پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251124
انهدام شبکه‌ بزرگ قاچاق سازمان يافته لوازم خانگي توسط سازمان اطلاعات سپاه
تاریخ انتشار : 1400/09/07 09:57:28
نمایش : 1264
روابط عمومي کل سپاه در اطلاعيه‌اي از انهدام شبکه‌ بزرگ قاچاق سازمان يافته لوازم خانگي خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ روابط عمومي کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در اطلاعيه‌اي از شناسايي يکي از سرشبکه‌هاي بزرگ قاچاق سازمان‌يافته لوازم خانگي و ضربه به اين شبکه خبر داد.

روابط عمومي کل سپاه در اطلاعيه‌اي اعلام کرد:

پاسداران گمنام امام زمان در سازمان اطلاعات سپاه پس از ماه‌ها رصد اطلاعاتي، با هماهنگي دستگاه قضايي موفق به شناسايي يکي از سرشبکه‌هاي بزرگ قاچاق سازمان يافته لوازم خانگي و ضربه به اين شبکه شدند.

شبکه مذکور در مدت دو سال فعاليت خود اقدام به قاچاق حدود 30هزار دستگاه انواع لوازم خانگي غالباً با نشان‌هاي تجاري کشور کره جنوبي به کشور کرده ‌است.

بنا بر اعلام روابط عمومي کل سپاه؛ در اين عمليات اطلاعاتي، اعضاء اصلي شبکه دستگير و حدود 4هزار دستگاه انواع لوازم خانگي شامل يخچال، ماشين لباسشويي، ماشين ظرفشويي و کولرگازي و تلويزيون کشف و ضبط شد.

اين شبکه با سوءاستفاده از رويه‌هاي قانوني کولبري و ته‌لنجي که به منظور حمايت از معيشت مرزنشينان وضع شده است؛ اقدام به قاچاق کلان اين کالاها از مرزهاي غربي و بنادر جنوبي کشور و انتقال آن به انبارهاي خود و يا فروش به مشتريان خود در سراسر کشور مي‌کرد؛ در حالي که بنابر قانون ساماندهي مبادلات مرزي، ورود تجميعي و تجاري کالاهاي مشمول اين قانون به داخل کشور ممنوع است.

در اطلاعيه روابط عمومي کل سپاه  جاسازکردن لوازم خانگي در کاميون‌هاي حمل گندم و ذرت از بندر امام خميني (ره) و انتقال آن با استفاده از خودروهاي سبک و شوتي‌ها به انبارهاي غيرمجاز از شگردهاي اين شبکه براي قاچاق عنوان و تصريح شده است: شبکه مذکور جهت تامين منابع ارزي کالاي قاچاق، اقدام به واريز مبالغ ريالي به حساب‌ شرکت‌هاي بزرگ صادرکننده داخلي مي‌نمود. در اين فرايند ارز حاصل از صادرات که بايد وارد سامانه نيما گردد، صرف تامين کالاي قاچاق مي‌شد.   

انتهاي پيام/ک

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html