پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251106
خبرهاي خوش وزير نفت درباره فروش نفت
تاریخ انتشار : 1400/08/26 08:04:22
نمایش : 1819
وزير نفت گفت: خوشبختانه در بحث فروش نفت با استفاده از ظرفيت‌هاي موجود توفيق‌هاي خوبي حاصل شده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از صدا و سيما، جواد اوجي وزير نفت، امروز (۲۵ آبان) در نشست با رئيس و ديگر اعضاي کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي گفت: از اعضاي کميسيون انرژي مجلس بابت حمايت‌هايي که در ۸۳ روزگذشته از وزارت نفت داشته‌اند، تشکر مي‌کنم.
 
وي ادامه داد: در اين مدت هم بنده و هم معاونان بنده در نشست‌هاي متعدد کميسيون‌هاي تخصصي مجلس به‌ويژه کميسيون انرژي حضور يافته و پاسخگوي نمايندگان مجلس بوده‌ايم.
 
وزير نفت با تأکيد بر اينکه توصيه بنده به معاونان خود اين است که روحيه تعامل با نمايندگان را حفظ کنند، تصريح کرد: اين نشست‌ها بايد ادامه يابد و ما از ديدگاه‌هاي نمايندگان مجلس بهره‌مند شويم.
 
اوجي ادامه داد: خوشبختانه در بحث فروش نفت با استفاده از ظرفيت‌هاي موجود توفيق‌هاي خوبي حاصل شده است.
 
معطل مذاکرات برجام نبوده‌ايم
 
وي با بيان اينکه در بخش سرمايه‌گذاري فعاليت‌هاي خوبي آغاز شده است، گفت: در بخش حفظ و نگهداشت نفت و گاز قراردادهاي خوبي آماده امضاست؛ اين فعاليت‌ها نشان مي‌دهد ما منتظر مذاکرات نبوده‌ايم.
 
وزير نفت به موضوع سوخت زمستاني اشاره کرد و افزود: زماني که وزارت نفت را تحويل گرفتيم، مشاهده کرديم که با ۴۰ ميليون متر مکعب کسري گاز روبه‌رو هستيم، اما با همکاري شرکت ملي گاز ايران و نشست‌هاي پرشمار امروز ذخيره‌سازي‌هاي سوخت زمستاني ما از پارسال بهتر است و با اقدام‌هاي انجام شده اميدواريم زمستان را به خوبي پشت سر بگذاريم.
 
اوجي به موضوع حمله سايبري به سامانه هوشمند سوخت کشور اشاره و تصريح کرد: اين حمله مي‌توانست به بحران بزرگي تبديل شود که خوشبختانه با همکاري شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي در کوتاه‌ترين زمان ممکن مشکل برطرف شد، دستگاه‌هاي مختلف از جمله صداوسيما نيز در اين موفقيت نقش داشتند. توطئه‌اي که مي‌رفت بحراني به وجود آورد خوشبختانه خنثي شد.
 
تأمين اعتبار خوبي در زمينه مسئوليت‌هاي اجتماعي داشته‌ايم
 
وي به بخش مسووليت‌هاي اجتماعي نفت نيز اشاره کرد و گفت: تأمين اعتبار خوبي در زمينه مسئوليت‌هاي اجتماعي داشته‌ايم و با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده نقش وزارت نفت در اين باره برجسته‌تر خواهد شد.
 
وزير نفت به موضوع تحويل قير رايگان به دستگاه‌هاي ذيربط نيز اشاره و اظهار کرد: سهميه‌ها در اين باره مشخص و حواله‌ها نيز توزيع شده است که اميدواريم اين موضوع به‌سرعت اجرايي شود.
 
اوجي به بحث مديريت منابع انساني وزارت نفت اشاره کرد و افزود: ۱۰ هزار سمت سازماني که در گذشته حذف شده بود احيا شده است. براي نيروهاي مدت موقت نيز امتيازهاي خوبي در نظر گرفته ايم تا جبران حقوق و دستمزد آن‌ها باشد. در کوتاهترين زمان ممکن نيز صد درصد نيروهاي ايثارگران مدت موقت و معين را جذب خواهيم داد و براي ايثارگران نيروهاي پيمانکاري نيز با دولت برنامه‌ريزي خواهيم کرد تا وضع آن‌ها نيز مشخص شود.
 
وي به موضوع ديپلماسي انرژي نيز اشاره و تصريح کرد: در اين زمينه نيز کارهاي خوبي انجام شده است، مذاکراتي با ترکمنستان انجام شده است و درباره فروش نفت نيز اتفاق‌هاي خوبي رقم خورده است.
 
وزير نفت با بيان اينکه سرمايه‌گذاري در نفت و گاز بسيار مهم است گفت: اميدواريم با مساعدت نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در بحث بودجه سال آينده و برنامه هفتم توسعه سرمايه‌گذاري در اين صنعت شتاب گيرد.
 
افزايش ظرفيت توليد پالايشگاهي را دنبال مي‌کنيم
 
اوجي افزود: بحث افزايش ظرفيت توليد پالايشگاهي را نيز دنبال مي‌کنيم و درباره افزايش ۳۰۰ هزار بشکه‌اي ظرفيت پالايشگاهي نيز در انتظار دريافت مجوز براي آن هستيم.
 
وي به بحث توليد گاز نيز اشاره و اظهار کرد: با برنامه‌ريزي‌هاي خوب شرکت ملي نفت ايران ميدان‌هاي پارس شمالي و کيش به بهره‌برداري مي‌رسند و ميدان‌هاي باقي‌مانده پارس جنوبي نيز تکميل مي‌شوند تا توليد گاز افزايش يابد، زيرا اگر اين اتفاق‌ها رقم نخورد در بحث گاز در سال‌هاي آينده با مشکل روبه‌رو خواهيم شد.
 
وزير نفت در جمع بندي سخنان خود با بيان اينکه گلايه‌ها را به حق مي‌پذيريم، اما هم بنده و هم معاونان من با تمام قوا پاي کار هستند گفت: قول مي‌دهيم با تلاش و توکل به خدا مسائل را حل کنيم، زيرا معتقدم اگر کار براي خدا باشد برکت نيز خواهيم داشت.
 
واريز حدود ۷.۸ ميليارد دلار از سوي بخش پتروشيمي در سامانه نيما
 
وي گفت: در بخش پتروشيمي حدود ۷.۸ ميليارد دلار واريزي به سامانه نيما داشته‌ايم که بيش از تحقق ما براي واريز به سامانه نيما بوده است.
 
وزير نفت افزود: در مسئله سوخت زمستاني نيز همکاران بنده شبانه‌روز در حال فعاليت هستند تا مشکلي در اين زمينه نداشته باشيم، اما سخن من اين است که در بودجه براي بحث سرمايه گذاري به وزارت نفت کمک کنيد که اين صنعت به سرمايه‌گذاري نيازمند است.
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html