پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251103
استانداران پيگير تسهيل مجوزهاي صدور ساخت مسکن باشند/ جلوگيري از سوء استفاده سوداگران در توزيع امکانات براي مردم
تاریخ انتشار : 1400/08/26 07:56:03
نمایش : 1327
رئيس‌جمهور گفت: بايد استانداران پيگيري کنند که در صدور مجوزهاي ساخت، چه براي بخش‌هاي مربوط به نهضت ملي ساخت مسکن و چه براي تقاضاي ساخت مسکن عامه مردم تسهيل و تسريع شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري، حجت‌الاسلام سيدابراهيم رئيسي رئيس‌جمهور بعدازظهر سه‌شنبه در جلسه شوراي عالي مسکن با تسليت فرارسيدن سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه(سلام‌الله عليها) از وزير راه و شهرسازي و همه دست‌اندرکاران به علت آغاز نهضت ملي ساخت مسکن‌ قدرداني کرد.
 
رئيس‌جمهور با اشاره به ابلاغ قانون نهضت ملي ساخت مسکن گفت: همه تلاش خود را به کار خواهيم گرفت تا سهم سنگين مسکن در سبد خانوار و دغدغه خانواده‌ها در زمينه تأمين مسکن کاهش يابد.
 
رئيسي لازمه موفقيت نهضت ملي ساخت مسکن را ايفاي نقش همه دستگاه‌ها و نهادها در اين نهضت دانست و اظهار کرد: از همه بخش‌هايي که در اين زمينه فعال هستند از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، قرارگاه امام حسن مجتبي(ع)، قرارگاه خاتم‌الانبياء(ص)، بسيج، بنياد مستضعفان و بنياد مسکن انقلاب اسلامي که در شکل‌گيري نهضت ملي ساخت مسکن سهم دارند، قدرداني مي‌کنم.
 
رئيس‌جمهور همچنين با تشکر از دستگاه‌هاي اجرايي از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت براي مشارکت در تأمين مصالح و بانک‌ها براي تأمين تسهيلات ساخت مسکن تصريح کرد: صندوق ملي مسکن به عنوان زيرساخت تأمين مالي نهضت ملي ساخت مسکن بايد هر چه سريع‌تر فعال شود و استانداران نيز بايد شوراي مسکن استان را به طور منظم و دو هفته يک بار تشکيل دهند تا آثار اين نهضت پديدار شود.
 
رئيسي با تأکيد بر لزوم در اختيار قرار دادن زمين‌هاي مناسب ساخت مسکن از سوي دستگاه‌ها و ادارات مختلف خاطرنشان کرد: همه اقتصاددانان اتفاق نظر دارند که مسکن يکي از صنايع پيشران است که رونق گرفتن آن مي‌تواند رونق اقتصادي را در همه بخش‌ها به همراه داشته باشد و لذا همه موظف هستند سهم خود را در تحقق نهضت ملي ساخت مسکن ايفا کنند.
 
رئيس‌جمهور همچنين با تأکيد بر ضرورت رصد همه فعاليت‌هاي ناظر بر تحقق نهضت ملي ساخت مسکن از سوي يک نهاد ناظر چابک در وزارت راه و شهرسازي گفت: تحقق نهضت ملي ساخت مسکن مي‌تواند ناظر بر اجراي سياست‌هاي کلان و مصوب نظام در زمينه‌هاي مختلف باشد.
 
رئيسي اضافه کرد: نهضت ملي ساخت مسکن مي‌تواند در ذيل خود به اجراي موثرتر سياست‌هاي حمايت از خانواده، تشويق تشکيل خانواده، افزايش مواليد، حمايت از توسعه اقتصادي روستاها، معکوس شدن روند مهاجرت از روستاها و حمايت از توليد کمک کند.
 
رئيس‌جمهور گفت: بايد استانداران پيگيري کنند که در صدور مجوزهاي ساخت، چه براي بخش‌هاي مربوط به نهضت ملي ساخت مسکن و چه براي تقاضاي ساخت مسکن عامه مردم تسهيل و تسريع شود.
 
رئيسي با اشاره به تجارب پيشين در اجراي سياست‌هاي ساخت مسکن انبوه و سوء‌استفاده سوداگران از تسهيلات فراهم شده در اين زمينه تصريح کرد: با توجه به تجارب گذشته همه ملاحظات حقوقي لازم را لحاظ کنيد تا تسهيلاتي که براي ساخت مسکن ارزان در اين طرح‌ها فراهم شده است براي جامعه هدف بماند و سوداگران نتوانند از آنها سوء‌استفاده کنند.
 
رئيس‌جمهور در پايان اين نشست و پس از امضاي اسناد همکاري بين بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي و وزارت راه و شهرسازي خاطرنشان کرد: بايد از مقام معظم رهبري تشکر کنم که موافقت کردند زمين‌ رايگان براي ساخت مسکن اقشار محروم از سوي بنياد مستضعفان اختصاص يابد.
 
در پايان اين مراسم تفاهم‌نامه‌هاي همکاري ميان بنياد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازي براي واگذاري زمين رايگان، احداث مسکن و تحويل واحدهاي مسکوني به گروه‌هاي کم‌درآمد و محروم، يک تفاهم‌نامه همکاري ميان قرارگاه امام حسن مجتبي(ع) و وزارت راه و شهرسازي به منظور احداث يک ميليون واحد مسکوني براي اقشار کم‌درآمد و داراي درآمد متوسط، يک تفاهم‌نامه همکاري ميان قرارگاه خاتم‌الانبياء(ص) و وزارت راه و شهرسازي به منظور احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکوني براي گروه‌هاي کم‌درآمد سراسر کشور، يک تفاهم‌نامه همکاري ميان سازمان بهزيستي و وزارت راه و شهرسازي به منظور ساخت ۱۲۰ هزار واحد مسکوني شهري و ۴۰ هزار واحد مسکوني روستايي براي خانواده‌هاي تحت پوشش سازمان بهزيستي و يک تفاهم‌نامه همکاري مابين وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت راه و شهرسازي به منظور ايجاد زنجيره تامين نيازهاي بخش ساخت مسکن به امضا رسيد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html