در شهرستان سامان 
 
در ابتداي اين شورا کمال اکبريان فرماندار شهرستان سامان اظهار کرد: اين شهرستان اواخر سال ۱۳۹۱ از شهرکرد منتزع شد و در شمار شهرستان هاي ده گانه اين استان قرار گرفت. 
 
وي افزود: ۶۴ کيلومتر از رودخانه زاينده رود در شهرستان سامان قرار دارد و اين باعث ايجاد قابليت هاي منحصر به فرد و خاص گردشگري در اين شهرستان شده است. 
 
فرماندار شهرستان سامان ادامه داد: بيش از ۱۸ هزار هکتار سطح باغات موجود در شهرستان سامان است که حدود ۵٠ درصد آن صرفا باغات بادام است و اين شهرستان ۲۷ درصد بادام کشور که بيشتر بادام مامايي است را توليد مي کند. 
 
اکبريان عنوان کرد: به زودي چرخه کامل توليد، بسته بندي و فروش بادام در شهرستان سامان تکميل مي شود. 
 
وي با اشاره به اينکه در شهرستان سامان مي توان در بحث گردشگري تحول بزرگي ايجاد کرد، گفت: هنوز هتل درخوري در اين شهرستان وجود ندارد که بايد از ظرفيت بخش خصوصي در اين خصوص بهره گرفت. 
 
فرماندار شهرستان سامان خاطرنشان کرد: شهرستان سامان با سه شهر چادگان، تيران و لنجان در اصفهان و بن و شهرکرد در چهارمحال و بختياري هم مرز است و اين باعث توسعه شهرستان شده است. 
 
اکبريان با بيان اينکه هنوز درخصوص ساختمان هاي اداري شهرستان مشکل وجود دارد و برخي ادارات در اين شهرستان مستقر نشده اند، اضافه کرد: در سال هاي اخير در بحث بهداشت و درمان نيز تحول خوبي در سامان صورت گرفته و اين شهرستان به لحاظ کمک هاي خيري در کشور مثال زدني است. 
 
۸۵ ميليارد تومان اعتبارات اختصاص داده شده به شهرستان سامان 
 
همچنين علي شهريارپور رئيس سازمان مديريت و برنامه چهارمحال و بختياري نيز اظهار کرد: مجموع اعتبارات اختصاص يافته به شهرستان سامان در سال ۱۴٠٠ برابر با ۳۱ ميليارد و ۹۴۶ ميليون تومان است که از اين ميزان ۱۶ ميليارد و ۳۳۳ ميليون تومان آن تخصيص يافته است. 
 
وي افزود: همچنين از منابع ملي ۵۴ ميليارد و ۴۵۶ ميليون تومان به شهرستان سامان اختصاص يافته است که از اين اعتبارات نيز ۱۳ ميليارد و ۱٠٠ ميليون تومان تخصيص داده شده است. 
 
رئيس سازمان مديريت و برنامه چهارمحال و بختياري ادامه داد: در مجموع ۸۵ ميليارد تومان اعتبار تاکنون به شهرستان سامان اختصاص داده شده است که ۳٠ ميليارد تومان آن تخصيص داده شده است. 
 
شهريارپور عنوان کرد: دو طرح مهم در استان در حال اجرا است که شهرستان سامان نيز از آن منتفع مي شود، طرح اول پروژه انتقال آب شرب بن به بروجن است، براي اجراي اين طرح امسال ۴٠٠ ميليارد تومان علاوه بر رديف مصوب آن اختصاص داده شده است و اعتبار آن در سال جاري به ۷٠٠ ميليارد تومان با تخصيص ۱٠٠ درصد رسيده است. 
 
وي خاطرنشان کرد: طرح دوم اجراي باند دوم تيران_سامان_چالشتر است که ۴٠ ميليارد تومان اعتبار مصوب دارد و تاکنون ۲۵ ميليارد تومان آن تخصيص يافته است. 
 
ثبت نام بيش از ۱٠٠٠ نفر در طرح نهضت ملي مسکن 
 
حسينعلي مقصودي مديرکل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري نيز اظهار کرد: در شهرستان سامان در حوزه راه کنار گذر شمالي شهرکرد تعريف شده بود که در سال جاري باند اول آن به بهره برداري رسيد. 
 
وي افزود: به جهت اجراي تقاطع غير هم سطح کنارگذر سامان قراردادي به مبلغ ۱۷ ميليارد تومان با پيمانکار منعقد شده است. 
 
مديرکل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري ادامه داد: براي ارتقا محور حاشيه زاينده رود اقدامات و طراحي هاي اوليه انجام شده است و به دنبال اخذ مجوز ماده ۲۳ از مراجع کشوري هستيم. 
 
مقصودي عنوان کرد: مهم ترين ساختمان در دست اجراي شهر سامان ساختمان فرمانداري است که ۳٠ درصد پيشرفت فيزيکي دارد و نيازمند ۱۵ ميليارد تومان براي تکميل است، همچنين فرهنگسراي سامان با مساحت ۲ هزار و ۵۵٠ متر ۳۵ درصد پيشرفت فيزيکي دارد و براي تکميل آن نيز ۱۵ ميليارد تومان نياز است. 
 
وي با اشاره به طرح نهضت ملي مسکن و اينکه سهم اين شهرستان ساخت ۲۷٠ مسکن در سال است، خاطرنشان کرد: يک هزار و ۷٠۶ نفر در اين طرح ثبت نام کردند که يک هزار و ۵۱ نفر واجد شرايط بودند، ۱٠۹ نفر در طرح اقدام ملي مسکن ثبت نام کردند و ۱۱۶ نفر ديگر نيز متقاضي دريافت وام وديعه مسکن بودند که به آن ها پرداخت شد. 
 
لزوم پيگيري فاضلاب روستايي به ويژه در حاشيه زاينده 
 
غلامعلي حيدري استاندار چهارمحال و بختياري نيز در انتها با اشاره به اينکه نقش نيروي انساني بسيار مؤثر است و همه چيز معطوف به بودجه و برنامه نيست، اظهار کرد: کلينيک تخصصي در شهر سامان که با سرمايه گذاري بخش خصوصي در حال اجرا است مشکلاتي دارد، اين کلينيک با کمک خيرين در حال احداث است که کار بسيار ارزشمندي است، بايد موانع برطرف شود تا تشويقي براي ديگر سرمايه گذاران باشد. 
 
وي افزود: شهرک تخصصي بادام فرصتي براي شهرستان است که مي تواند اشتغال زيادي ايجاد کند. 
 
استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: اداراتي که در شهرستان مستقر نيستند تا پايان سال اقدام به استقرار نمايندگي خود در شهرستان کنند. 
 
حيدري عنوان کرد: سهم شهرستان سامان در انبوه سازي نهضت ملي مسکن ساخت ۲۶٠ واحد مسکوني در سال است، ساختمان سازي محاسن بسياري دارد که از جمله آن ايجاد اشتغال و خانه دار شدن مردم است. 
 
وي خاطرنشان کرد: با سرعت زمين براي ساخت مسکن در شهرستان سامان تامين شود، در اختيار بنياد مسکن قرار گيرد و ساخت اين مساکن آغاز شود. 
 
استاندار چهارمحال و بختياري اضافه کرد: جذب تسهيلات مختلف خود يک فرصت است که مديران بايد جذب آن را پيگيري کنند، موانع برطرف و تسهيلات جذب شود، به هيچ عنوان قابل قبول نيست هيچ اعتباري از استان بازگردد و اين مسئله جفايي در حق جوانان اين استان است. 
 
حيدري بيان کرد: فاضلاب روستايي به ويژه در حاشيه زاينده رود بحث مهمي است لذا پيگيري لازم براي جذب اعتبارات لازم براي اجراي اين طرح در اولويت قرار گيرد. 
 
وي تاکيد کرد: چهارمحال و بختياري بستر مناسبي براي گردشگري است و ظرفيت هاي بسيار خوبي براي اين مهم در اين استان وجود دارد، بنابراين طرح جامع زيرساخت هاي گردشگري تهيه شده و بخش خصوصي براي سرمايه گذاري در اين عرصه تشويق شود. 
 
استاندار چهارمحال و بختياري تصريح کرد: کشاورزي مسئله مهم اين استان است و خسارت سرما زدگي باغذاران از مراجع مربوطه به ويژه وزارت جهاد کشاورزي پيگيري شود. 
 
حيدري افزود: آب مسئله مهمي است و پيگير مسائل مربوط به آن هستم، بايد آب پايدار براي شرب، کشاورزي و صنعت محدود اين استان فراهم شود از همين رو با معاون اول رئيس جمهور و وزراي مربوطه مکاتباتي شد. 
 
وي ادامه داد: آب پايه کشاورزي و دامپروري در چهارمحال و بختياري است و بايد مديريت لازم در مصرف آب صورت گيرد. 
 
انتهاي پيام/۱٠۳۱ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html